Fiindca in viata de zi cu zi am primit adesea intrebarea "Cum sa fac cererea ... ?", m-am gandit sa raspund aici pt toti cei interesati - membrii si vizitatori ai forumului.
Asadar :
Cererea este documentul prin care adresam o solicitare oficiala, formulata in scris (ca text). Ea aparține stilului administrativ (oficial).
Cand se intocmeste o cerere, trebuie avute in vedere urmatoarele elemente de baza :
- cui i se adreseaza cererea,
- cine este solicitantul si calitatea sa / functia,
- ce solicitare are,
- data intocmirii documentului si autentificarea lui prin semnatura persoanei solicitante.
- marginea din stanga paginii trebuie sa aiba liberi 2 cm (pt. a putea fi, eventual, indosariata)
- la o distanta de 5-6 cm de marginea superioara a foii, se scrie cu majuscula formula de adresare urmata in mod obligatoriu de virgula (ex. "Domnule Director, "). Aceasta distanta este necesara pentru a crea locul necesar scrierii rezolutiei de catre persoana careia i-am adresat cererea.
- primul alineat are scopul de a prezenta subsemnatul cu datele sale generale de identificare si statutul pe care il are (nume, prenume, domiciliul, CNP, actul de identitate, in ce calitate se afla ...)
- se continua cu formularea scurta, clara si precisa a solicitarii
- la sfarsit, se utilizeaza o formula de incheiere (de ex. "Cu stima,", "Cu respect,")
- urmeaza semnatura solicitantului (la 2-3 cm sub ultimul rând al textului, către marginea din dreapta) si data redactarii (în dreptul semnăturii, dar în partea stangă a paginii)
- ultimul rand cuprinde formula de invocare a destinatarului (ex. "Domnului Director al SC ...") plasata în josul paginii.
- Cererea se scrie sau se tipareste pe o foaie de format A4.