Furnizarea de servicii în străinătate
Dacă aveți o societate înregistrată și furnizați servicii (de exemplu, ca arhitect sau ghid turistic) în țara în care locuiți, puteți să oferiți aceste servicii și în altă țară din UE, fără să trebuiască să înființați o societate sau o sucursală acolo.
Acest lucru vă poate fi de folos dacă doriți:
- să furnizați servicii în acea țară doar temporar
- să furnizați servicii numai unui anumit client care locuiește în țara respectivă
- să testați piața înainte de a vă extinde acolo activitățile companiei.
Dacă vă confruntați cu dificultăți în relația cu autoritățile publice, puteți cere ajutor din partea serviciilor noastre de asistență și consiliere .
Notă: În cazul în care oferiți servicii de telecomunicații, servicii de radiodifuziune și televiziune și servicii prestate pe cale electronică, acestea vor fi impozitate întotdeauna în țara în care se află clientul. Pentru un client persoană fizică, neimpozabilă, este vorba despre țara în care este stabilit, în care își are domiciliul sau reședința obișnuită. Pentru un client persoană juridică, este vorba despre țara în care își are sediul principal sau un sediu fix unde se furnizează serviciile în cauză.
În pofida acestui principiu de bază, nu trebuie să porniți de la ideea că puteți furniza pur și simplu servicii în altă țară fără a înființa o companie pe plan local. Această posibilitate depinde în principal de cât de des, pentru cât timp și cu ce frecvență doriți să furnizați servicii.
De asemenea, se pot aplica reguli diferite în anumite sectoare, de exemplu:
- servicii financiare
- servicii de asistență medicală care pot fi prestate numai de membrii unei profesii medicale reglementate
- servicii de securitate privată
- jocuri de noroc
- servicii de notariat
- servicii furnizate de agenții de muncă temporară
- servicii de telecomunicații, servicii de radiodifuziune și televiziune și servicii prestate pe cale electronică.
Pentru a afla ce trebuie să faceți concret în cazul dumneavoastră, adresați-vă punctului unic de contact din țara în care doriți să furnizați servicii.
Punctele unice de contact oferă informații în limba națională, dar multe dintre ele comunică și în alte limbi. Nivelul de informații și de servicii oferite poate să difere de la un punct de contact la altul.
Normele UE interzic discriminarea utilizatorilor de servicii pe motiv de naționalitate sau de reședință. Aceasta înseamnă că:
- utilizatorii au automat dreptul de a beneficia de servicii din partea companiilor stabilite în alte țări din UE
- furnizorii de servicii nu au voie să refuze clienții sau să aplice un tratament diferit clienților potențiali din alte țări ale UE, decât dacă au motive întemeiate pentru a face acest lucru.
Dacă trebuie să treceți frontiera pentru a presta servicii în favoarea unui client din străinătate, s-ar putea să trebuiască să suportați costuri suplimentare - de exemplu, pentru depozitare sau îndeplinirea procedurilor administrative. Aceste costuri suplimentare ar putea justifica aplicarea unor prețuri mai ridicate pentru clienții din străinătate.
Nu sunteți sigur în ce constă un act de discriminare?
Pentru a afla dacă ați fost discriminat în mod ilegal de către un comerciant sau dacă aplicați condiții discriminatorii față de clienți, adresați-vă din țara dumneavoastră.