Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Reactivare firma inactiva / Reactivare cod TVA. - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Reactivare firma inactiva / Reactivare cod TVA.

firma inactiva activare reactivare
10 replies to this topic

#1 S.T.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 January 2017 - 12:29 AM

Buna ziua !

Va rog mult sa ma ajutati cu ceva informatii in urmatoarea problema:

Am un SRL, platitor de TVA si impozit pe profit, avand ca obiect principal de activitate consultanta in domeniul IT, cu o cifra medie de afaceri de 55.000 RON. In octombrie 2016 m-am trezit ca am fost declarat inactiv pe motiv de EXPIRARE SEDIU SOCIAL. E adevarat, am uitat sa depun prelungirea contractului pentru sediul social. Am depus imediat la Reg. Com. si ANAF, Dupa multe drumuri pe la ANAF, am reusit ca acum, in ianuarie 2017 sa mi se dea decizia de REACTIVARE, dar fara drept de PLATITOR TVA (daca ma exprim corect...), pentru care trebuie depuse alte formulare, altele si altele.
Deoarece prin activitatea desfasurata nu ma afecteaza daca sunt sau nu platitor de TVA (in 2007 cand a fost infiintat SRL-ul m-au facut automat platitor de TVA), am dorit sa renunt la acest statut, de platitor de TVA. SURPRIZA... raspunsul celor de la ANAF a fost ca nu pot sa renunt la ceva ce nu am !!! Teoretic asa e, dar practic nu e. Adica NU SUNT PLATITOR DE TVA, nu am voie sa facturez cu TVA, dar pentru orice factura emisa fara TVA trebuie sa platesc la stat TVA. Daca inteleg bine, sa platesc ceva ce nu incasez. Revin cu intrebari la cei de la ANAF sa ma lamuresc cum pot sa renunt la acest TVA, sa pot factura normal fara TVA si sa nu fiu nevoit sa platesc TVA la stat, caci logic, nu pot sa platesc ceva ce nu facturez si nu incasez. Raspunsul lor este ca trebuie sa depun toata documentatia pentru a redeveni PLATITOR DE TVA si abia dupa primirea deciziei de PLATITOR DE TVA sa fac cerere de renuntare la TVA. Sa spunem ca ar fi si aici o oarecare logica, dar partea ilogica vine acum: tot ei imi spun ca s-ar putea sa nu ma incadrez in conditiile de redeveni platitor de TVA si atunci revin de unde am plecat. Adica ma invart in cerc....
In final, ce am inteles de la ei e: in acest moment nu am voie sa facturez TVA dar trebuie sa-l platesc, nu pot sa renunt la statutul de platitor TVA dar nici nu sunt platitor de TVA, trebuie sa redevin platitor de TVA dar s-ar putea sa fiu respins si revin la statutul de neplatitor de TVA dar sa platesc la stat TVA. Iar de aici o iau de la capat...
Va rog mult, lamuriti-ma si pe mine cum pot rezolva aceasta problema.
Va multumesc anticipat.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2017 - 01:39 PM

Dupa informatiile mele din acest moment, ceea ce ti s-a spus la admin. financiara este corect ! Situatia ta (si a multor altora ca tine) este absurda, dar asta e mecanismul in vigoare acum.

Sfatul meu : renunta la aceasta firma si fa-ti repejor alta pe care sa muti toata activitatea, iar asteia suspenda-i activitatea sau chiar radiaz-o (daca te mai tin nervii). Poate peste o vreme (chiar de ordinul anilor) povestea asta halucinanta priv. statutul de (ne)platitor de tva intervenit dupa anularea inregistrarii in scopuri de tva se va reglementa mai logic.

Daca imi aduc bine aminte, a aparut ceva, de curand, legat de chestia asta .... parca am postat la noutati legislatie.
Ma uit ...

Alte pareri, dragilor ? :smile:

Edit : m-am uitat, nu e ce-ti trebuie ... e despre niste formulare legate de anularea inreg. in scopuri de tva.




#3 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 11 January 2017 - 01:59 PM

A aparut si se refera la faptul ca dupa reinregistrarea ca platitor de TVA (care a avut codul anulat) are voie sa-si deduca TVA pe perioada cat a avut codul anulat.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 January 2017 - 02:07 PM

Asaaaaa ! Bravo ! :smile:

Pt a deduce acel TVA nu trebuia sa redevina platitor intai ? Ca tocmai aici ar putea aparea o pbl. ... la reinreg. ca platitor.



#5 S.T.

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 11 January 2017 - 07:24 PM

Buna ziua !

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Azi am discutat din nou cu cineva de la ANAF si imi spunea ca ar fi in discutie (undeva in culisele guvernantilor nostrii...) renuntarea la declaratia 088 si daca se renunta la ea, se poate relua usor codul de TVA. Stie cineva daca este asa sau doar m-a amgit pe mine persoana de la ANAF?

Multumesc anticipat.



#6 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 11 January 2017 - 08:42 PM

Deocamdată, la televizor.
Incearcă să depui 088. Au mai fost firme cărora li s-a anulat codul pentru sediul social expirat, dar au revenit la normalitate.



#7 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 17 January 2017 - 08:03 PM

Buna

Stiti cumva care sunt pasii de urmat in cazul in care pt sem 2 2014 mi s-a anulat codul de Tva ( perioada in care am facturat cu Tva, am platit 4427 la stat iar 4426 din perioada respectiva l-am inchis prin 635(nedeductibil) = 4426 circa 50.000 Ron); cu ian 2015 mi-au reacordat codul de TVA
Cu noile reglementari am voie sa repun cei 50.000 in 4426 ??? unde ii trec in decontul de tva, la regularizari?
4426 = 7588 neimpozabil ar fi nota contabila aferenta?

Am gasit acest articol pe net, dar nu ma ajuta prea mult:
• Se modifica prevederile referitoare la masurile aplicabile contribuabililor care se reinregistreaza in scopuri de TVA, dupa ce inregistrarea a fost anulata de catre organele fiscale, in sensul ca:
- vor factura cu TVA catre clienti toate vanzarile pe care le-au realizat in perioada in care nu au avut cod de TVA, recuperand astfel taxa pe care au colectat-o
- pentru cumpararile aferente vanzarilor efectuate in perioada in care contribuabilii au codul anulat, vor putea deduce TVA dupa reinregistrare - beneficiarii acestora vor putea deduce taxa aferenta cumpararilor efectuate in perioada in care furnizorul a avut codul anulat
- cheltuielile inregistrate de contribuabilii inactivi si de beneficiarii acestora, vor fi luate in calcul la determinarea rezultatului fiscal privind impozitul pe profit, la reactivarea potrivit Codului de procedura fiscala, fie in perioada fiscala din anul in curs, fie prin rectificarea declaratiei de impozit pe profit a anului fiscal precedent;

Va multumesc



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2017 - 03:53 PM

Eu nu cred ca prevederea resp. se aplica retroactiv ! :sad:



#9 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 19 January 2017 - 05:00 PM

Din pacate textul legii lasa loc la interpretari... nu s-a confruntat nimeni cu astfel de cazuri?



#10 christa_anda

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bistrita

Postat 19 April 2017 - 02:00 PM

buna ziua

In proiectul de modificare a Normelor de aplicare pt Codul fiscal se precizezeaza:

“51 . (1) În sensul art. 11 alin. (6) și (8) din Codul fiscal, persoanele impozabile care au avut codul de înregistrare anulat în baza prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) – e) și h) din Codul fiscal, care se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, își pot exercita dreptul de deducere pentru achizițiile de bunuri și/sau servicii efectuate în perioada în care au avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, prin înscrierea taxei în primul decont de taxă prevăzut la art. 323 din Codul fiscal depus după reînregistrare sau, după caz, într-un decont ulterior. Deducerea taxei se efectuează în limitele și condițiile prevăzute la art. 297 - 302 din Codul fiscal, chiar dacă factura nu cuprinde codul de înregistrare în scopuri de TVA al persoanei impozabile.


Nu se precizeaza nimic de anul in care s-a pierdut si s-a recapatat codul de TVA...
Oare se aplica si retroactiv ? Ex : s-a pierdut codul de TVA in 2014 si tot in 2014 s-a recapatat ( cateva luni mai tarziu)

Tot in proiect se precizeaza:

(2) După înregistrarea în scopuri de taxă conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal, persoana impozabilă trebuie să emită facturi în care să înscrie distinct taxa pe valoarea adăugată colectată aferentă livrărilor de bunuri/prestărilor de servicii taxabile efectuate în perioada în care au 2 avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat, care nu se înregistrează în decontul de taxă depus conform art. 323 din Codul fiscal, în secțiunea "Taxa pe valoarea adăugată colectată"
(4) Prevederile alin. (2) se aplică în cazul în care persoana impozabilă se înregistrează în scopuri de TVA conform art. 316 alin. (12) din Codul fiscal începând cu 1 ianuarie 2017, în situația 4 în care a avut codul de înregistrare în scopuri de TVA anulat în baza prevederilor art. 316 alin. (11) lit. a) – e) și h) din Codul fiscal, respectiv în baza prevederilor art. 153 alin. (9) lit. a) - e) și h) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare, în vigoare până la 1 ianuarie 2016.


Oare data de 1 ianuarie 2017 se refera la : Prevederile alin. (2) se aplică....începând cu 1 ianuarie 2017
sau
se aplică în cazul în care persoana impozabilă se înregistrează în scopuri de TVA ................ începând cu 1 ianuarie 2017



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2017 - 11:03 AM

In principiu, nu prea are rost sa vorbim despre proiecte de acte normative fiindca ele pot suferi modificari importante in forma finala.
Poate de aia nu se baga nimeni in dezbaterea pe care ai propus-o ... :sad: scuza-ne si nu te supara pe noi.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL