Programul de facturi al unei societati emite chitante pentru incasarea clientilor (de exemplu: incepand cu nr.1 pana la nr.999). In unele chitante se specifica incasare cash iar in alte chitante "transfer bancar" (pt incasarea prin virament bancar care se vede in extrasul de banca). Aceste chitante cu mentiunea "transfer bancar" se trimit clientului pe email. Stiu conform legii ca se emit chitante doar pentru incasari cash. In acest caz, societatea poate avea o procedura contabila interna de emitere de astfel de chitante (si pentru cash si pentru transfer bancar)? Evident ca cele emise pentru transfer bancar nu se inregistreaza in contabilitate, dar ar putea sta in spatele extrasului de cont. Trebuie sa fac decizie de numerotare facturi si chitante. Cum scriu ca incepe numaratoarea la chitante, avand in vedere ca in contabilitate se inregistreaza doar chitantele pt incasari cash ? Trebuie sa ma uit in contabilitate sa fac decizie doar pentru numerele de chitante inregistrate prin ct.5311? Va dati seama ca cele care apar prin ct.5311 nu au cursivitate cronologica. Mi-ar fi fost mai usor daca programul ar fi avut serie si nr.separat pentru cele cash.
procedura emitere chitante
#1
Postat 27 August 2016 - 11:46 AM
Programul de facturi al unei societati emite chitante pentru incasarea clientilor (de exemplu: incepand cu nr.1 pana la nr.999). In unele chitante se specifica incasare cash iar in alte chitante "transfer bancar" (pt incasarea prin virament bancar care se vede in extrasul de banca). Aceste chitante cu mentiunea "transfer bancar" se trimit clientului pe email. Stiu conform legii ca se emit chitante doar pentru incasari cash. In acest caz, societatea poate avea o procedura contabila interna de emitere de astfel de chitante (si pentru cash si pentru transfer bancar)? Evident ca cele emise pentru transfer bancar nu se inregistreaza in contabilitate, dar ar putea sta in spatele extrasului de cont. Trebuie sa fac decizie de numerotare facturi si chitante. Cum scriu ca incepe numaratoarea la chitante, avand in vedere ca in contabilitate se inregistreaza doar chitantele pt incasari cash ? Trebuie sa ma uit in contabilitate sa fac decizie doar pentru numerele de chitante inregistrate prin ct.5311? Va dati seama ca cele care apar prin ct.5311 nu au cursivitate cronologica. Mi-ar fi fost mai usor daca programul ar fi avut serie si nr.separat pentru cele cash.
#2
Postat 28 August 2016 - 11:05 AM
Ma mir ca nu te-a atentionat niciun client pana acum ... Eu sa fi virat furnizorului suma prin banca si apoi sa ma trezesc de la el si cu chit. pe aceeasi suma, as fi cerut explicatii, am fi avut comentarii, sincer ...
Deci, societatea nu poate emite proceduri interne pt ceva ce este in afara legii.
Nu trebuie sa stea nicio chit. in spatele extrasului de cont, de ce ar trebui ? Extrasul e arhisuficient pt inreg. incasarii in evidentele contabile ale firmei.
cf. OMFP 2634/2015 :
Chitanţa şi chitanţa pentru operaţiuni în valută sunt documente justificative de înregistrare în registrul de casă/registrul de casă în valută şi în contabilitate a încasărilor şi plăţilor efectuate în numerar (lei/valută), precum şi a depunerilor de sume la casieria entităţii.
În condiţiile în care sumele înscrise în chitanţă sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor din Codul fiscal, formularul de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.
În condiţiile utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, în conformitate cu prevederile legale, documentul în baza căruia se înregistrează în contabilitate veniturile aferente încasărilor zilnice este Raportul fiscal de închidere zilnică, respectiv Registrul special întocmit în condiţiile defectării aparatelor de marcat electronice fiscale.Se întocmeşte pentru fiecare sumă încasată, de către casierul entităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
........................................................
Dispoziţia de plată/încasare către casierie serveşte ca:
- dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în Registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.
Dispoziţia de plată/încasare către casierie se întocmeşte:
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (ex.: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).
#3
Postat 29 August 2016 - 06:56 PM
#4
Postat 30 August 2016 - 08:10 AM
Similar Topics
2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi