Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Redevenire platitor TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Redevenire platitor TVA

5 replies to this topic

#1 Aradia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 22 June 2017 - 08:52 AM

Buna ziua,
scriu aceste randuri din dorinta de a afla daca a mai trecut cineva prin aceasta situatia si daca da, cum, si mai ales in cat timp s-a rezolvat ceva.
In anul 2016 am devenit administratorul unei societati comerciale al carei cod de TVA a fost anulat in februarie 2015 (nu s-au desfasurat activitati 6 luni, prin urmare pentru decont 0 pe TVA au anulat din oficiu codul de TVA).
In februarie 2017 am depus prima cerere pentru a redeveni platitor de TVA. Declaratiile 010 si 098 si atat! Pentru ca cei de la ANAF Buftea nu mi-au spus ca mai trebuie sa depun si alte documente. Am fost chemata la interviu pe data de 27 martie, mi s-a adus la cunostinta ca nu am indeplinit niste conditii (mai multi angajati, contract cu firma de contabilitate, etc.) si ca cererea mea va fi respinsa.
In 31 martie am depus o noua cerere, de data asta insotita de TOT ce mi-au cerut! Pe 22 mai am fost la un alt interviu, cu un biblioraft de documente dupa mine (am scos cazier fiscal de la etajul 1 sa il depun la etajul 2... proceduri romanesti!). Toate au fost in regula, numai doua aspecte a nemultumit-o pe doamna inspector fiscal:
1. eu nu am avut venituri pe ultimele 12 luni si din punctul lor de vedere nu aveam de unde sa aduc bani in firma (suma "investita" nu depaseste 5000 lei! Am lucrat cu credit de la furnizor pentru cele 3 vanzari facute pana la acea data!). Am explicat si dovedit ca asociatul unic a primit dividende in anul 2016 si ca eu am niste economii. Economiile mele nu se iau in calcul. Trebuia sa am venituri din salarii, chirii, etc. Probabil ca daca aveam salariu 1000 lei eram capabila sa sustin firma, daca am economii de cateva zeci de mii nu sunt capabila... :)
2. In baza de date in care ANAF verifica conturile firmelor, pe contul societatii mele mai aparea o persoana imputernicita (cel care a fost inaintea mea). Asta a fost problema ING-ului! In baza de data de la ING nu eram decat eu imputernicita. Administratorul de cont care a facut modificarea in 2016 se pare ca nu a dus procedura pana la capat. Acum am rezolvat si acest aspect. Am specificatie de semnatura din banca si o adresa prin care ING subliniaza ca sunt unicul imputernicit pe cont.
Ca urmare a acestor 2 lucruri, doamna de la ANAF a spus ca nu poate sa semneze pentru acordarea codului de TVA si ca dosarul va merge la Antifrauda, ca sa vina ei sa verifice...
Astept Antifrauda de fix 30 de zile!!
Nu am nici o veste, nu stiu daca si unde ma pot interesa de stadiul dosarului.

Are cineva idee cam in cate luni inspectorii Antifrauda vin in control?

Va multumesc!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 June 2017 - 01:22 PM

Nu-mi vine sa cred ce povestesti ! :ohmy:

In adresa prin care ti se respinge inscrierea in scopuri de TVA sau in cea cu inainterea dosarului catre Anti-frauda nu e trecut si un termen in care sa se desf. acest control ? Banuiesc ca nu este ...

Sa fiu in locul tau, as merge din nou la admin. fin. si as discuta tot cu dna aceea, cerandu-i explicatii. In fct de ce mi-ar spune, daca as considera ca ma plimba as trimite mail pe adresa ANAF, la reclamatii, in care as povesti ce mi se intampla. Chestia e ca RO traverseaza o per. nasoala guvernamental si ai sanse bune sa nu te bage nimeni in seama ceva vreme; NU cred ca se mai intampla ca vreun ministru de finante sa raspunda personal unei plangeri a unui contribuabil, asa cum a facut-o firesc dna ministru Anca Dragu, din guvernul Ciolos, spre marea noastra surprindere - a celor neobisnuiti cu o astfel de normalitate si respect, in relatia cu fiscul.

Oricum, daca nu presezi rezolvarea lucrurilor, ai toate sansele sa astepti mult si ... nu prea bine ! :sad:




#3 Aradia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 26 June 2017 - 09:03 AM

Nu am primit nici o adresa, nici un proces verbal, NIMIC!

Am inceput sa "sap" de vreo 3 zile dupa dosar si am aflat asa:
1. Dosarul a plecat de la ANAF pe data de 26.05.2017 (adica i-a luat 4 zilei doamnei de acolo sa faca un proces verbal!!) - cel putin asa mi-a raspuns la e-mail.
2. La Antifrauda dosarul a fost inregistrat pe data de 8.06.2017 (cred ca mers cineva pe jos cu dosarul in brate si a dat si vreo 10 ture de oras, ca altfel nu imi explic de ce a durat aproape 2 saptamani!!) - asta am aflat azi telefonic, deci nu am nici o dovada, nici un numar de inregistrare, NIMIC! Nu mi s-a spus nici cat dureaza pana vin in control, NIMIC! decat ca a ajuns dosarul la ei!

De fapt, ANAF a scos doar formularul Declaratiei 088, procedura greoaie, dosarele de documente din spatele declaratiei au ramas!
Gura targului spune ca, de fapt, procedura neoficiala ar fi asta:
1. Prima depunere de cerere - se gaseste motiv sa se respinga si esti sfatuit sa nu faci contestatie la decizie ca dureaza 45 de zile solutionarea. Ti se spune sa depui o noua cerere, la care ai termen 30 de zile.
2. Depui a doua cerere. Daca li se pare lor ceva in neregula (si se pare ca se intampla des) te cheama la interviu, te pun sa raspunzi in scris la niste intrebari si te anunta ca trimit dosarul la Antifrauda. Sa vina sa verifice, sa semneze Antifrauda pentru reacordare codului de TVA.

Tot circul asta este pentru ca nimeni nu mai vrea sa isi asume, nimeni nu mai vrea sa isi puna semnatura!
Nu ti se spune de la inceput ce probleme ai, in asa fel incat pana ajungi la interviu sa le remediezi. Iau cu copy/paste din lege lista de documente si te pun sa le aduci... La mine nici nu s-a uitat pe documentele contabile! Cand a vazut declaratia de TVA si extrasul de cont cu plata m-a intrebat de ce am platit TVA! Poftim?? Imi venea sa ii spun ca nu am ce face cu banii...
Nici macar nu pot sa imi fac alta firma... ca o sa bata la ochi ca am inchis-o pe asta...

O sa revin cu noi informatii cand o sa le am - probabil prin septembrie ca acum incep concediile!



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2017 - 09:53 AM

Incredibil ... :angry2:



#5 Aradia

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 28 July 2017 - 06:43 PM

Sa va fac un mic update:
17.07 - am fost sunata de o domna inspector de la Antifrauda sa ii explic cum ajunge la adresa. Dupa ce i-am explicat mi-a spus ca in 5 minute este la poarta. Deci, vin neanuntati :biggrin: Nu m-a deranjat acest lucru, doar ca exista riscul sa fiu plecata de la birou cu treburi sau sa fiu si eu in concediu. Din fericire eram "pe baricade". Au venit 2 inspectori, au vazut sediul, au verificat documentele contabile pe ultimele 3 luni si mi-au dat o lista de documente pe care sa le pregatesc pentru a doua zi (copii xerox).
18.07 - au venit, anuntati de data asta, au verificat setul de documente pregatit. Mi-au dat un mic interviu in scris. Au facut inventarul produselor pe care le aveam in stoc. Au scris procesul verbal, l-am semnat si asta a fost. Nu au gasit nereguli si au spus ca din punctul lor de vedere firma este ok.

28.07 - nu am nici o veste de la ANAF (am uitat sa mentionez: concluzia scrisa a celor de la Antifrauda se intoarce la ANAF Ilfov, iar eu, probabil, voi primi raspunsul de la ANAF Buftea - asta ca sa inchidem circuitul!) :blink2:

Astept in continuare. Maine se fac fix 4 luni de la depunerea dosarului pentru a redeveni platitor de TVA! :smile:



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 July 2017 - 05:38 PM

Doamne, Dumnezeule ... mi se pare o poveste de "noaptea mintii" ! :ohmy:

Te sfatuiesc sa postezi povestea asta pe site-ul Secretariatului General al Guvernului.
Probabil iti vor raspunde ca nu e de competenta lor, dar o vor redirectiona la ANAF. Venind de la SGG, eu zic ca o vor trata cu mai mare interes si raspundere decat daca ai posta-o direct acolo.
Justifica postarea la SGG prin faptul ca este necesara o modificare legislativa care sa usureze acest traseu infernal, valabil prin prevederile legale actuale.

eu asa as face .... :sad:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL