Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Cand pot opri impozitul pe tichete de masa avand in vedere ca angajatul a fost in concediu fara plata? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Cand pot opri impozitul pe tichete de masa avand in vedere ca angajatul a fost in concediu fara plata?

8 replies to this topic

#1 anadirinea

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 11 January 2016 - 01:06 PM

Buna ziua!

Am urmatoarea speta:

In firma unde lucrez impozitul pentru tichetele de masa se opreste in luna urmatoare celei pentru care se cuvin. Astfel:

Angajatul X a lucrat in luna noiembrie 2015 - 14 zile pentru care i-am dat 14 tichete de masa si inca 10 tichete cu regim de premiu pentru vacanta de iarna.

Problema este ca acestuia i-am suspendat contractul de munca in perioada 24.11.2015-04.01.2016 intrucat a avut probleme de sanatate cu mama sa si si-a solicitat concediu fara plata.

Cand ii pot opri impozitul pe aceste tichete avand in vedere ca toata luna decembrie a fost in concediu fara plata? Se poate opri in ianuarie?

Va multumesc anticipat!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2016 - 04:49 PM

tichetele de masa sunt venituri de natura salariala, cf. art. 55, CF.
plătitorii de salarii și de venituri asimilate salariilor au obligația de a calcula și de a reține impozitul aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuării plății acestor venituri, ori plata tichetelor de masa este luna in care acestea au fost distribuite (adica "platite").

ART. 58 Termenul de plată a impozitului
(1) Plătitorii de salarii și de venituri asimilate salariilor au obligația de a calcula și de a reține impozitul aferent veniturilor fiecărei luni la data efectuării plății acestor venituri, precum și de a-l vira la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei pentru care se plătesc aceste venituri.
(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), impozitul aferent veniturilor fiecărei luni, calculat și reținut la data efectuării plății acestor venituri, se virează, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului pentru care se datorează, de către următorii plătitori de venituri din salarii și venituri asimilate salariilor:
a) asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, persoane juridice, cu excepția instituțiilor publice, care în anul anterior au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
b) persoanele juridice plătitoare de impozit pe profit care, în anul anterior, au înregistrat venituri totale de până la 100.000 euro și au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
c) persoanele juridice plătitoare de impozit pe veniturile microîntreprinderilor care, în anul anterior, au avut un număr mediu de până la 3 salariați exclusiv;
d) persoanele fizice autorizate și întreprinderile individuale, precum și persoanele fizice care exercită profesii libere și asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, care au, potrivit legii, personal angajat pe bază de contract individual de muncă.
(3) Numărul mediu de salariați și veniturile totale se stabilesc potrivit prevederilor art. 296^19 alin. (1^3) și (1^4).




#3 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 January 2016 - 07:52 PM

Daar ... daca tu le-ai dat in decembrie (pt.noiembrie) , caz in care deja esti un pic in ilegalitate pentru ca teoretic trebuia sa le dai in octombrie pt. noiembrie :laugh2: , atunci le impozitezi in decembrie, cum ti-a scris Otilia.

Este adevarat ca n-are de unde sa "scoata" impozitul si trebuie sa-l aduca de acasa :))
Il vei retine din netul lunii ianuarie, ca sa-i acoperi datoria.

Legea 142/1998:
ART. 5
(1) Tichetele de masă pe suport hârtie se distribuie lunar, în ultima decadă a fiecărei luni pentru luna următoare, de către angajator.


Ce-i drept nu prea face nimeni asa ceva (nu de alta, dar omul poate sa plece pe 30 din firma si ma incurc rau de tot cu evidenta lor, trebuie sa le returnez si ma complic inutil)



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 January 2016 - 12:52 PM

nu conteaza luna pt care le-ai distribuit, ci luna in care le-ai distribuit efectiv, adica le-ai "platit".
prin urmare, daca le-ai dat salariatului in luna nov., atunci le prinzi pe statul de nov. (si faci rectificativa la decl.).
daca le-ai dat in decembrie, atunci pe statul de plata al lunii dec., cand CIM-ul salariatului resp. era suspendat, ar trebui sa figureze doar valoarea acelor tichete de masa, cu impozitul aferent.



#5 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 13 January 2016 - 05:25 PM

Acum am realizat ca @anadirinea spune ca retine impozitul ( nu ca da tichetele ) in decembrie.
Ar fi bine sa ne spui si cand le dai oamenilor efectiv.

Pai daca tu ai dat tichetele in noiembrie este de-a dreptulul ILEGAL sa retii si platesti impozitul in decembrie. In acest caz ... nu stiu cum reglezi, pentru ca banuiesc ca in noiembrie ai impozitat tichetele date in octombrie (pe care ar fi trebuit sa le impozitezi in octombrie) ... si tot asa in urma.
Poate doar sa sa impozitezi in noiembrie tichetele tuturor pe ambele luni ca sa ajungi "la zi".

Daar ... daca le-ai dat omului in decembrie (pt. noiembrie) atunci le impozitezi in decembrie si singura problema este ca vei avea statul pe "rosu" si omul trebuie sa-ti aduca impozitul de acasa (sau sa ramana cu sume necuvenite/datorie si sa-i retii in lunile urmatoare)
anadirinea
anadirinea



#6 ALEXIACR

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 24 November 2016 - 10:24 AM

BUNA,

am o problema majora, eu am acordat tichete de masa si nu am platit impozt la ele, le-am trect doar pe cheltuieli. asa am invatat, eu din prostie nu m-am documentat si m-am trezit acum si am realizat ce am facut, pot, in luna decembrie,sa calculez impozitul pt tot anul si sa-l platesc ?



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 November 2016 - 12:36 PM

Dupa parerea mea, trebuie sa faci rectificative la D112 pt toata per. vizata, in care sa corectezi impozitul pe venit datorat lunar.
De platit, desigur ca se poate plati de acum inainte, insa fiscul iti va calcula majorari pt dif. nedeclarata (daca depui rectificativele, dif. neachitate apar in fisa pe platitor), iar patronului n-o sa-i placa deloc sa plateasca aceste accesorii pt greseala ta (posibil sa existe consecinte pt tine...).

Daca il declari pe tot acum, asta nu te va ajuta cu nimic la un eventual control in urmatorii 5 ani incepand cu 2017 (in care fiscul are dreptul sa stabileasca dif. de taxe si impozite, cf CPF), dar poate n-o sa ai control ...
Cert este ca procedura aceasta nu-i corecta/ legala, ci cea cu rectificativele. Ea e doar un "compromis" si numai daca ai noroc sa nu-ti vina control in anii urmatori poti scapa fara consecinte (adica fara amenda si fara majorari, fara sa te traga nimeni la raspundere). Chiar e posibil ... dar ai nervii tari sa risti, poti sa-ti asumi asta ?



#8 ALEXIACR

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 06 December 2016 - 03:07 PM

MULTUMESC FRUMOS. nu stiu daca am nervii tari dar ma gandesc cum sa le spun.



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 December 2016 - 06:32 PM

Iti tin pumnii ! :smile:
Pana la urma e o greseala umana ... si, sincera sa fiu, orice firma ar trebui sa ia in calcul la bugetul propriu astfel de chelt. neprevazute datorate erorilor provenite din activitatea salariatilor.
Desigur ca si marimea acestor chelt. conteaza ... dar trebuie intelese asemenea situatii si tratate fara sa a fi calcat salariatul in picioare, ca sa zic asa ...
O varianta probabila este sa ti se retina din salariu acest cost suplimentar pt accesorii, caz in care nu cred ca risti sa-ti pierzi locul de munca.

Pffuu, fir-ar sa fie de necaz ! :sad:
Ce sa-i faci, astea-s riscurile meseriei ... Cand ai pe mana fiscalitatea unei firme, raspunderea e mare si orice eroare are consecinte financiare neplacute.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL