Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Firma inactiva - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Firma inactiva

7 replies to this topic

#1 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 16 December 2016 - 02:08 PM

Buna ziua,

M-am angajat acum 3 saptamani la o firma care realizeaza instalatii termice si sanitare, pe un post de contabil primar. Intr-o zi, in timp ce discutam diverse probleme cu seful, imi spune ca are sediul expirat. Imediat am intrat pe Registrul Contribuabililor Inactivi si am vazut ca firma este declarata inactiva din 23.09.2016. Problema este ca am aflat acum 1 saptamana, si in perioada 23.09.2016 - 16.12.2016 a facturat de aproximativ 118.000 lei, bani pe care i-a si incasat.
La data de 23.09.2016 in balanta firma figura cu stocuri in valoare de 170.000 lei si mijloace fixe neamortizate de 3.500 lei, clienti neincasati in suma de 39.000 lei si furnizori neplatiti in suma de 62.000 lei. Problema este ca acel stoc de marfa este doar in acte trecut, pentru ca firma nu mai are acel stoc de marfa. De fapt, firma nu a avut niciodata un stoc de marfa, pentru ca achizitiona materialele necesare lurcarilor, pe care clientul i le platea cu un adaos foarte mic. Pe facturile de clienti, era trecuta specificatia "Efectuare lucrari de instalatii" cu suma totala manopera + materiale, totul trecut pe 704. In ceea ce priveste clientii, dl. spune ca nu are nici un client neincasat, iar furnizorii are o suma foarte mica de plata (cam 3.000 lei).
Dl. vrea sa-si reactiveze firma ca sa o poata inchide, problema este ca in momentul de fata nu are banii necesari sa plateasca tot (TVA-ul care ar trebui ajustat la marfuri si mijloacele fixe neamortizate, TVA-ul care trebuie colectat la tot ce a incasat).
Firma este microintreprindere.
Intrebarea nr. 1: Daca isi depune toate declaratiile (307, 311), dar nu are momentan cum sa plateasca acele datorii, la ce riscuri se expune?
Intrebarea nr. 2: Ce pot sa fac cu stocul acela de marfa si cu acele soduri ca sa le pot inchide? Problema este ca cine i-a tinut contabilitatea in 2013-2014 nu i-a mai dat si actele inapoi.

Va multumesc!

Spor la treaba si Sarbatori Fericite!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2016 - 11:24 AM

De regula, contabilii retin actele (fapt ilegal, de altfel) pt a-i determina pe patroni sa isi achite obligatiile financiare fata de ei. Pt tine e (sau ar trebui sa fie) un mare semnal de alarma ref. la seriozitatea acestui patron care pare a fi tzepar !

Revenind la intrebarile tale, NEplata datoriilor catre stat aduce instituirea de accesorii si a executarii silite (dupa somatia de plata care probabil s-a facut de ceva vreme).
Stocurile existente pana la data de 22 sept. 2016, inclusiv, le poti "lichida" pe baza unei decl. pe proprie raspundere a patronului, in care el sa spuna ca acestea au fost utilizate pt. lucrarile executate in per. precedenta (f. probabil asa si este !), ca sa poti trece totul pe chelt. in sept. si scapati de ajustarea TVA la aceste materiale care par a nu fi fost scazute din gest. la timp.
Valoarea neamortizata a mijl. fixe o inreg. tot in sept. (astfel inchizi si asta) si tot pe baza unei note catre contabilitate in care patronul iti cere s-o faci (poate fi chiar in acelasi docum. cu lichidarea stocului de materiale).

Desigur ca in urma corectiilor facute in luna sept. 2016 (pana la data la care firma a fost decl. inactiva !!) va fi necesara rectificativa la D100.

Eu cred ca asa poti rezolva sit. de pana la 23.09.2016.
Nu uita sa-ti faci copii xerox la aceste decl./ note catre contabilitate ale patronului, ca sa fii asigurata in caz ca omu' nu mai recunoaste ulterior si zice ca le-ai facut de capul tau - fara ca el sa stie, sa le fi incuviintat.

Sarbatori fericite si tie ! :smile:




#3 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 19 December 2016 - 12:07 PM

Va multumesc enorm de mult pentru sfaturi!

Spor la treaba in continuare si numai de bine sa auzim!



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 December 2016 - 12:23 PM

Esti micro, deci nu conteaza cheltuielile.

Problema mai mare este la clienti/furnizori, pentru ca nu sunt inchisi cu platile/incasarile ... dar partea asta eu zic s-o lasi asa deocamdata, reglajele sa le faci dupa ce te reactivezi, pentru ca de fapt tu ai de recuperat tva (soldul pe furnizori este mai mare decat cel pe clienti).

PS: Decontul pe trim.III cum l-a dat daca are codul de tva anulat ??? Eu stiam ca nu-l mai poti da (ultimul decont) decat la ghiseu dupa scoaterea de la tva.



#5 GeorgianaIvan

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 17 Postari:

Postat 19 December 2016 - 04:00 PM

Buna ziua,

Nu stiu ce au facut cei de la finante, dar am vazut ca decontul nu are erori de validare.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 19 December 2016 - 05:11 PM

Vezi postareamgabi, la 19 December 2016 - 12:23 PM, a spus:

Esti micro, deci nu conteaza cheltuielile.

Da, asa e ! Am uitat ca esti micro ... , deci nu este nevoie de rectificativa la D100 fiindca modif. chelt. nu duce si la modif. impoz. pe venit.
Cred ca decontul ti l-a primit sistemul ANAF fiindca pana pe 23.09 ati fost platitori de tva.



#7 Flori819

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 30 January 2017 - 08:05 PM

Buna seara!
Am si eu o intrebare: am un srl-d deschis din 2015 ..nu am avut activitate comerciala si bilenturile au fost depuse pe 0 de atunci. Am primit o notificare de la anaf cum ca firma in 30 de zile va fi declarata inactiva deoarece nu au mai fost depuse declaratiile de 6 luni si a expirat si sediul social. Ce risc daca este declarata inactiva? Avand in vedere ca oricum nu vreau sa mai intreprind nici o activitate.
Va multumesc!



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 January 2017 - 03:49 PM

Ca o regula generala, inactivitatea fiscala se inscrie atat in cazierul fiscal al persoanei juridice, cat si al reprezentantilor legali ai acestora, iar inscrierea unor fapte in cazierul fiscal conduce la interdictia persoanei fizice in cauza sa devina asociat sau administrator in cadrul unei alte societati, sau membru al unei asociatii /fundatii.
Cf. OUG 6/2011, daca ai beneficiat de facilitati prin program, aceste facilitati se consideră acordate necuvenit şi se recuperează potrivit legii.
De asemena, OUG 6/2011 spune ca in termen de cel mult 45 de zile lucrătoare de la pierderea calităţii de microîntreprindere aparţinând întreprinzătorului debutant (si tu o poti pierde pt neindeplinirea unor obligatii fiscale, in cazul tau obligatii declarative), societatea comercială respectivă are obligaţia să procedeze la schimbarea denumirii potrivit prevederilor art. 36 din Legea nr. 26/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Oricum, dupa 3 ani de la infiintarea unui SRL-D trebuie sa i se schimbe statutul in SRL (mentiune costisitoare, la ONRC), indiferent daca a beneficiat de facilitati fiscale sau nu, deci daca nu inchizi SRL-D pana atunci, va trebui sa faci aceste modificari la ONRC, chiar daca firma este inactiva fiscal.
Daca radiezi un SRL-D inainte de termen platesti si taxele de inmatriculare de care ai fost scutita + taxele de radiere + costurile cu docum. contabile aferente.

Completari, va rog ? :smile:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL