#21
Postat 16 October 2006 - 09:40 PM
Analize, Bugete, Controlling
#22
Postat 17 October 2006 - 05:17 PM
#23
Postat 17 October 2006 - 08:59 PM
#24
Postat 17 October 2006 - 10:32 PM
ce aveti cu el dupa atat amar de vreme?
mai bine spargeti un teveu ca a luat omor steaua
#25
Postat 19 October 2006 - 11:51 AM
ABC, la Oct 16 2006, 10:40 PM, a spus:
- eu abia acum am vazut BVC-ul. Ce parere ai despre el?
Merci
#26
Postat 08 August 2007 - 08:38 PM
http://www.ase.ro/bi...p?id=105&idb=20
Aceasta postare a fost editata de ABC: 08 August 2007 - 08:41 PM
Analize, Bugete, Controlling
#27
Postat 27 August 2007 - 01:21 PM
Haide sa incercam sa uploadam concret, fara date de identificare ale companiilor, modele de BVC pe care le folosim.
Eventual PDF, ca sa nu fie mura in gura sau excel parolat.
#28
Postat 20 September 2007 - 08:11 AM
Asistenta online Excel
#29
Postat 03 October 2007 - 12:15 PM
am vazut ca esti noua in acest domeniu, m-ar interesa si pe mine cateva exemple de tabele despre care spuneai ca le-ai facut in Excel.
Adresa mea de e-mail este carmengruiet@yahoo.com
Multumesc
Carmen
CamiT, la Aug 24 2005, 01:04 PM, a spus:
Ma intereseaza foarte mult subiectul "Bugete" pentru ca de putin timp am inceput sa lucrez in acest domeniu al bugetari. Partea "frumoasa" este ca postul meu nu este nou numai pt mine ci si pt firma in care lucrez. Asa ca incerc sa invat cat mai multe.
ABC vad ca stii "ca la carte" sa scrii despre subiectul dat ... sper sa invat si eu cate ceva.
Acum o sa pornesc de la primul mesaj, cu punctele de reper.
Eu , deocamdata, am inceput cu bugetul de venituri si cheltuieli si as avea cateva probleme/intrebari.
- am stabilit centrele de gestiune pe baza organigramei , si am repartizat venit. si chelt pe fiecare centru, dar in partea de TESA sunt cam multe departamente si , cel putin in momentul asta nu se pot identifica separat cheltuielile. Intrebare: Este eficient sa incerc sa separ aceste cheltuieli pe diversele Dep. , de ex.: Financiar - Contabil / Resurse umane / Administrativ etc. Eu sincer cred ca este, dar mai vreau o parere.
- structura bugetului am constatat ca nu este standard, ci este in functie de tipicul firmei. Eu am creat bugetul in Excel, si am gandit astfel:
- sheet-uri cu chelt pt fiecare centru de gest
- sheet-uri cu marja comerciala pe centre (sunt detaliate
veniturile din vanz din care se scad costuri vanz - respectiv
cost de achizitie marfa)
- un sheet centralizator pt marja
- un sheet centralizator pt rezultat (din marja sunt scazute
celelalte chelt)
Intrebare: Se utilizeaza ceva asemanator cu acest model?
- rapoartele de control bugetar - sunt de fapt centralizatoarele pt marja si rezultat de care am scris mai sus. Din acestea se pot crea altele.
- la partea de elaborare a bugetelor inca nu am lucrat foarte mult, am folosit niste valori calculate de altcineva, dar voi ajunge si la asta la un moment dat.
Ma opresc deocamdata aici ... si astept vesti ...
Pe curand
#30
Postat 30 October 2007 - 09:32 AM
1.stabilirea sistemului de obiective, strategii si politici generale ale firmei pentru dezvoltarea afacerii pe termen mediu si scurt (planul de afaceri);
2.stabilirea obiectivelor financiare ale firmei: cifra de afaceri, profitul;
3.elaborarea sistemului de bugete ale firmei: bugete consolidate si bugete specifice.
Mult succes tuturor celor implicati in elaborarea bugetelor!
Fisiere atasate
Analize, Bugete, Controlling
#31
Postat 30 October 2007 - 10:15 AM
#32
Postat 03 December 2007 - 12:49 PM
Am si eu o mare problema. Trebuie sa elaborez un proiect pentru o minunata disciplina de informatica, pe baza subiectului Bugetulu de venituri si cheltuieli la un agent economic si am acteva nelamuriri.
Am inteles ideea de baza a elaborarii BVC si cam cum se face. Dar ce as dori sa va intreb care este fuxul de documente premergator BVC-ului si prin ce departamente (aproximativ) trebuie sa treaca inainte de cel de Buget (am de elaborat schema fluxului de documente cu ASME sau BISad-pt cei ce stiu ce is astea-). In cate exemplare trebuie elaborat?
Ce se intelege prin urmarirea bugetului si cum se realizeaza?
cam atat deocamdata. Va multumesc anticipat
ps:daca ati avea si machetele documentelor premergatoare ar fi excelent. multumesc.
#33
Postat 12 December 2007 - 08:10 AM
ABC, la Aug 25 2005, 07:28 PM, a spus:
1.stabilirea obiectivelor si a strategiilor de realizare a acestora la nivel de firma : cifra de afaceri, rentabilitate comerciala
2.stabilirea centrelor de buget si a responsabililor de bugete in corelatie cu organigrama functionala
3.stabilirea obiectivelor specifice si a planurilor de actiune la nivelul centrelor de buget
4.stabilirea machetei (formularului) bugetului si a componentei fiecarei linii de buget
5.prezentarea modului de fundamentare a fiecarei linii de buget, tinand cont de obiective, plan de actiune, termene si resurse
6.elaborarea bugetului.
7.elaborarea instrumentelor specifice de control bugetar : conturi analitice specifice si rapoarte de control bugetar
Revenind la mesajul tau, vin cu urmatoarele precizari:
- este foarte corect ca bugetul sa aiba o macheta unica pentru toate centrele de buget, indiferent daca este vorba de centre de vanzari sau centre de cost (departamente TESA) ;
- este corect sa elaborezi bugete si pe departamente TESA, daca sectorul activitatii administrative este reprezentativ in totalul costurilor pe firma, dar trebuie creat in paralel si sistemul de urmarire a costurilor realizate astfel incat sa fie posibil controlul bugetar ;
- avand in vedere ca prin intermediul BVC-ului vrei sa urmaresti si indicatorul marja comerciala, iti sugerez ca macheta de lucru - modelul soldurilor intermediare de gestiune.
- bugetul anual trebuie detaliat pe trimeste (cel putin)
Incerc sa atasez o macheta de buget, care sper sa te ajute.
Mult succes !
ABC
#34
Postat 14 December 2007 - 11:45 AM
PS: ABC ai cumva carti despre bugete? Sunt dispus sa cumpar :biggrin: M-ar interesa foarte mult modul de intocmire al bugetelor de productie. Am cautat eu ceva pe net dar ...prea subtire. Mersi!
#35
Postat 14 December 2007 - 01:36 PM
Sper sa nu mi-o iau pentru publicitate...
Eventual, daca-mi dai o adresa de mail, iti pot trimite invitatii la seminarii in domeniu de la alte doua firme de top, in ianuarie.
#36
Postat 25 March 2008 - 06:14 PM
AS FI DE ACORD SI CU O EVENTUALA COMPENSATIE.
ABC, la Jul 4 2005, 09:12 PM, a spus:
a)planul financiar de orientare generala, pe termen lung (3-5 ani);
b)bugetele anuale centralizate ale firmei, cu urmatoarele componente:
-bugetul de venituri si cheltuieli
-bugetul de investitii
-bugetul de numerar (cash-flow-ul)
c)bugetele anuale specifice diferitelor activitati ale firmei:
-bugetul de vanzari
-bugetul de distributie
-bugetul de marketing, reclama si publicitate
-bugetul de aprovizionare
-bugetul de resurse umane
-bugetul administratiei generale
-bugetul de achizitii
-bugetul de incasari
-bugetul de plati
Legatura dintre aceste tipuri de bugete consta in elaborarea lor succesiva, pornind de la planul financiar, elaborat pe baza obiectivelor si strategiei generale pe o perioada de 3-5 ani, si apoi are loc transpunerea anuala a acestuia la nivel de bugete centralizatoare si bugete specifice.
#37
Postat 25 March 2008 - 06:54 PM
IN CE CONDITII AS PUTE AVEA ACCES LA ACESTE DOCUMENTE?
MULTUMESC.
Aceasta postare a fost editata de MIKY2010: 14 May 2009 - 09:24 AM
#38
Postat 26 June 2008 - 02:01 PM
ABC, la Jul 2 2005, 05:48 PM, a spus:
Puncte de reper :
1.tipuri de bugete si relatii bugetare
2.procedura de elaborare a bugetelor
3.gradul de detaliere pe centre de gestiune
4.rapoartele de control bugetar
ABC
Buna. Nu am mai scris niciodata pe acest forum, dar mi-a fost folositor in multe dati.
Va rog, spuneti-mi, daca stie cineva, bugetul pt ce perioada poate fi intocmit? Adica: eu pot sa intocmesc
un buget de venituri si cheltuieli pt mai 2008-mai2009? Am voie? Sau pt jumatate de an? Sau trebuie sa respect anul fiscal, adica sa fac strict din 01 ianuarie pana pe 31 decembrie? Nu am gasit pe forum, asa ca m-am decis sa va intreb.
Multumesc anticipat,
#39
Postat 26 June 2008 - 04:20 PM
#40
Postat 23 October 2008 - 05:54 PM
pentru buget trebuie sa realizez un pret mediu ponderat......si din neexperienta mea de contabil stiu ca asta presupune cantitate 1 x pret1 + cantitate 2x pret 2 ......cantitate n + pret n/ n.
este corect?
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi