va rog sa imi spuneti unde gasesc ultimele reglementari in ceea ce priveste completarea corecta a notei de intrare receptie si constatare de diferente ptr institutiile publice
vreau sa stiu ( nu sunt contabil) daca la completarea notei de receptie si constatare de diferente in cazul achizitiei unor bunuri la institutia publica ( neplatitoare de TVA) la rubrica "pret unitar" se completeaza pretul (din fatura ) cu TVA (determinat cu socotitorul) sau pretul unitar fara TVA asa cum apare in factura.
am observat ca : la achizitia unui produs P cu pret unitar de 46,44 lei
la 2 bucati cumparate valoarea totala este 92,88 lei
TVA la valoare totala este 17,65 lei
toate OK pana aici
dar daca in NRCD trebuie introduse produsele cu pret unitar inclusiv TVA cand se introduce pret unitar pe buc cu tva rezulta 46,44x 1,19= 55,2636 rotunjit trebuie scris 55,26 lei; dar la 2 bucati va rezulta 110,52 lei iar din factura care este cu 2 zecimale rezulta o valoare totala 110,53 lei . Cum se rezolva aceasta problema? cine? cel care intocmeste NRCD sau contabilitatea? asta numai daca in NRCD s-ar inregistra pretul cu TVA
dar dupa mine ( un novice) in NRCD ar trerbui trecut pretul unitar fara TVA iar restul bucatariei trebuie sa rezolve Contabilitatea in ceea ce priveste TVA.
multumesc anticipat pentru raspunsuri