Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cum sa procedez cu o compensare externa? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Cum sa procedez cu o compensare externa?

2 replies to this topic

#1 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 28 December 2015 - 07:58 PM

Va salut, iarasi vin sa va intreb ceva. Se da urmatoarea situatie:

- in iunie anul curent am semnat un contract de vanzare, eu ca PFA si furnizorul ca firma din SUA, prin care furnizorul imi da mie un produs de o anumita valoare iar eu in schimb ii voi presta servicii in cuantumul valorii respective. Dupa ce voi termina de prestat serviciile, facuta pe care i-o voi elibera eu se va compensa cu factura lui, adica cea primita la incheierea contractului.

Eu am prestat deja o parte din servicii insa am ajuns pana acum doar la jumatatea valorii. Dupa cum vad, as putea putea proceda in mai multe feluri:

1. La contractul de vanzare, facem un act aditional in care se precizeaza ce servicii am prestat pana azi si valoarea lor. Pe baza acestui act aditional, as putea emite o factura pentru valoarea de acum. Anul viitor cand finalizez de prestat serviciile, mai facem un act aditional si o a doua factura pentru restul de valoare. Cand sumele sunt egale, se va face un document de compensare si se incheie toata treaba

2. Chiar daca am prestat serviciile in decursul anului curent, nu facem nici un act aditional si nici o factura. Asteptam pana anul viitor cand finalizez serviciile si apoi voi face o factura cu suma totala urmand a face apoi compensarea intre factura lui si a mea

Cum ma sfatuiti sa procedez. Fiind servicii legate de IT e greu de estimat cat timp va dura pana se fac toate, de asemenea furnizorul fiind prieten, nu se pune problema de neincredere, motiv pentru care doar am notat serviciile facute pana acum intr-un centralizator, nu intr-un act aditional.
Mii de multumiri si un An Nou fericit.



#2 alinescoo

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 50 Postari:

Postat 28 December 2015 - 09:33 PM

Ma gandeam acum, este corect ca la acel contract de vanzare sa fac un act aditional SAU mai corect ar fi sa fac simplu un nou contract de prestari servicii?




#3 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 29 December 2015 - 03:32 PM

Ai deja contract pentru serviiciile pe car4e trebuie sa le prestezi, de ce sa te incurci cu aditionale sau alte contracte.

Daca vrei sa facturezi lucrarile efectuate din cadrul contractului, faci un PV de receptie a lucrarilor/etapelor si pe baza lui emiti factura.
Asa ar fi corect, nu sa amani facturarea etapelor incheiate pana la finalul contractului.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL