Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
micro SRL neplatitor de tva -> ce taxe implica si cum e mai avantajos? - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

micro SRL neplatitor de tva -> ce taxe implica si cum e mai avantajos?

micro srl taxe tva
2 replies to this topic

#1 oanceabogdan

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 25 August 2017 - 01:03 PM

Salut

Urmeaza sa imi infiintez un micro srl, neplatitor de tva, si as dori sa stiu ce costuri implica (lunare) si daca este mai avantajos sa fiu angajat cu salariu minim sau sa nu ma angajez in propria firma ci sa ramana doar administrator.
Mentionez urmatoarele:
Venitul lunar incasat de SRL va fi de 20.000 RON / luna

Simularile care le-am facut eu arata cam asa (va rog sa corectati daca am gresit ceva):

Cazul salariat (salariul minim):
incasari anuale: 240.000 RON
impozit 1% (din ce am vazut, daca ai 1 angajat) = 2.400 RON
Cheltuieli cu angajat (dari catre stat, la salariul minim de 1450 RON brut) - 718 RON / luna * 12 = 8.616 RON
(incasat pe salariu: 1065*12 = 12.780
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% din (240.000 - 2.400 - 8.616 -12.780 - 6.000) = 5% din 210.204 = 10.510
Ramas de incasat: 199.694
Total incasat: 199.694 + 12.780 = 212.474
Pe luna: 212.474 / 12 = 17.706 RON.

Cazul nesalariat:
incasari anuale: 240.000 RON
impozit 3% (din ce am vazut, daca ai 1 angajat) = 7.200 RON
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% + 5.5% CASS (240.000 - 7.200 - 6.000) = 10.5% din 210.204 = 23.814
Total incasat: 240.000 - 7.200 - 6.000 - 23.814 = 202.986
Pe luna: 202.986 / 12 = 16.915 RON.

Este corect calculul? Atentie va rog la detalii (impozit 1% cu 1 angajat?; cass nu se mai datoreaza? etc.)
De asemenea as dori sa stiu daca este realistica estimarea cu 500 RON / luna pt un contabil.
Multumesc mult!

O zi buna!

Edit: As dori deasemenea sa stiu cum si cand pot scoate dividendele din firma. Doar la sfarsitul anului fiscal (inceputul anului urmator) sau si in cursul anului?

Aceasta postare a fost editata de oanceabogdan: 25 August 2017 - 01:05 PM




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14089 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 August 2017 - 11:17 AM

Admitand NUMAI aceste cheltuieli minimale (ceea ce este complet nerealist, dar pt analiza comparativa propusa e ok), avem urmatorul calcul cu mici diferente fata de cel enuntat deja, dif. venite din calculul impozitului pe venit (aplicarea deducerii personale).
Atentie : calculu ref. la salariu mai este valabil doar anul asta fiindca de la 1 ian. 2018 se schimba impozitarea (se introduc in brut CAS si CASS datorat pana acum de angajator, se modifica aceste cote si se elimina ctb. pt somaj).

Cazul salariat (salariul minim):

incasari anuale: 240.000 RON
impozit 1% (din ce am vazut, daca ai 1 angajat) = 2.400 RON
Cheltuieli cu angajat, din care : 21.348 lei anual (1.779 lei lunar) pt functia de baza (cu deduceri personale) si fara nicio persoana in intretinere.
* salariu in mana : 1.065 x 12 = 12.780 lei anual
* taxe : 8.568 lei anual
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% din (240.000 - 2.400 - 21.348 - 6.000) = 5% din 210.252 = 10.513
Ramas de incasat: 199.739
Total incasat: 199.739 + 12.780 = 212.519
Pe luna: 212.519 / 12 = 17.710 RON.

Cazul nesalariat:

incasari anuale: 240.000 RON
impozit 3% (din ce am vazut, daca nu ai niciun angajat) = 7.200 RON
Cheltuieli contabil: 500 RON / luna * 12 luni = 6.000 RON
Cheltuieli dividende din ce ramane: 5% + 5.5% CASS (240.000 - 7.200 - 6.000) = 10.5% din 210.204 = 23.814
CAS (asigurare obligatorie pt pensie, cu ctr de asigurare ca Casa de Pensii) : nu
Total incasat: 240.000 - 7.200 - 6.000 - 23.814 = 202.986
Pe luna: 202.986 / 12 = 16.915 RON.

Este realista estimarea cu 500 RON / luna pt un contabil in masura in care volumul de lucru este relativ mic, dar suma depinde strict de contabil si de negocierea dintre voi. Unii accepta sume mai mici, altii nu.

Dividendele se ridica anul urmator, dupa repartizarea profitului pe dividende - actiune care se face dupa aprobarea situatiilor financiare anuale pt anul precedent si depunerea lor la ANAF . Deci, cat de repede predai toate actele la contabilitate si cat de repede iti face contabilul bilantul si ti-l depune, atat de repede iti poti ridica dividendele.
Baza legala : art. 272^1 lit. b) din Legea 31/1990 a societatilor comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare:
Art 272^1 Se pedepseste cu inchisoare de la un an la 5 ani fondatorul, administratorul, directorul general, directorul, membrul consiliului de supraveghere sau al directoratului ori reprezentantul legal al societatii care:
b) incaseaza sau plateste dividende, sub orice forma, din profituri fictive ori care nu puteau fi distribuite, in lipsa de situatie financiara sau contrarii celor rezultate din aceasta."




#3 Dakios

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 19 September 2017 - 03:27 PM

Salutari tuturor!

In completarea intrebarii de mai sus, aduc in discutie un (posibil) deazvantaj la SRL-D:

Conform legislatiei in vigoare, un SRL-D e obligat sa reinvesteasca 50% din profitul anual [conform Art. 4 lit. c) din OUG 6/2011 ], iar acei 50% nu pot fi repartizati la dividende.

intr-o eventuala conversie de la SRL-D la SRL, dpdv contabil se poate accesa retroactiv fondul de rezerva creat prin 'reinvestirea' profitului prin dividende?
E recomandata o astfel de abordare?

va multumesc anticipat






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL