nu anulezi nimic !
nu ai nici un motiv daca serviciul s-a prestat deja, iar ei s-au trezit abia in anul urmator, la cateva saptamani, sa refuze factura.
ca sa stornezi, ei trebuie sa dovedeasca faptul ca prestarea nu a corespuns cantitativ si/ sau calitativ.
clar si fara discutii, nu se storneaza facturi asa cum "ii vine" clientului !
pastreaza documentatia / mesageria cu ei si fa-le o adresa prin care ii informezi, ca in baza cererii lor scrise, firma ta a prestat servicul X, la data/ in per..., fapt pt care s-a emis factura nr. ..., din data de ..... si ca timp de tz zile de la trimiterea ei nu ati primit nici un semnal scris precum ca ceva ar fi fost in neregula.
zi-le ca nu este obligatoriu sa existe contract, factura are aceeasi putere si ca nu ai nici un motiv sa stornezi factura.
aminteste-le ca daca ei nu-si inreg. docum. in contabilitate, e strict pbl. lor si sunt susceptibili de amenda cf. legii contabilitatii.
aceleasi prev. legale vi se aplica si voua + ca puteti fi acuzati ca nu ati inreg. la timp veniturile din prestarea resp. in scopul denaturarii rezultatelor fiscale.
Legea contabilitatii
ART. 11
Detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate, sunt interzise.
(ei au primit un serviciu de voi, pe care nu l-au inreg. in conta)
ART. 41
Constituie contraventie urmatoarele fapte:
1. detinerea, cu orice titlu, de elemente de natura activelor si datoriilor, precum si efectuarea de operatiuni economico-financiare, fara sa fie inregistrate in contabilitate;
ART. 42
(1) Contraventiile prevazute la art. 41 se sanctioneaza cu amenda, dupa cum urmeaza:
- cele prevazute la pct. 1 si 9, cu amenda de la 1.000 lei la 10.000 lei;
......
(6) Amenzile contraventionale prevazute la alin. (1) si (2) se suporta de persoanele vinovate.
.......................................................
CF 2016 art. 319. facturarea
(6) Persoana impozabilă
trebuie să emită o factură către fiecare beneficiar, în următoarele situaţii:
a) pentru livrările de bunuri sau prestările de servicii efectuate;
b) pentru fiecare vânzare la distanţă pe care a efectuat-o, în condiţiile prevăzute la
art. 275 alin. (2) şi (3);
c) pentru livrările intracomunitare de bunuri efectuate în condiţiile prevăzute la
art. 294 alin. (2) lit. a) - c);
d) pentru orice avans încasat în legătură cu una dintre operaţiunile menţionate la lit. a) şi b).
........................................................................
am patit si eu faze d-astea, uitau sa-si inreg. facturile la ei in conta sau cei de la comercial nu le dadeau la contabilitate (cel mai des motiv), le uitau prin sertare si apoi veneau la noi cu refuzuri ca sa scape de belele, in tupeu maxim, desi noi n-aveam nici o vina ca ei erau aiuriti.
stornarea facturilor trebuie sa aiba un motiv DOVEDIT si strict legat de operatiunea economica. iar daca ei pot dovedi ca prestarea voastra a fost deficitara, atunci asta e o baza de discutii si nici atunci nu sunteti obligati sa stornati, ci sa corectati lucrarea.