- in iunie anul curent am semnat un contract de vanzare, eu ca PFA si furnizorul ca firma din SUA, prin care furnizorul imi da mie un produs de o anumita valoare iar eu in schimb ii voi presta servicii in cuantumul valorii respective. Dupa ce voi termina de prestat serviciile, facuta pe care i-o voi elibera eu se va compensa cu factura lui, adica cea primita la incheierea contractului.
Eu am prestat deja o parte din servicii insa am ajuns pana acum doar la jumatatea valorii. Dupa cum vad, as putea putea proceda in mai multe feluri:
1. La contractul de vanzare, facem un act aditional in care se precizeaza ce servicii am prestat pana azi si valoarea lor. Pe baza acestui act aditional, as putea emite o factura pentru valoarea de acum. Anul viitor cand finalizez de prestat serviciile, mai facem un act aditional si o a doua factura pentru restul de valoare. Cand sumele sunt egale, se va face un document de compensare si se incheie toata treaba
2. Chiar daca am prestat serviciile in decursul anului curent, nu facem nici un act aditional si nici o factura. Asteptam pana anul viitor cand finalizez serviciile si apoi voi face o factura cu suma totala urmand a face apoi compensarea intre factura lui si a mea
Cum ma sfatuiti sa procedez. Fiind servicii legate de IT e greu de estimat cat timp va dura pana se fac toate, de asemenea furnizorul fiind prieten, nu se pune problema de neincredere, motiv pentru care doar am notat serviciile facute pana acum intr-un centralizator, nu intr-un act aditional.
Mii de multumiri si un An Nou fericit.