Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Factura primita cu TVA 20% - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Factura primita cu TVA 20%

tva 20%
11 replies to this topic

#1 Mi Joo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 02 February 2017 - 10:15 PM

Am si eu cateva intrebari pentru dumneavoastra. In luna noiembrie 2016, in timpul unei interventii, societatea mea a afectat o teava de gaze a altei societati. In acea luna ei ne-au facturat acel prejudiciu ( cu TVA 20% ), insa factura a fost uitata intr-un dosar si nu a fost inregistrata in luna respectiva. Factura a fost gasita in luna ianuarie 2017 si am solicitat societatii anularea ei si facturarea din nou a prejudiciului, dar cu luna ianuarie 2017, insa a fost facuta cu TVA 20 %.
Intrebarile mele sunt :

  • Este in regula sa primesc factura cu data de ianuarie 2017 si cota TVA de 20 % ?


  • Daca da, atunci cum o voi evidentia in decontul de TVA ?


  • Aceasta despagubire e cheltuiala nedeductibila ?

Multumesc !



#2 lioana

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 35 Postari:

Postat 03 February 2017 - 02:50 PM

Fara a avea pretentia ca raspunsul meu este cel corect, eu am considerat astfel:
Prejudiciul pe care soc. dvs. l-a adus soc. care a emis factura nu intra in sfera operatiunilor supuse TVA. In vechiul Cod Fiscal (nu am cautat nr. art. in Legea 227/2015 ) la art. 137 "Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii" alin. (3) lit. b) "Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele: ……. b) sumele reprezentand daune-interese, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate;"- (acum nu stim care este documentul justificativ in baza caruia s-a emis factura).
Daca unitatea dvs. imputa c/val. facturii persoanelor care se fac vinovate de aceasta paguba aceasta cheltuiala este una deductibila (in acest caz se face venit din imputatie).




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 February 2017 - 02:43 PM

Din cate inteleg, factura in cauza nu este una de penalizare/ majorare de intarziere, ci una prin care firma pagubita va refactureaza chelt. ocazionate de rezolvarea avariei produsa de voi, adica isi trece chelt. in sarcina voastra - similar ca la refacturarea utilitatilor in cazul spatiilor inchiriate.
Prin urmare, eu consider ca este in regula sa va factureze cu tva, dar factura emisa in ian. 2017 nu mai poate avea TVA 20%, asta-i clar.

Ca o observatie, firma pagubita nu avea motiv legal sa anuleze factura initiala si sa reemita factura in ian.2017 - faptul ca voi ati uitat de ea nu este un motiv legal pt a anula factura din nov. 2016 si a refactura in 2017 ! Voi trebuia sa o inreg. ulterior in contabilitate si sa va asumati, cu onoare, raspunderea neglijentei de a o fi uitat intr-un sertar !
Fara suparare .... :blush: Solicitarea voastra nu este corecta ! Ma rog, daca firma emitenta se preteaza, e treaba ei pana la urma ...
Am avut si eu, acum cativa ani in urma, asemenea situatii neplacute la o firma - clientii uitau de facturi (tot prin sertare) si apoi ne cereau sa le anulam si sa le refacturam serviciile deja prestate (uneori ca si in cazul asta, in anul urmator), ca sa scape ei fara nicio pbl. de inreg. si plata a fact. Din pacate, conducerea firmei pt care lucram accepta asemenea chestiuni si refactura la cerere (ca doar nu ei munceau in plus la conta - sa storneze si sa reinreg.) pana cand, in urma insistentelor mele (desi nu eu facturam si nu semnam eu facturile), au inteles ca procedeul este ilegal pt ei si ca nu era corect sa suporte ei neglijenta clientilor, oricat si-ar fi dorit sa nu-i "supere". :sad:



#4 Mi Joo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 05 February 2017 - 09:03 PM

Ca sa fiu sincera 4 persoane mi-au raspuns la aceasta intrebare si au fost 4 raspunuri diferite. Doua persoane mi-au raspuns pe acest forum. Cineva spune ca factura nu trebuia sa aiba TVA, altcineva spune ca trebuie sa fie cu 19 %. A treia persoana mi-a spus ca nu trebuia sa solicit o noua factura ci sa o inregistrez acum in ianuarie 2017 pe cea din noiembrie 2016 (care avea TVA de 20 %). Alta persoana mi-a spus ca pot sa inregistrez factura pe care am primit-o in ianurie 2017, cu TVA 20 %.
Eu va multumes foarte mult pentru raspunsuri, numai ca acum sunt mai nedumerita ca la inceput...



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 February 2017 - 11:24 AM

Sunt raspunsuri in fct. de tratarea sit, insa un lucru e cert : doar facturile de penalitati de intarziere si alte penalitati cf. contract NU au tva ! Cazul de fata NU este de acest gen, din cate am inteles din expunerea ta initiala. Factura nu este una de penalizare, ci una de refacturare a unor reparatii care trebuie suportate de voi. Corect ? E ca si cum ati fi facut voi acele reparatii.

In cazul in care lucrurile stau cum le-ai povestit (factura uitata prin sertar), in afara variantei de mai sus (gresita, de altfel), mai sunt alte 3 situatii in discutie :
1. firma emitenta sa nu va accepte anularea si refacturarea, caz in care (daca deja nu mai poti umbla in anul 2016) nu-ti ramane decat sa inreg. factura aceea cu 20% in luna ian. 2017, s-o pui in D300 la regularizari (INSA inteleg ca nu mai este cazul sa discutam despre var. asta cata vreme deja vi s-a refacturat)
* de dragul teoriei, trebuie spus ca pbl care intervine aici e valoarea chelt. din factura, mai precis daca inreg. ei in 2016 ar fi schimbat rezultatul fiscal. Daca nu ar fi schimbat rez. fiscal (adica sa treceti din profit in pierdere), atunci ea poate fi inreg. pe chelt. anului 2017, ca si cum ar fi fost emisa in 2017. Daca, insa, val. ei este mare si inreg. ei in nov. sau dec. 2016 ar fi schimbat semnificativ rezultatul fiscal al anului 2016, atunci factura se inreg. in 2017 pe seama rezultatului reportat (ct. 117)
2. firma sa va accepte anularea si refacturea, caz in care noua fact. e obligatoriu cu 19% TVA si totul se desf. normal dpv al inreg. contabile si TVA (trebuie sa la dati inapoi factura originala pe care ati primit-o, ca sa poata face ei anularea, le trebuie toate ex. facturii).
3. firma emitenta accepta anularea si refacturarea, INSA adopta o solutie gresita pt asta (adica, cea pe care o ai acum) si emite factura cu 20% in anul 2017. In acest caz, trebuie sa refuzati factura fiindca cota de TVA in vigoare in 2017 nu este corecta, ea fiind 19% si nu 20% !

Mai clar acum ? :smile:



#6 Mi Joo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 07 February 2017 - 10:46 PM

Din cate inteleg nu trebuia sa solicit alta factura, ci doar sa o inregistrez pe cea din noiembrie 2016, in ianuarie 2017 cu TVA 20%. Eu mi-am asumat greseala noastra ca societate ca am uitat factura prin dosare, dar am solicitat alta factura din cauza modificarii TVA. Din fericire ei ne-au inteles si ne-au emis alta factura.
Problema e ca imi e si jena sa le cer sa imi faca o a treia factura cu 19%. Asa ca am doua variante: ori le dau inapoi a doua factura si o inregistrez pe cea din noiembrie in ianuarie 2017,cu TVA 20% si o trec in decont la regularizari, ori inregistrez a doua factura ( cea care are data de ianuarie si TVA 20% ) si la fel o trec la regularizari.
Daca nu va cer prea mult, puteti sa imi spuneti care ar fi varianta corecta ?
Stiu ca ati alocat deja mult timp ca sa raspundeti intrebarii mele, dar nu m-am mai confruntat cu o asfel de situatie si de aceea va rog sa imi mai raspundeti o data. Multumesc anticipat !



#7 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 111 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 08 February 2017 - 09:35 AM

Ai gresit initial, da, deoarece factura uitata prin sertar e ca si o factura care este emisa cu tva 20% in data de 31.12.2016 si sosita/inregistrata pe 3 ianuarie 2017 cu tva 20%. Inregistrarea in contabilitate se face in momentul receptiei. Modul de inregistrare a fost explicat de Otilia mai sus.

Dar NU poti sa inregistrezi o factura cu data de ianuarie 2017 si tva 20% deoarece cota de tva este de 19% dupa 01.01.2017.

Deci as sugera sa le inapoiati a doua factura cu data de ianuarie si tva 20% deoarece nu corespunde legislatiei in vigoare si sa va factureze cu tva-ul corect. Dar cum au facut ei anularea primei facturi daca un exemplar inca se afla la tine de vrei sa-l inregistrezi? Sau cum sa inregistrezi ceva ce ei teoretic au anulat inainte de reemiterea valorii in ianuarie?

Aceasta postare a fost editata de georgyc: 08 February 2017 - 09:36 AM




#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 08 February 2017 - 11:46 AM

1. Ei nu ar fi trebuit sa anuleze, o inregistrai in ianuarie pe regularizari.

2. Daca au anulat-o (putin in afara legii) si au emis in ianuarie alta, parerea mea este ca o pot emite cu tva 20% pentru ca se presupune ca voi ati acceptat in 2016 sa preluati cheltuielile cu reparatiile (ar fi bine sa aveti o conventie intre parti).
Parerea mea este ca faptul generator a fost in 2016 si in acest caz factura se emite cu cota in vigoare atunci, nu cu 19%.

Oricum intra in decont pe randul de regularizari.



#9 Mi Joo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 09 February 2017 - 08:47 PM

Am spus eu prost. Credeam ca nu a fost returnata prima factura, dar o trimisese colega mea. Nu cred ca mai am timp sa returnez factura, cred ca o sa o inregistrez asa cum e, cu 20%. Oricum vad ca parerile sunt impartite. Inca nu sunt convinsa care e mai tare : faptul generator sau data facturii ?
Eu va multumesc tuturor pentru timpul acordat sa raspundeti la intrebarea mea.



#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 February 2017 - 04:01 PM

Cu drag, dar pacat ca nu am reusit sa te convingem cu vreun pct de vedere, oricare ar fi fost el, si astfel ai ajuns in sit. sa adopti o solutie de a carei corectitudine nu esti convinsa.

Revenind la tema, eu am judecat bazandu-ma pe urm. elemente :
- Faptul generator de taxa se considera data la care serviciul a fost prestat.
- Regimul de impozitare aplicabil pentru operaţiunile impozabile este regimul în vigoare la data la care intervine faptul generator (cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 282 alin. (2) CF - dar nu e cazul tau).
- In lipsa unor sit. de lucrari acceptate pt serviciile de reparatii "prestate", parerea mea este ca data prestarii serviciului este data emiterii facturii.
- Cota de tva aplicabila este cea in vigoare la data faptului generator de taxa (in acest caz), deci la data facturarii.

Parerile sunt impartite fiindca de cativa ani buni (de la intrarea in UE, mai precis) legislatia fiscala ref la TVA a devenit f. stufoasa si incalcita (din pct meu de vedere). Recunosc cu toata sinceritatea ca deseori ma pune in dificultate si ma apuca disperarea cand e sa aplic tva in spete particulare.
Ii admir din toata inima pe cei care au inteles profund (adica pana in esenta) mecanismul acestei taxe, in toata complexitatea ei care mie mi se pare ingrozitoare, un permanent labirint de cand am intrat in UE !! :sad:



#11 Mi Joo

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 5 Postari:

Postat 13 February 2017 - 06:09 PM

O postare foarte concisa si la obiect. Este ceea ce voiam sa aud si imi pare foarte bine ca am adresat aceasta intrebare. Cu aceasta ultima postare chiar m-ati facut sa inteleg. Multumesc foarte mult pentru ca ati avut rabdare sa scrieti raspunsuri atat de lungi si va urez mult succes in ceea ce faceti !



#12 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 February 2017 - 07:31 PM

Cu drag si alta data ! :smile:

Pana la urma, important este sa fii tu convinsa ca solutia pe care ai adoptat-o este cea corecta, astfel incat s-o poti sustine la un eventual control. Asta e un aspect important fiindca inspectorul fiscal trebuie sa te asculte si sa inteleaga care a fost situatia si de ce ai tratat-o in modul resp.






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL