Salt la continut


- - - - -

D112 - topic 2017


67 replies to this topic

#1 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 07 March 2017 - 02:55 PM

Consider o atitudine lipsita de respect neanuntarea / neaparitia pe situl ANAF de descarcare si/sau depunere a declaratiilor unui anunt precum ca actuala versiune din 17.02.2017 nu se poate depune pentru luna februarie 2017. Multi care au semnat electronic, listat si depus declaratia respectiva au avut surpriza neplacuta la verificarea confirmarii depunerii sa constate ca este cu erori de validare. Era atat de greu sa puna undeva pe site un anunt cu privire la aceasta problema astfel incat sa nu ne mai pierdem timpul cu completarea, listarea si depunerea ei? Sau poate exista undeva un anunt pe care eu nu l-am observat caz in care imi fac mea culpa. Pana acum de regula depuneam pentru doi angajatori (cu unul respectiv doi angajati) in prima zi a lunii urmatoare celei de referinta D112 fara probleme. Macar daca aceasta intarziere s-ar justifica prin aparitia vreunei versiuni imbunatatite a declaratiei in sensul completarii automate a unor campuri (ex. total contributii datorate pe fiecare angajat etc) caz in care voi aplauda aceasta intarziere :)

Aceasta postare a fost editata de sirius: 07 March 2017 - 02:56 PM




#2 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 320 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 07 March 2017 - 04:03 PM

Așa, și? Este atitudinea normală a finanțelor. Cu spatele la populație.




#3 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 09 March 2017 - 05:55 PM

Azi a aparut noua versiune. Am retrimis declaratiile aferente lunii februarie fara probleme de preluare si validare a lor. pe situl ANAF. Atentie, e posibil ca noul numar de inregistrare (valid) sa apara (ca in cazul meu) sub vechiul numar trimis la inceputul lunii (cu erori de validare) si cu aceeasi data.



#4 mitim

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 12 May 2017 - 02:16 PM

Error 500: javax.servlet.jsp.JspException: Cannot create rewrite URL: java.net.MalformedURLException: Cannot retrieve ActionForward named Welcome. Acesta este raspunsul pe care il primesc atunci cand vreau sa verific depunerea declaratiei 112. Stie cineva sa imi spuna despre ce este vorba. Declaratiile le-am depus, am primit numarul de inregistrare dar, cand sa intru sa verific nu pot. Poate cineva sa ma lamureasca? Multumesc! Mentionez ca declaratiile le-am am depus azi 12.05.2017.

Aceasta postare a fost editata de mitim: 12 May 2017 - 02:19 PM




#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2017 - 02:44 PM

Agentia Nationala de Administrare Fiscala

În perioada 13 - 14 mai 2017, pe portalul ANAF se vor face lucrări de mentenanţă, fapt pentru care serviciile online pentru contribuabili vor fi nefuncţionale. Vă mulţumim pentru întelegere. - See more at: http://www.conta.ro/...h.HTyDoso3.dpuf

poate au inceput mai devreme ...



#6 Bajinaru Ramona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 18 July 2017 - 12:04 PM

Buna ziua! Am si eu o nelamurire cu decl 112 pentru salariati care au si tichete de masa . In sectiunea E.3.8 completam venitul brut realizat + tichete de masa? Sau completam venitul brut din sectiunea A care reprezinta baza contributiilor si tichetele de masa la sectiunea E.3.10. Multumesc!



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 July 2017 - 01:54 PM

Valoarea tichetelor de masa se completeaza separat, la Sectiunea E3.10. :smile:

http://discutii.mfin...ccompletare.pdf
Instrucțiuni de completare a formularului 112 "Declarație privind obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate”

SECȚIUNEA E “Date privind impozitul pe venit”
E.3. Date detaliate privind impozitul pe venit
Rândul 8 “Venit Brut” - se completează, cu suma reprezentând venitul brut realizat de asigurat, potrivit legii.
.......
Rândul 10 “Contravaloarea tichetelor de masă” - se completează cu contravaloarea tichetelor de masă.



#8 Bajinaru Ramona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 20 July 2017 - 07:39 AM

Multumesc! De la ultima actualizare a programului saga acestea apar atat la E.3.8 cat si la E.3.10 . Si nu stiu daca este corect.



#9 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1135 Postari:
  • Gender:Female

Postat 20 July 2017 - 11:27 PM

Asa a fost totdeauna, de cand au introdus sectiunea E: la 3.8 tot venitul (Otilia ti-a dat si textul din norme) si la 3.10 tichetele (care au fost incluse si la 3.8).

Sectiunea E se refera la impozit, deci teoretic la venitul brut se trece venitul brut total (inclusiv tot felul de tichete si multe alte avantaje in natura impozabile).
Din tot acest venit brut ii intereaza sa detaliezi doar tichetele de masa (nu si restul avantajelor).

Codul fiscal:
ART. 76 - Definirea veniturilor din salarii și asimilate salariilor
(1)Sunt considerate venituri din salarii toate veniturile în bani și/sau în natură obținute de o persoană fizică ...


PS: Este adevarat ca ar fi putut sa scrie ceva de genul: "din care thichete de masa" ... (ar fi avut logica formularile din tabel!) :biggrin: Astia stau destul de prost la capitolul "exprimare coerenta in limba romana".

PS2: Fiecare contributie poate avea alta baza de calcul, in functie situatia angajatului (poate fi pensionar, poate fi in CM ... si dumnezeu mai stie cate alte situatii) , iar baza pentru diverse contributii este alta Marie decat venitul brut din salarii.
Daca te uiti in formular, la sectiunea A nu exista "venit" , vei gasi doar baze de calcul.



#10 Bajinaru Ramona

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 60 Postari:

Postat 21 July 2017 - 06:34 AM

Multumesc!



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1135 Postari:
  • Gender:Female

Postat 21 July 2017 - 08:42 AM

Cu placere.



#12 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 31 August 2017 - 12:45 PM

Am descarcat azi versiunea din 28.08.2017 a acestei declaratii si dupa incarcarea datelor pentru un CIM cu norma partiala de 2 ore/zi pentru un pensionar limita de varsta care se incadreaza la exceptiile prevazute in Ord.4/2017, la actualizare creante (si/sau validarea formularului) contributiile sociale datoarate de angajator sunt automat recalculate la nivelul unui CIM cu norma intraga si salar minim 1450 lei. Nu ma descurc eu sau inca nu a aparut versiunea corespunzatoare a acestei declaratii?
Nu mai amintesc ca nu am vazut nici de unde s-ar putea selecta alte exceptii prevazute in ordin ex. student angajat cu CIM partial etc. Multumesc pentru orice parere sau sugestie.

Aceasta postare a fost editata de sirius: 31 August 2017 - 12:46 PM




#13 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12197 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 August 2017 - 01:33 PM

Daca ai selectat statutul de pensionar in declaratie, n-are trebui sa iti recalculeze darile la salariul minim. Daca totusi o face inseamna fie ca e defect formularul, fie ca mai trebuie setat ceva pe undeva si probabil asta e var spre care mergi, nu-i asa ?



#14 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 272 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 31 August 2017 - 01:47 PM

Nu stiu daca cei care au pus intrebari la sesiunea online ANAF au testat DU112 din 28.08.2017.
Ceea ce se vede din aceasta este ca nu se tine cont de nici o exceptie la OG4.
Este clar ca nu poate sa stie programul daca un angajat are si alte contracte, sau daca este elev,ucenic etc. dar informatia ca un angajat este si pensionar se gaseste in declaratie sau puteau si mai corect sa introduca un camp cu Exceptie la OG4, cum sunt parca cele cu somajul sau sanatatea. In acest fel calculul referitor la OG4 era mult mai clar.
In momentul de fata chiar daca ai facut totul cum trebuie daca ai exceptii la OG4 vei primi atentionari. Nu ar fi nici o problema dar este mai greu sa verifici de unde vin aceste atentionari (poate ai gresit altceva si nu este in legatura cu OG4).

ATT
‘Creanta 13 –Contributia de sanatate datorata de angajator, difera de suma calculata’
OBS : se va afisa suma corecta

respectiv

ERR C1_T3 <> C1_T3 +/- 5 ptr C1_T3>0 ‘Contribuţie CAS – angajator - mod de calcul eronat (nu se incadreaza nici in marja +/- 5)’
Începând cu luna de raportare august 2017 se va primi mesaj de atentionare și nu de eroare

Poate se mai clarifica ceva pe parcurs (sau se vede ca diferentele incasate la buget sunt mici si se renunta)



#15 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 31 August 2017 - 02:38 PM

Eu am lasat in D112 asa cum era deja de cateva luni, adica pensionar cu 2 ore, dar degeaba. Am crezut ca vor introduce la selectia campului respectiv, eventual, doua pozitii de pensionar (unul care se incadreaza in exceptii si altul care nu, intrucat exista si din acestia, cf ordinului) dar nu exista deocamdata asa ceva. Apoi m-am tot uitat prin declaratie dar nu am gasit nici o posibilitate de setare care mie mi s-ar parea logic sa apara doar in zona fisei angajatului respectiv, ca pot fi cazuri diferite, deci global nu s-ar putea seta ceva

E adevarat ca am transferat detele din vechiul formular in cel noiu prin funcita de export respectiv import (xml). Dar dupa aceea am incercat fara succes sa gasesc alte setari.



#16 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1135 Postari:
  • Gender:Female

Postat 31 August 2017 - 10:19 PM

D112 aparut parca nu are legatura cu legea ...
Sper sa le vina mintea la cap si scoata o versiune corecta. Se pare insa ca nu vor sa introduca o bifa pentru acele exceptii, asa cum ar fi fost normal.



#17 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 272 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 08 September 2017 - 06:59 AM

Vezi postareacarolina3, la 07 September 2017 - 01:27 PM, a spus:

Eu din sesiunea de intrebari ANAF 30.08.2017 am inteles ca testarea cu sal. minim si reintregirea la valoarea lui se face numai pentru zilele lucrate. Ca urmare in cazul CM platit de firma baza de calcul CASS 5,2% este valoarea indemnizatiei. La CM platit din fond nu se calculeaza CASS.. La CAS este mai simplu deoarece se calculeaza cu 35% din sal. mediu. Oare nu am inteles bine?

Intrebare sesiune online : In situatia in care un angajat intra sau iese din activitate in cursul lunii sau este in concediu medical iar venitul este sub salariul minim cum se calculeaza contributiile? Proportional cu zilele lucrate ? Dar daca este in CM?
Agenția Națională de Administrare Fiscală Da calculul se face proporţional cu zilele lucrate În situația în care angajatul începe activitatea sau încetează raporturile de serviciu în cursul lunii, deci lucrează mai puţine zile decăt numărul zilelor lucrătoare din luna respectivă contribuțiile sociale se datorează la câştigul realizat dacă acesta este egal sau mai mare decât salariul minim brut pe ţară în vigoare în luna respectivă corespunzător numărului zilelor lucrate. Dacă acest câştig este mai mic, atunci contribuţiile se calculează la salariul minim brut pe ţară în vigoare în luna respectivă corespunzător numărului zilelor lucrate
Teoretic asa o fi, dar daca te uiti in Structura DU112 cum se calculeaza bazele celor doua contributii vei observa ca nu se pomeneste nici unde de sectiunea B (unde sunt angajatii cu Concedii medicale). Formula spune ca baza este max intre Baza pt. CAS (sau CASS) rezultata din salarii pentru angajatii din sectiunea A si Suma provenita din salarul minim inmultit cu zilele lucrate impartit la zilele lucratoare din luna la care se aduna (sau scad) alte sume printre care si baza din salarii a angajatilor din sectiunea B (CM sau alte grupe de munca decat a 3-a) fara nici o conditie.
Deci conform DU112 cei care au de ex. si 1 zi de CM (sau lucreaza in conditii speciale sau deosebite) nu intra sub incidenta OG4, desi in ordonanta nu se specifica acest lucru. Interpretarea structurii (din 28.08.2017) lui DU112 este foarte clara.



#18 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 09 September 2017 - 08:46 PM

Deci termenul de depunere a acestor declaratii pe proprie raspundere pentru veniturile salariale aferente lunii august 2017 este de 10 septembrie. 2017. Dar termenul de aparitie a unei versiuni aplicabile a declaratiei D112 cf. cu Ordinul 4/2017 care o fi?

Aceasta postare a fost editata de sirius: 09 September 2017 - 08:46 PM




#19 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 272 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 10 September 2017 - 08:29 AM

Vezi postareasirius, la 09 September 2017 - 08:46 PM, a spus:

Deci termenul de depunere a acestor declaratii pe proprie raspundere pentru veniturile salariale aferente lunii august 2017 este de 10 septembrie. 2017. Dar termenul de aparitie a unei versiuni aplicabile a declaratiei D112 cf. cu Ordinul 4/2017 care o fi?
Versiunea din 28.08.2017 al DU112 are inclusa OG4/2017 dar cum am si scris cu unele "ciudatenii", dar e functionala totusi.
Cum alte explicatii nu au aparut, presupun ca trebuie sa ii credem pe IT-sti care au facut DU112 deorece lor li se explica direct (tot preuspun) de la ANAF cum sa modifice declaratiile.
Si daca e sa mai analizam: In DU112 sunt exclusi cei din Consiliile de administratie (la firmele unde exista asa ceva) ceea ce este logic deorece ei nu sunt salariati cu contract de munca dar in Structura declaratiei scrie ca maximul intre salarul minim si brut se calculeaza si la ei (A_1 cuprinde si pozitia 6 din nomenclator adica si CA citez "Σasigurat (A_11) se calculeaza pentru asigurat (A_1) in (1,2,3,4,5,6, 8)" unde A_11 este baza CASS "Σasigurat (max(A_11, salmin * A_8/NZL)" si la similar pt. CAS).

Aceasta postare a fost editata de Dinu George: 10 September 2017 - 08:30 AM




#20 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 84 Postari:

Postat 10 September 2017 - 10:13 AM

Nu este vorba despre ciudatenii.
La "D112 - topic 2017" am scris in 31.08.2017 despre faptul ca D112 vers.28.08.2017 nu respecta toate prevederile Ordinului 4/2017 (e vorba in primul rand de exceptii) deci nu este inclus corect si complet acest ordin, eu nu pot folosi acea versiune (am un caz de pensionar limita de varsta cu norma partiala). Mai multe detatalii pot fi gasite in acea postare. Acum astept sa apara o noua versiune aplicabila. sau functionala pentru cazul meu si nu numai, presupun.

Aceasta postare a fost editata de sirius: 10 September 2017 - 10:14 AM







Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii