În speranța că nu va fi considerată o chestiune puerilă, aș dori să vă adresez o întrebare din postura de profan în ale contabilității.
Totuși, înainte de asta, voi prezenta foarte pe scurt situația de fapt.
1) Sunt supus impozitării pe venit cf. Titlului IV, Cap. 1 și 2 din Codul fiscal.
2) După am parcurs formalitățile autorizării exercitării profesiei, am achiziționat un laptop, în scopul de a-l folosi pentru desfășurarea activității independente, utilizând ca metodă de plată cardul de cumpăraturi al unui prieten apropiat, urmând ca după atribuirea C.I.F.-ului să solicit refacturarea în scopul deducerii cheltuielii.
3) Ulterior obținerii C.I.F.-ului, m-am adresat magazinului de la care am cumpărat laptopul pentru a solicita refacturarea, unde am fost informat că operațiunea poate fi realizată, însă nu îmi va fi utilă din punct de vedere contabil întrucât nu voi putea justifica efectuarea plății.
4) Sunt conștient că voi avea nevoie de serviciile unui contabil, dar, având în vedere faptul că există un termen limită până la care magazinul poate efectua refacturarea, doresc să știu dacă are rost demersul meu.
Acestea fiind spuse, există vreo modalitate prin care îmi pot deduce cheltuiala reprezentată de achiziționarea laptopului?
Mulțumesc pentru timpul acordat!