Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
procedura emitere chitante - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

procedura emitere chitante

3 replies to this topic

#1 roxi.u

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 27 August 2016 - 11:46 AM

Buna ziua

Programul de facturi al unei societati emite chitante pentru incasarea clientilor (de exemplu: incepand cu nr.1 pana la nr.999). In unele chitante se specifica incasare cash iar in alte chitante "transfer bancar" (pt incasarea prin virament bancar care se vede in extrasul de banca). Aceste chitante cu mentiunea "transfer bancar" se trimit clientului pe email. Stiu conform legii ca se emit chitante doar pentru incasari cash. In acest caz, societatea poate avea o procedura contabila interna de emitere de astfel de chitante (si pentru cash si pentru transfer bancar)? Evident ca cele emise pentru transfer bancar nu se inregistreaza in contabilitate, dar ar putea sta in spatele extrasului de cont. Trebuie sa fac decizie de numerotare facturi si chitante. Cum scriu ca incepe numaratoarea la chitante, avand in vedere ca in contabilitate se inregistreaza doar chitantele pt incasari cash ? Trebuie sa ma uit in contabilitate sa fac decizie doar pentru numerele de chitante inregistrate prin ct.5311? Va dati seama ca cele care apar prin ct.5311 nu au cursivitate cronologica. Mi-ar fi fost mai usor daca programul ar fi avut serie si nr.separat pentru cele cash.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2016 - 11:05 AM

Nu se emit chit. decat pt operatiunile cash si nici alea toate (pt unele se foloseste disp. de plata/incasare). Iarta-ma, dar cine D-zeu te-a invatat (sau de unde ai invatat singurica) sa emiti chit. pt incasarile primite banca (prin transfer bancar) ? :blink:
Ma mir ca nu te-a atentionat niciun client pana acum ... Eu sa fi virat furnizorului suma prin banca si apoi sa ma trezesc de la el si cu chit. pe aceeasi suma, as fi cerut explicatii, am fi avut comentarii, sincer ...

Deci, societatea nu poate emite proceduri interne pt ceva ce este in afara legii.
Nu trebuie sa stea nicio chit. in spatele extrasului de cont, de ce ar trebui ? Extrasul e arhisuficient pt inreg. incasarii in evidentele contabile ale firmei.

cf. OMFP 2634/2015 :

Chitanţa şi chitanţa pentru operaţiuni în valută sunt documente justificative de înregistrare în registrul de casă/registrul de casă în valută şi în contabilitate a încasărilor şi plăţilor efectuate în numerar (lei/valută), precum şi a depunerilor de sume la casieria entităţii.

În condiţiile în care sumele înscrise în chitanţă sunt aferente livrărilor de bunuri sau prestărilor de servicii scutite fără drept de deducere conform prevederilor din Codul fiscal, formularul de chitanţă este documentul justificativ care stă la baza înregistrării veniturilor în contabilitate.

În condiţiile utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale, în conformitate cu prevederile legale, documentul în baza căruia se înregistrează în contabilitate veniturile aferente încasărilor zilnice este Raportul fiscal de închidere zilnică, respectiv Registrul special întocmit în condiţiile defectării aparatelor de marcat electronice fiscale.
Se întocmeşte pentru fiecare sumă încasată, de către casierul entităţii şi se semnează de acesta pentru primirea sumei.
........................................................

Dispoziţia de plată/încasare către casierie serveşte ca:
- dispoziţie pentru casierie, în vederea achitării în numerar a unor sume, potrivit dispoziţiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli de deplasare, precum şi a diferenţei de încasat de către titularul de avans în cazul justificării unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de materiale etc.;
- dispoziţie pentru casierie, în vederea încasării în numerar a unor sume care nu reprezintă venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispoziţiilor legale;
- document justificativ de înregistrare în Registrul de casă şi în contabilitate, în cazul plăţilor în numerar efectuate fără alt document justificativ.
Dispoziţia de plată/încasare către casierie se întocmeşte:
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată, când nu există alte documente prin care se dispune plata (ex.: stat de salarii sau lista de avans chenzinal etc.);
- în cazul utilizării ca dispoziţie de plată a avansurilor pentru cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizării ca dispoziţie de încasare, când nu există alte documente prin care se dispune încasarea (avize de plată, somaţii de plată etc.).




#3 roxi.u

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 29 August 2016 - 06:56 PM

nu le-am facut eu. Astea erau facute demult din 2009. Clientii sunt straini si probabil asa a fost directiva de la sef sa se trimita la client.Chitantele sunt emise din alt program iar in contabilitate s-au inregistrat chitantele pentru incasari cash, cum e normal. Eu am preluat societatea de curand si nu erau intocmite decizii de numerotare facturi si chitante. O sa vorbesc sa foloseasca alte numere pentru chitantele aferente incasarilor cash ca sa-mi fie mai usor sa fac deciziile de numerotare chitante astfel incat sa fie consecutive numerele acordate, sa nu mai apara pe sarite. Multumesc pentru raspunsuri.



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 30 August 2016 - 08:10 AM

Daca vrea neaparat sa le faca, nu poate sa schimbe denumirea? Sa nu mai scrie pe ele chitanta ci confirmare plata de exemplu?






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL