Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Neacordarea tichetelor de masa - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Neacordarea tichetelor de masa

3 replies to this topic

#1 business factory

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 08 January 2017 - 03:18 PM

Buna ziua,

Daca societatea doreste sa nu acorde tichetele de masa unor salariati,-mentionam ca acestea sunt trecute in CIM ale salariatului la alte adaosuri in sectiunea Salarizare- este legal? Sau le poate acorda un nr mai mic de tichete? Nu a fost specificat nrul lor in niciun document, nici CIM, nici ROI..scrie doar alte adaosuri:tichete de masa.
Va multumim anticipat pentru raspunsul dvs.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13948 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 09 January 2017 - 02:49 PM

Daca in CIM este mentionat faptul ca salariatul va primi tichete de masa, atunci nu aveti cum sa ocoliti asta decat daca faceti act aditional prin care eliminati clauza.
Stricto senso, daca nr. lor nu este specificat, eu cred ca aici aveti o legeritate de abordare, adica puteti acorda mai putine.
Trebuie vazuta si baza legala prin care s-au instituit aceste tichete ca posibilitate de plata pt a vedea daca acolo se impune vreo anumita regula priv. nr. tichetelor dintr-o luna lucrata.

Editare :
Cf art. 1 alin. (6) din Legea 142/2998 angajatorul are libertatea de a decide daca acorda tichete de masa si sub ce forma, in urma consultarii cu salariatii, prin organizatiile sindicale legal constituite sau prin reprezentantii salariatilor, dupa caz.
Prin urmare, daca nr. tichetelor de masa nu este specificat in CIM, in RI sau intr-un eventual CCM, atunci angajatorul are libertatea de a hotara cate tichete acorda/ luna.

Parerea mea ... :smile:




#3 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 358 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 18 December 2017 - 06:54 PM

Am fost intrebat daca pentru zilele de preaviz angajatul are dreptul la tichete de masa ?
Tinand cont ca in CCM nu scrie nimic de zilele de preaviz, zile in care angajatul are aceleasi drepturi cat si obligatii ca si pina atunci , inseamna ca are drept si la tichete de masa !
Am gresit ?

Zilele pt. care nu se acorda tichete sunt dupa norme:

Art. 10
Angajatorii nu pot acorda mai mult de un tichet de masă pentru fiecare zi lucrătoare din luna pentru care se efectuează distribuirea/transferul valorii nominale a tichetelor de masă, după caz. În sensul prezentelor norme, nu se consideră zile lucrate perioadele în care salariaţii:
a) îşi efectuează concediul de odihnă, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit Hotărârii Guvernului nr. 250/1992 privind concediul de odihnă şi alte concedii ale salariaţilor din administraţia publică, din regiile autonome cu specific deosebit şi din unităţile bugetare, republicată, cu modificările ulterioare, şi respectiv, potrivit contractelor colective de muncă;
b) beneficiază de zile libere plătite, în cazul unor evenimente familiale deosebite, potrivit prevederilor Legii nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale Ordonanţei Guvernului nr. 6/2007 privind unele măsuri de reglementare a drepturilor salariale şi a altor drepturi ale funcţionarilor publici până la intrarea în vigoare a legii privind sistemul unitar de salarizare şi alte drepturi ale funcţionarilor publici, precum şi creşterile salariale care se acordă funcţionarilor publici în anul 2007, aprobată cu modificări prin Legea nr. 232/2007, cu modificările ulterioare, precum şi de zile festive şi de sărbătoare legale sau de alte zile libere acordate conform Hotărârii Guvernului nr. 250/1992, republicată, cu modificările ulterioare, şi, respectiv, contractelor colective de muncă;
c) potrivit dispoziţiilor legale, sunt delegaţi sau detaşaţi în afara localităţii în care îşi au locul permanent de muncă şi primesc indemnizaţie zilnică sau lunară de delegare ori de detaşare;
d) se află în concediu pentru incapacitate temporară de muncă, sunt absenţi de la locul de muncă ori se află în alte situaţii stabilite de angajator împreună cu organizaţiile sindicale ori, după caz, cu reprezentanţii salariaţilor.




#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1278 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 December 2017 - 07:14 PM

Da, se dau tichete normal.
Zilele de preaviz sunt zile de munca obisnuite.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL