M-am angajat acum 3 saptamani la o firma care realizeaza instalatii termice si sanitare, pe un post de contabil primar. Intr-o zi, in timp ce discutam diverse probleme cu seful, imi spune ca are sediul expirat. Imediat am intrat pe Registrul Contribuabililor Inactivi si am vazut ca firma este declarata inactiva din 23.09.2016. Problema este ca am aflat acum 1 saptamana, si in perioada 23.09.2016 - 16.12.2016 a facturat de aproximativ 118.000 lei, bani pe care i-a si incasat.
La data de 23.09.2016 in balanta firma figura cu stocuri in valoare de 170.000 lei si mijloace fixe neamortizate de 3.500 lei, clienti neincasati in suma de 39.000 lei si furnizori neplatiti in suma de 62.000 lei. Problema este ca acel stoc de marfa este doar in acte trecut, pentru ca firma nu mai are acel stoc de marfa. De fapt, firma nu a avut niciodata un stoc de marfa, pentru ca achizitiona materialele necesare lurcarilor, pe care clientul i le platea cu un adaos foarte mic. Pe facturile de clienti, era trecuta specificatia "Efectuare lucrari de instalatii" cu suma totala manopera + materiale, totul trecut pe 704. In ceea ce priveste clientii, dl. spune ca nu are nici un client neincasat, iar furnizorii are o suma foarte mica de plata (cam 3.000 lei).
Dl. vrea sa-si reactiveze firma ca sa o poata inchide, problema este ca in momentul de fata nu are banii necesari sa plateasca tot (TVA-ul care ar trebui ajustat la marfuri si mijloacele fixe neamortizate, TVA-ul care trebuie colectat la tot ce a incasat).
Firma este microintreprindere.
Intrebarea nr. 1: Daca isi depune toate declaratiile (307, 311), dar nu are momentan cum sa plateasca acele datorii, la ce riscuri se expune?
Intrebarea nr. 2: Ce pot sa fac cu stocul acela de marfa si cu acele soduri ca sa le pot inchide? Problema este ca cine i-a tinut contabilitatea in 2013-2014 nu i-a mai dat si actele inapoi.
Va multumesc!
Spor la treaba si Sarbatori Fericite!