Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Niruri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Niruri


7 replies to this topic

#1 dma29

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 14 December 2015 - 08:13 PM

Buna!
Sunt noua in domeniu. Va rog sa ma ajutati cu o informatie. Am preluat de curand o firma careia trebuie sa-i fac si nirurile.
Cum e corect sa inregistrez , de ex., un bax de napolitane: napolitane 3kg-2 baxuri-20lei(p.u.a.)(cum e in factura) pret de vanzare-30 lei/bax sau sa le trec in KG-6kg-10 lei/kg. Mentionez ca firma este un magazin alimentar mixt. Se poate in ambele variante sau cum e in regula? Multumesc!



#2 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Postat 15 December 2015 - 08:33 AM

cred ca le vinzi la kg , asa faci Nota de Intrare

RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#3 Moise Cosmin

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 26 January 2016 - 10:47 AM

In lumina noilor acte normative, in 2016, mai este obligatoriu nir-ul??? Daca da, in ce conditii? Pe hartie, suport informatic sau cum?



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 January 2016 - 12:34 PM

Depinde pentru ce!

La o factura de marfa la pret de achizitie, fara diferente constatate, nu este nevoie deloc. Dar nu este nici interzis.

In cazurile in care este obligatorie intocmirea lui, atunci nu-l poti face decat pe hartie, pentru ca trebuie semnat de anumite persoane responsabile ... si nu ai cum sa semnezi in calculator sau sa te asiguri ca fiecare user (gestionar,comisia,delegati, etc.) a validat inregistrarea.

Este foarte dificil sa pui si gestionarul, si contabilul si altii (in functie de procedurile interne) sa valideze receptia ... iar daca ai si diferente si trebuie sa semneze si reprezentatul furnizorului si sa isi treaca punctul de vedere/obiectiunile, atunci chiar nu ai alta solutie decat pe hartie.

Teoretic exista metode de "semnare" , dar nu cred ca se folosesc pe undeva, pentru ca te costa prea mult aparaturile si softurile :biggrin: iar cei care manevreaza marfa si documente foarte multe nu lucreaza cu pret cu amanuntul ci la pret de achizitie.

De ex. hipermarketurile vand cu amanuntul dar tin evidentele la pret de achizitie (era si absurd sa lucreze altfel, tinand cont ca totul este in calculator) ... deci n-au obligatia sa intocmeasca NIR decat daca apar diferente, sau intra in gestiuni diferite.

PS: La ce acte normative te referi? Ca eu nu stiu sa fie vre-o modificare referitoare la NIR-uri/bonuri de consum ... etc in 2016.



#5 Cpgb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 April 2016 - 10:04 AM

Bună ziua.sunt nouă în domeniu și am si eu o curiozitate. Dacă îmi vin într.o zi niște obiecte de inventar sau materiale dau exemplu de la un furnizor însoțite de factură și eu nu am timp sa le fac nir.ul atunci când mi.au venit cu factura si le fac recepția cu alta data e gresit.? Mentionez ca recepția o fac în aceeași lună și am grijă și consumul să se facă după ce fac eu Nir.ul. va rog frumos sa.mi spună cineva dacă e bine si cum am procedat eu.adică cu alte cuvinte vreau să știu dacă nir.ul trebuie în acest caz să aibă acceasi data ca si data de pe factură.

Aceasta postare a fost editata de Cpgb: 17 April 2016 - 10:06 AM




#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 17 April 2016 - 02:43 PM

NIR-ul nu mai este obligatoriu decat in anumite situatii si asta de vreo cativa ani buni; te incadrezi la vreuna dintre ele ? Ca s-ar putea sa-ti faci griji degeaba ...

mentionez cea mai recenta baza legala, OMFP 2634/2015 :

Nota de receptie si constatare de diferene se foloseste ca document de receptie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factura sau aviz de însotire a marfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în pastrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsotite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezinta diferente la receptie;
- marfurilor intrate în gestiunile la care evidenta se tine la pret de vânzare.

În cazurile în care nu este obligatorie întocmirea NIR-ului, receptia si încarcarea în gestiune, dupa caz, si înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoteste transportul (factura, avizul de însotire a marfii etc.).



#7 Cpgb

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 3 Postari:

Postat 17 April 2016 - 04:32 PM

Pai unele materiale le dau la lucrări altele sunt ob.de inventar pe care le dau la diferiti angajați în funcție de cerințe și necesitățile societății și de aceea le fac intrare pe gestiune.singură mea problema este cavatunci când primesc materialele sau ob de inventar cu factură nu apuc în aceeași zi să le fac recepția și de aceea nirul e făcut cu alta data.și vroiam sa stiu daca am gresit făcând așa. Oricum fără recepție în luna respectivă nu ramane nimic.



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 April 2016 - 10:42 AM

fiind gestionar unic cu gestiune doar de bunuri materiale, dupa parerea mea nu te incadrezi la nici o situatie in care ai obligtia sa intocmesti NIR pt. ca intrarea in gestiune se poate face f bine numai pe baza facturii ; asta tot spun.

daca totusi vrei sa faci NIR, acesta se intocmeste de catre gestionar in data in care bunurile au intrat in gestiune !
inreg. facturii la data inscrisa pe ea (data intrarii efective a bunurilor in gestiune) si emiterea NIR la distanta de 1-2-3 zile, cu data ulterioara facturii, creaza o situatie cam bizara priv. data intrarii in gestiune, chiar daca pana acum nu au fost implicatii directe (anomalii) legate de momentului iesirii bunurilor din gestiune (dupa cum spui).
NEfiind vorba de un transfer intre gestiuni, situatia apare ca si cum marfa nu ar fi intrat efectiv in gest. la data facturii, ci la data NIR, desi ea s-a aflat "in curtea voastra" in tot acest rastimp, ceea ce inseamna minim o reflectare incorecta in contabilitate a fenomenului economic.

daca nu ai timp sa faci acele NIR-uri, presupun ca nu ai timp sa faci nici alte NIR-uri din per. respectiva, deci atunci cand te apuci de ele ar trebui sa le emiti in ordinea sosirii facturilor (cronologica), caz in care le poti pune si data de pe factura.

una peste alta, nu prea inteleg de ce te complici cu NIR-uri daca legea iti permite sa nu le intocmesti decat in anumite sit. strict delimitate (in care tu nu te incadrezi); bonul de consum il poti face si daca nu ai NIR pt bunul respectiv, intrarea in gestiune facandu-se doar pe baza facturii de achizitie, iar operatiunile consemnandu-se (daca vrei si in fct de organizarea interna) in fise de magazie - banuiesc ca ai program de gestiune sau macar fisiere excel.






Similar Topics Collapse

  Topic Forum Deschis de Statistici Ultima postare

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL