Set de proceduri contabile pentru societati comerciale
Potrivit art. 41-42 din Legea Contabilitatii 82/1991, modificata, sunteti obligat sa elaborati setul de proceduri contabile pentru firma dvs., adica acel ghid intern de lucru care contine regulile contabile dupa care faceti:
• inventarierea patrimoniului
• calculul si inregistrarea salariilor
• gestionarea casieriei
• corectarea erorilor contabile
• inchiderea lunii
etc.
Pe langa aceasta, ordinul nr. 1.802/2014 va obliga sa aplicati anumite principii, conventii, reguli si practici specifice activitatii firmei dvs., numite generic politici si proceduri contabile atunci cand inregistrati diferite operatiuni contabile si inregistrati situatii financiare.
Setul de proceduri contabile a fost elaborat in conformitate cu ultimele modificari legislative:
- OMFP nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulerioare;
- OMFP nr. 2.634/2015 privind documentele financiar-contabile;
- Legea nr. 227/2015 privind noul Cod fiscal (modificata prin OUG nr. 3/2017 si OUG nr. 84/2016);
- OMFP nr. 897/2015 pentru aprobarea normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatiilor.
Si – atentie! – inspectorii Fiscului verifica existenta acestui set de proceduri si sanctioneaza lipsa lui cu amenda de pana la 4.000 de lei, conform art.42, alin.1 din Legea Contabilitatii 82/1991, modificata.