Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
CASARE MARFURI - influenta impozitare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

CASARE MARFURI - influenta impozitare


11 replies to this topic

#1 diana66

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 10 Postari:

Postat 11 December 2015 - 04:50 PM

Stiu ca la o casare de marfuri inregistrarile contabile sunt 607 = 371
635 = 4427
In ambele situatii cheltuielile sunt nedeductibile.
In cazul in care firma este platitoare de impozit pe venit microintreprinderi ce fac iau in baza de calcul si aceste chelt nedeductibile?



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 December 2015 - 04:42 PM

la micro nu exista deductibil si neded, priv. chelt. fiindca impozitarea este la veniturile enumerate la art. 112^7 din CF, nu la dif. dintre venituri si chelt.
prin urmare, nu intereseaza deductibilitatea cheltuielilor fiindca nu afecteaza baza de calcul a impozitului.

CF, ART. 112^7 Baza impozabilă
(1) Baza impozabilă a impozitului pe veniturile microîntreprinderilor o constituie veniturile din orice sursă, din care se scad:
a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuţie;
c) veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;
d) veniturile din subvenţii;
e) veniturile din provizioane şi ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi şi/sau penalităţi de întârziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil ;
g) veniturile realizate din despăgubiri, de la societăţile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;
h) veniturile din diferenţe de curs valutar;
i) veniturile financiare înregistrate ca urmare a decontării creanţelor şi datoriilor în lei în funcţie de un curs valutar diferit de cel la care au fost înregistrate iniţial;
j) valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturării.
(1^1) Pentru determinarea impozitului pe veniturile microîntreprinderilor, la baza impozabilă determinată potrivit alin. (1) se adaugă următoarele:
a) valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturării;
b) în trimestrul IV, diferenţa favorabilă dintre veniturile din diferenţe de curs valutar/veniturile financiare înregistrate ca urmare a decontării creanţelor şi datoriilor în lei în funcţie de un curs valutar diferit de cel la care au fost înregistrate iniţial şi cheltuielile din diferenţe de curs valutar/cheltuielile financiare aferente, înregistrate cumulat de la începutul anului.
(2) În cazul în care o microîntreprindere achiziţionează case de marcat, valoarea de achiziţie a acestora se deduce din baza impozabilă, în conformitate cu documentul justificativ, în trimestrul în care au fost puse în funcţiune, potrivit legii.

Norme metodologice

ART. 112^7

14. Baza impozabilă asupra căreia se aplică cota de 3% este reprezentată de totalul veniturilor trimestriale care sunt înregistrate în creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», din care:

a) se scad următoarele categorii de venituri:

- veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;

- veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuţie;

- veniturile din producţia de imobilizări corporale şi necorporale;

- veniturile din subvenţii;

- veniturile din provizioane şi ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare;

- veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi şi/sau penalităţi de întârziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil;

- veniturile realizate din despăgubiri, de la societăţile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii;

- veniturile din diferenţe de curs valutar;

- veniturile financiare înregistrate ca urmare a decontării creanţelor şi datoriilor în lei în funcţie de un curs valutar diferit de cel la care au fost înregistrate iniţial;

- valoarea reducerilor comerciale acordate ulterior facturării;

b) şi se adaugă următoarele categorii de venituri:

- valoarea reducerilor comerciale primite ulterior facturării;

- în trimestrul IV, diferenţa favorabilă dintre veniturile din diferenţe de curs valutar/veniturile financiare înregistrate ca urmare a decontării creanţelor şi datoriilor în lei în funcţie de un curs valutar diferit de cel la care au fost înregistrate iniţial şi cheltuielile din diferenţe de curs valutar/cheltuielile financiare aferente, înregistrate cumulat de la începutul anului.




#3 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 28 December 2015 - 04:56 PM

Buna ziua

Postez pe acest topic problema cu care ma confrunt, nefiind deloc de specialitate. Acum vreo 11 ani, asociat fiind cu inca 2 persoane intr-un SRL neplatitor de TVA , s-au cheltuit cam 20 mii lei prin cumpararea unor utilaje SH ce au fost cumparate de catre unul din asociati, suma aparand ca datorii catre furnizori. De asemeni, s-au mai cheltuit vreo 30.000 lei cu reabilitarea unui spatiu, aceasta aparand ca datorii catre asociati. Din pacate, cei 2 asociati s-au certat urat, au urmat judecati, procese, termene,nebunii, si acum 2 ani totul s-a terminat, cei 2 asociati fiind ambii plecati la Domnu'.

Iar eu am ramas cu belelele. De aceea, va rog sa ma lamuriti in urmatoarele chestiuni:

1. daca au trecut atatia ani, utilajele fiind aduse SH, unele fiind vechi deja de 5 ani, altele chiar si de 10 ani, se pot casa? Nu stiu la ce suma insa sunt foarte vechi dar, sa zicem, ca ar fi vorba de 1000 lei. In cazul acesta, firma fiind acum neplatitoare de TVA si microintreprindere, se va plati un impozit de 3% din suma de 1000 lei cu care vor fi vandute? Sau se va plati un impozit de 3% din suma de 20.000 lei, deoarece datoria catre furnizor s-a prescris, trecand mai mult de 3 ani?

2. dupa atatia ani, se pot considera utilajele amortizate?

3. de asemeni, suma de 30.000 lei cheltuita cu reabilitarea cladirii, si care apare ca datorie catre asociati, poate fi casata? Sau amortizata?

4. eu nu vreau decat sa scap de aceste sume ca sa pot vinde SRLul, chiar si pe o suma modica, si sa scap de el asa ca daca vedeti o alta varianta, nu ezitati sa mi-o spuneti.

Multumesc mult pentru orice sfat pe care mi-l veti da!

Aceasta postare a fost editata de petrescuemil: 28 December 2015 - 05:01 PM




#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 29 December 2015 - 02:28 PM

1. din relatarea ta lipsesc elemente importante:
- firma este micro sau nu, fiindca de asta depinde tratamentul fiscal al cheltuielilor (deductibile sau neded.- de ex. la microintreprindere nu conteaza) si modul de calcul al impoz. pe profit sau pe venit.
- durata de functionare a utilajelor, fiindca ele pot fi deja amortizate daca firma a avut activitate si mijloacele fixe s-au utilizat in aceasta activ. (adica nu au fost trecute in conservare)
* altfel spus, daca au fost amortizate integral sau nu.

a casa un mijloc fix NU este egal cu a-l vinde - incepi fraza vorbind de casare si treci la vanzare, iar eu una nu-mi dau seama ce vrei de fapt.
oricum, ca principiu general, orice venit obtinut din vanzare, peste valoarea initiala a utilajului care a fost amortizat complet se impoziteaza la val. vanzarii, nu la val. initiala cu care a fost cumparat.
repet, e o generalitate pt ca date mai exacte nu ti se pot oferi fara macar detaliile cerute mai sus.
..................................................
2. utilajele se pot "considera" amortizate daca ele chiar sunt astfel, adica s-au calculat si trecut pe chelt. (periodic) cotele legale de amortizare (s-au inreg. in contabilitate, cu conditia obligatorie ca utilajele sa fi fost folosite pt obtinerea de venituri de-a lungul duratei lor normale de functionare !).
simpla trecere a timpului NU face ca acele mijl. fixe sa fie considerate ca amortizate.
...........................................................................
3. reparatiile cladirii se amortizeaza pe durata de utilizare a spatiului si aici trebuie stiut ce statut are spatiul respectiv - daca e inchiriat sau cumparat.
de ex., daca e cumparat si lucrarile au fost mai mult decat simple reparatii, ele pot intra in categoria modernizarilor si pot creste val. cladirii (asta trebuie raportat la directia de impozite si taxe locale), marind si impozitul pe cladire aferent.
......................................................................................
4. ai destule pbl. cu firma asta si de aceea te sfatuiesc f. serios sa apelezi la un contabil pt a-ti face "curatenie" acolo, chiar si la un avocat !
sunt operatiuni specifice de contabilitate si fiscalitate plus eventuala parte de mostenire ce ramane dupa decesul celor 2 asociati... banuiesc ca mai sunt aspecte ce decurg din litigiile despre care ai pomenit ... deci neaparat trebuie sa apelezi la specialisti ca sa inchei lucrurile in siguranta pt tine.

succes !



#5 mutual

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 302 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:XBOX 360 ONE, TRAVELLING

Postat 29 December 2015 - 09:25 PM

Pana la momentul de fata partile sociale ale asociatilor decedati ti-au fost cesionate de catre succesorii legali ?

Esti asociat unic ai acestei firme ?

Firma trebuie licihidata voluntar de urgenta, termen maxim de 60 - 75 de zile.



#6 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 30 December 2015 - 06:03 PM

Ah, nu stiam unde era mesajul meu ca nu-l mai gaseam! :smile:

Deci, o sa incerc sa raspund cat de bine pot:

-initial, firma era doar a mea, apoi, au intrat cei 2 asociati, cedandu-le niste parti sociale, apoi cei 2 s-au certat si au urmat procesele in urma carora firma s-a intors la mine, cei 2 asociati iesind din ea, o ciudatenie avocateasca pe care nu prea am inteles-o.

- la aceasta ora firma este microintreprindere si neplatitoare de TVA., nu mai stiu acum 11 ani daca era tot micro, sau daca exista categoria asta, insa era tot neplatitoare de TVA.

- de 11 ani firma nu a avut activitate, dupa ce s-au facut investitiile, la scurt timp au inceput certurile si in timpul proceselor nu s-a facut nimic, totul oprindu-se.

- spatiul nu a fost cumparat, doar s-a incheiat un contract de comodat cu proprietarul cladirii care era unul dintre asociati

- stiu ca exista varianta cu lichidarea voluntara insa e cam scumpa pentru mine :sad: , de aceea am intrebat ce as putea face pentru a o mai curata de datorii (ca acum are datorii catre furnizori si datorii catre asociati, asociati care nu si-au cerut banii inapoi in cei 11 ani iar mostenitorii celor 2 nici nu sunt interesati sa mai ceara inapoi ca le-as da imediat) si a o vinde pe o suma simbolica ca sa scap de firma..

Ca o prima concluzie, pentru ca nu a avut activitate in cei 11 ani, nu se poate vorbi de nicio amortizare. Ok. Atunci, daca ar fi vorba de casarea acelor utilaje, ce presupune aceasta? Trebuie platite impozite catre stat? Este vorba de niste utilaje de brutarie, patiserie precum si de spalatorie chimica.

Multumesc mult pentru raspunsuri!

Aceasta postare a fost editata de petrescuemil: 30 December 2015 - 06:07 PM




#7 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 04 January 2016 - 09:35 PM

Interesati-va la Registrul Comertului si la Administratia de sector daca firma mai exista , ma gandesc ca in acesti 11 ani nu s-au depus declaratiile , deci putea fi radiata din oficiu de mult timp.



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 January 2016 - 05:08 PM

daca era radiata din oficiu, banuiesc ca ar fi primit vreo notificare, ceva ...



#9 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 05 January 2016 - 05:42 PM

Firma nu este radiata, este bine sanatoasa :smile: , depun declaratiile trimestrial, bilantul. Ehh, as fi vrut eu. :rolleyes:

Revin cu intrebarea, daca utilajele sunt vechi, se pot casa? Si daca se pot casa, trebuie sa platesc ceva taxe catre stat?
Utilajele sunt vechi rau, unele au si peste 20 ani, daca as vrea sa le vand, nu cred ca le cumpara cineva. De ex., am o centrala termica de mare capacitate care a ajuns la venerabila varsta de 20 ani, cine ar fi nebun sa cumpere o vechitura care poate sari in aer?! Nu mai spun cat de matusalemic este cuptorul de paine ca mi-e si rusine...

Multumesc

Aceasta postare a fost editata de petrescuemil: 05 January 2016 - 05:48 PM




#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 January 2016 - 09:48 AM

da, utilajele se pot casa fara a fi amortizate integral, cheltuiala cu amortizarea neinregistrata fiind deductibila integral (nu se genereaza venituri impozabile).

norme cod fiscal 2015
71^6. În aplicarea prevederilor art. 24 alin. (15) din Codul fiscal, cheltuielile înregistrate ca urmare a casării unui mijloc fix cu valoarea fiscală incomplet amortizată sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri impozabile.


exista o procedura destul de stricta pt. casarea mijl. fixe, trebuie intocmite o serie de documente si anume :
- proces verbal de constatare a deprecierii si formularea propunerii de casare cu motivarea acesteia;
- aprobarea casarii de catre conducatorul unitatii;
- eminterea unei decizii de numire a membrilor comisiei de casare;
- proces verbal de casare in care sa se mentioneze piesele sau materialele rezultate din casare si modul de valorificare a acestora ( prin vanzare/ prin folosirea in unitate ca piese de schimb sau materiale sau prin predarea acestora la firmele de colectare a deseurilor).

formularul PV de casare se gaseste in OMFP 3512/2008.

daca bunurile respective nu sunt valorificate, se vor preciza motivele nevalorificarii acestora şi de ce nu au fost predate ca deseuri unitatilor specializate. acest lucru este important fiindca predarea deseurilor dovedeste fiscului ca mijl. fixe respective au fost casate si nu sunt bunuri lipsa in gestiune - caz in care tratamentul fiscal se schimba.
mai mult, societatea, in calitate de detinator de deseuri rezultate ca urmare a casarii mijloacelor fixe, are obligatia valorificarii acestora, cf. art. 13 din Legea 211/2011 privind regimul deseurilor, iar nerespectarea acestei obligatii poate fi sanctionata de Garda Nationala de Mediu cu amenda de la 20.000 lei la 40.000 lei.

sumele rezultate din valorificarea deseurilor sunt impozabile (cu 3% la microintrep. si 16% la cele platitoare de impozit pe profit).



#11 petrescuemil

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 6 Postari:

Postat 06 January 2016 - 07:44 PM

Multumesc, Dna. Alupei.



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 January 2016 - 01:24 PM

cu placere !
si nu uita ca pe acest forum ne putem tutui fara ca asta sa insemne o lipsa de respect fata de interlocutor. :smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL