Cu multumiri
Factura de decontare in numele clientului sau nu? Urgent!
#1
Postat 11 July 2005 - 07:59 PM
Cu multumiri
#2
Postat 12 July 2005 - 10:08 AM
#3
Postat 12 July 2005 - 10:39 AM
#4
Postat 12 July 2005 - 11:30 PM
#5
Postat 19 July 2005 - 07:45 PM
Se poate sa tin eu documente emise pe numele lor in original??? Si daca da, sunt ele cheltuieli deductibile pentru mine?
Pls si cadru legal.
PS: Mai am si alte cheltuieli efectuate pt clienti, dar pe numele nostru pe care le refacturez (nu deduc TVA-ul de pe facturi)... dar asta e un subiect nou
MULTUMESC ANTICIPAT!!!!
#6
Postat 20 July 2005 - 10:01 AM
Referitor la actul normativ care reglementeaza cele de mai sus poate te ajuta altcineva, eu a lucrat anul trecut cu astfel de cazuri si nu mai stiu care era actul normativ.
Referitor la refacturarea altor cheltuieli din facturi emise catre tine dar care sunt in interesul clientului, atat timp cat ai contract cu clientul in care se specifica ca tu lunar pe langa serviciile pe care le prestezi il vei factura si pentru diverse cheltuieli suplimentare (cheltuieli pentru care tu tii evidenta si poti demonstra oricand ca au fost facute in interesul lui) nu vad care ar fi problema.
Am avut astfel de cazuri cand in afara de serv de conta prestate catre clienti mai erau si cheltuieli de curierat, de transport, etc pe care le refacturam catre ei intr-o linie separata pe factura emisa catre client ca si cheltuieli suplimentare conform contract.
#7
Postat 22 July 2005 - 02:37 PM
Mai precis, eu fac urmatoarea distinctie:
1. In numele lui si pe contul meu - cheltuielile refacturabile care merg prin 462
2. In numele lui si pe contul lui - nu stiu ce fac cu ele....
Astept si alte pareri vis-a-vis de asta.
#8
Postat 22 July 2005 - 02:46 PM
- una e sa achiti o factura care este pe numele clientului si ulterior sa faci factura de decontare
- una e sa cheltui tu in interesul clientului si atunci cand il facturezi sa adaugi si aceste cheltuieli.
Eu cred ca este ft important cum este facut ctr cu clientul. Daca sunt specificate toate aceste lucruri in detaliu si chiar ai putea inainte sa il facturezi sa trimiti o informare detaliata a sumelor suplimentare pe care el sa isi dea acceptul dupa care ulterior il facturezi.
#9
Postat 23 July 2005 - 02:24 PM
Ori sunt eu foarte dezinformata ... ori ... nu mai inteleg nimic :shock:
#10
Postat 23 July 2005 - 07:29 PM
problema principala dupa mine este ca TVA nu e deductibil; asta sa insemne ca la fiecare factura de acest gen trebuie sa faci defalcare si sa evidentiezi numai TVA aferent tie si restul pe 462?
#11
Postat 10 August 2005 - 12:26 PM
Mesajul meu:
"Intrebare:
Avand in vedere obiectul de activitate al societatii, exista o serie de situatii in care avocatii din cadrul firmei trebuie sa efectueze o serie de cheltuieli in numele clientilor. Oficiile Registrului Comertului nu emit Facturi-Chitante decat pe numele clientilor pentru care se realizeaza respectiva operatiune (transmitere acte publicare Monitor Oficial etc).
Tinand seama de acest fapt si de prevederile Normelor Metodologice la Codul Fiscal art. 22 punctul 2:
(2) Sumele achitate de furnizor/prestator în contul clientului se deconteazã acestuia pe baza unei facturi fiscale pe care se înscrie menþiunea "facturã de decontare - pentru plãþi în numele clientului", însoþitã de copii de pe facturile achitate în numele clientului. În factura fiscalã de decontare se evidenþiazã facturile fiscale sau alte documente legal aprobate care au fost achitate, baza de impozitare ºi taxa pe valoarea adãugatã aferentã. Furnizorul/prestatorul nu exercitã dreptul de deducere pentru sumele achitate în numele clientului ºi nu colecteazã taxa pe valoarea adãugatã din factura fiscalã de decontare. De asemenea, nu înregistreazã aceste sume în conturile de cheltuieli, respectiv de venituri, sumele respective contabilizându-se prin contul 462 "Creditori diverºi", inclusiv taxa pe valoarea adãugatã. Clientul are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adãugatã înscrise în factura fiscalã de decontare, însoþitã de copiile de pe documentele fiscale în baza cãrora a fost întocmitã.
Exista posibilitatea de a pastra in casieria unitatii documentele justificative originale emise pe numele clientilor, pentru cheltuieli efectuate in numele acestora, urmata de intocmirea unei facturi de decontare care sa aibe anexate copii ale acestor documente?"
Raspunsul lor:
"Referitor la adresa dvs. nr. ... consideram ca operatiunea prezentata de dvs. nu se incadreaza la art. 137 alin. 3 lit. e si pct. 22 alin. 2 din norme daca la pozitia "platitor" si/sau "cumparator" nu este inscrisa societatea dvs.
Facturile si chitantele emise direct pe numele clientilor nu dau dreptul de deducere si nici de pastrare a acestor documente in original"
Sper sa va fie de folos.
#12
Postat 10 August 2005 - 08:20 PM
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi