Salt la continut


- - - - -

Calcul salariu 2018

34 replies to this topic

#1 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2017 - 01:50 PM

Desi poate este prea devreme (sau prea tarziu) pentru a analiza calculul salariilor pt. 2018 tinand seama de modificarile din OUG 79/2017 cred ca se impune un asemenea topic (se cer deja cheltuielile privind salarizarea pentru noul an). Ca urmare o sa dau un exemplu de calcul dupa cum am inteles eu ca sta treaba. O sa rog sa confirmati sau sa corectati daca gresesc undeva.
Voi considera un angajat, functia de baza, cu 0 persoane in intretinere, nescutit de impozit, in conditii normale de munca, cu 2000 brut.

Brut = 2000
Contributia de asigurari sociale angajat (CAS, pensia. 25%) =2000x0,25= 500
Contributia de asigurari sociale de sanatate angajat (CASS 10%)= 2000x0,10 = 200

Deducerea personala = 495 (daca avea 1,2,3,4 pers. deducerea era 655;815;975;1295)

Baza impozit= 2000-500-200-495-(eventual cotizatia sindicat si sau pensie facultativa)=805

Impozit (10%)=805x0,10=81

Net=2000-500-200-81=1219

Contributia asiguratorie pentru munca angajator (2,25%)= 2000x0,0225=45

Cheltuiala totala angajator= 2000+45 = 2045

Daca era cu conditii de munca deosebite sau speciale se adauga la cheltuiala totala:

Contributia de asigurari sociale pt.grupa II angajator (CAS, pensia. 4%)=2000x0,04=80

Cheltuiala totala=2125

sau

Contributia de asigurari sociale pt.grupa I angajator (CAS, pensia. 8%)=2000x0,08=160

Cheltuiala totala=2205

Sper sa nu fi uitat nimic.

:



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12280 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 November 2017 - 02:11 PM

Pare corect, la prima vedere. Zic asa fiindca nu am verificat deducerile personale, dar am incredere ca ai facut-o tu ! Procentele si modul de calcul sunt corecte.

Bravo ! :smile:




#3 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 20 November 2017 - 05:15 PM

Calculul este pentru varianta simpla brut din ore lucrate.
Daca angajatul are Concediu medical, Salar compensator plecare somaj, Depasire diurna, Tichete de masa , Tichete cadou etc. ar trebui analizat care sunt bazele de calcul, daca se calculeaza si ce contributii de ex. , la tichete cadou se calculeaza oare si contributia asiguratorie de munca (ce titulatura !!!!), la fel si pentru salariu compensator (nu intra in vechiul fond de garantare) etc.
Dar acestea sunt deobicei exceptii si pina la aplicare poate mai apar clarificari sau modificari.
Pana acum am observat un lucru: cheltuiala totala cu un salariu (anagajat+angajator) din 2018 pt. acelasi net din 2017 deobicei este cu cativa lei mai mica decat cheltuiala din 2017.
Exceptie sunt cei care nu plateau (platesc) impozitul adica persoanele cu handicap si creatorii de programe calculator (it-stii) (mai sunt cateva exceptii dar mai rar intalnite) la care brutul trebuie marit destul de mult (peste brut angajat+contributii angajator din 2017 )

(Si daca cheltuiala este aproape egala, darile per global la fel de ce atatea modificari ? Si pina acum banii din bugetul statului se transferau unde este nevoie.
S-a gandit cineva cata bataie de cap si cheltuiala produc aceste modificari. Presupun ca sunt undeva 5.000.000 angajati ca nici acest lucru nu se stie. guvernul spune ca 4,8 milioane, in revisal sunt 5,5 milioane cu 6 mil.de contracte, deci repet pt cei 5 mil trebuie cel putin 10 milioane de coli A4 pentru anexele la contract in 2 ex., adica 20.000 de topuri de hartie, apoi daca pentru fiecare angajat doar 3 minute , ceea ce este f.putin, trebuie pentru actualizarea (calcul, introducere) salarului nou in Revisal si programul de salarii rezulta 15.000.000 de minute adica 250.000 ore sau 31.000 de zile lucratoare sau 85 de ani ca un angajat sa faca aceste operatiuni. Noroc ca firmele mai au cate un anagajt RU si salarizare.
Apoi programele de salarizare trebuie actualizate si din cate stiu nici acest lucru nu se face gratuit.
Oricum neglijati acest cometariu din paranteze ca nu conteaza)



#4 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 21 November 2017 - 08:45 PM

Din punct de vedere al intocmirii notei contabile, a calcului salariului etc dupa parerea mea este o neta simplificare, prea multe inregistrari trebuie sa fac in prezent pentru un singur angajat (sau doi angajati, la o alta microintreprindere) iar D112 are vreo 8 pagini doar pentru un singur salariat. Pai de ce ar trebui eu sa fac atatea defalcari si inregistrari in contabilitate daca oricum "banii din bugetul statului se transfera unde trebuie"? Nu mai vreau sa amintesc ca de cateva luni primesc mereu instiintari de la administratia financiara pentru angajatul pensionar cum ca nu declar pe 0, contributiile de somaj (angajat+angajator) in sectiunea cumulat, desi ele apar cu 0 la pozitia individuala, dar pentru ca este singurul salariat versiunea pdf D112 nu mai trece 0 acolo unde ele apar cumulate pentru toti angajatorii (la inceputul declaratiei) ci pur si simplu le omite. Vorbind cu d-na respectiva, am incercat sa o lamuresc ca asa e conceputa aplicatia (pdf) de catre programatorii ANAF eu nu pot sa trec manual cu 0 decat la pozitia aferenta salariatului (ultimele doua pagini). Atunci mi-a sugerat ca ar trebui sa iau in considerare depunerea unei D010 pentru modificarea vectorului fiscal, adica sa scot din evidenta doar cele doua contributii de somaj, iar restul contributiilor de natura salariala sa ramana in continuare in evidenta! De aceea, daca in ce priveste transferul contributiilor sociale de pe angajator pe salariat nu stiu daca nu vor aparea probleme, cel putin comasarea acelor contributii foarte mici (somaj firma, somaj salariat, concedii medicale, creante salariale, risc si accidente) indiferent de denumrea aleasa o consider ca fiind foarte binevenita. Pai statul de plata (eu il fac in excel de vreo 20 de ani) se simplifica, oricum el trebuia modificat ori de cate ori se schimbau anumite cote ale puhoiului de contributii, vreo 9 la numar.
Si pana acum cel putin odata pe an oricum trebuia sa intocmesc act aditional sau decizie de majorare pentru modificarea salariului minin incl. operarea in Revisal insa acum e adevarat vor trebui la toti anagajatii intocmite astfel de note aditionale (sau decizii de majorare) a salariului.



#5 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 22 November 2017 - 12:05 PM

Teoretic unele lucruri se vor simplifica (la angajat mai putin acolo a disparut numai somajul) la angajator mai multe.
Dar ....
Daca e vorba de un calcul simplu doar cu ore lucrate normal, clar ca este mai simplu, dar daca ai un concediu medical OUG158 sau unul (doamne fereste) accident de munca. Unde vom gasi ce se mai plateste si din ce. Toate sumele suportate de asigurator (inainte FNUASS sau FAAMBP) se scad din noua contributie asiguratorie a angajatorului ?. Pana acum la accidente de munca angajatorul trebuia sa platesca sanatatea pentru angajatul cu accident, pe care o scadea din FAAMPB la fel scadea si FNUASS pt accident din FAAMBP (explicat pe scurt). Acum ce se mai face ca doar FAAMBP si FNUASS plus fond de garantare sunt impreuna?
O sa incerc sa analizez zilele urmatoare ce si cum plateam pina acum si voi incerca sa sintetizez problemele ce apar si nu le inteleg, poate impreuna le dam de capat.
Iar cu D112 ma ingrozesc deorece la modificari simple (gen OG4) inca nu este facuta corect, cum o sa fie acum ?



#6 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 88 Postari:

Postat 24 November 2017 - 11:50 AM

Cele cinci contributii f mici (fiecare dintre ele este sub 1% din fondul de salarii) erau prevazute initial sa fie eliminate complet, in programul PSD de guvernare (un punct din program care chiar il apreciam extrem de mult desi nu sunt fan al acestui partid), nu sa apara o alta contributie care se le includa pe toate, desi chiar si asa este mai bine decat in prezent. Puteau deci in prima faza macar sa ramana patru contributii de calculat, inregistrat, declarat etc si anume CAS angajator, CAS salariat, CASS angajator, CASS salariat si bineinteles plus impozitul pe salarii. S-ar fi redus mult atat birocratia (D112. D010 unde vectorul fiscal arata oribil, cu atatea pozitii cu toate contributiile care trebuie bifate la intrare sau iesire din evidenta, urmarirea lor etc) cat si munca inutila, din cauza notei cu salarii stufoase, practic peste 50% din inregistrarile lunare la o firma cu activitate redusa le reprezinta inregistrarea acelei note plus scaderea ei prin banca si/sau casa, la fel balanta, bilantul sunt umflate inutil. Chiar si cea mai mare dintre ele, contr. concedii medicale este oricum total insuficienta pentru a recupera din ea un concediu medical prelungit, a trebuit sa fac cerere de rambursare catre casa de asigurari, altminteri ar fi trebuit vreo 10 ani sa tot scad lunar din acea contributie de 0.85% pana la recuperarea completa a sumelor aferente CM. Motive si justificari pentru a nu schimba nimic se vor gasi destule mai ales mai ales ca nici guvernanati nu au o viziune clara, consecventa si nici inspiratia cuvenita de-a o prezenta public. Pai cum sa denumesti in prima faza contributia respectiva (nefiind nici in programul de guvernare prevazuta) contributie de solidaritate sociala, intr-o tara in care multi fac alergie la auzul acestui termen de "solidaritate"? Apoi au redenumit-o ceva mai inspirat, contributie asiguratoare pentru munca si probabil ca sa nu lase impresia de modificare doar a denumirii ei, au majorat-o de la 2% la 2,25%.



#7 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 25 November 2017 - 12:56 PM

Citesc incet OUG79 si incerc sa ma dumiresc. Poate gresesc dar am vazut ca OG4 s-a mutat partial la angajat.(si eu care credeam ca am scapat de aceasta aiureala generatoare printre altele de o groaza de hartii justificative pt. exceptii )
Este vorba doar de Contribuția de asigurări sociale (adica CAS, pensia) si nu si de cea de sanatate (CASS). Am cautat la Baza contributiei sociale de sanatate si nu am gasit nimic asemanator. Gresesc undeva ?
In OG 4 atat baza CAS cat si CASS angajator era salarul minim daca brutul era sub (cu exceptiile si proportional cu orele lucrate). Nu ca m-as plange ca nu este asa si la Sanatate, dar mi se pare ciudat.


La articolul 146, după alineatul (5) se introduc trei noi alineate, alineatele (51)—(53), cu următorul cuprins:
„(51) Contribuția de asigurări sociale datorată de către persoanele fizice care obțin venituri din salarii sau asimilate salariilor, în baza unui contract individual de muncă cu normă întreagă sau cu timp parțial, calculată potrivit alin. (5), nu poate fi mai mică decât nivelul contribuției de asigurări sociale calculate prin aplicarea cotei prevăzute la art. 138 lit. a) asupra salariului de bază minim brut pe țară în vigoare în luna pentru care se datorează contribuția de asigurări sociale, corespunzător numărului zilelor lucrătoare din lună în care contractul a fost activ.
(52) Prevederile alin. (51) nu se aplică în cazul persoanelor fizice aflate în una dintre următoarele situații:
a) sunt elevi sau studenți, cu vârsta până la 26 de ani, aflați într-o formă de școlarizare;
b) sunt ucenici, potrivit legii, în vârstă de până la 18 de ani;
c) sunt persoane cu dizabilități sau alte categorii de persoane cărora prin lege li se recunoaște posibilitatea de a lucra mai puțin de 8 ore pe zi;
d) au calitatea de pensionari pentru limită de vârstă în sistemul public de pensii, cu excepția pensionarilor pentru limită de vârstă care beneficiază de pensii de serviciu în baza unor legi/statute speciale, precum și a celor care cumulează pensia pentru limită de vârstă din sistemul public de pensii cu pensia stabilită în unul dintre sistemele de pensii neintegrate sistemului public de pensii;
e) realizează în cursul aceleiași luni venituri din salarii sau asimilate salariilor în baza a două sau mai multe contracte individuale de muncă, iar baza lunară de calcul cumulată aferentă acestora este cel puțin egală cu salariul de bază minim brut pe țară.
(53) In aplicarea prevederilor alin. (52), angajatorul solicită documente justificative persoanelor fizice aflate în situațiile prevăzute la alin. (52) lit. a), c) și d), iar în cazul situației prevăzute la alin. (52) lit. e), procedura de aplicare se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice.”



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Gender:Female

Postat 26 November 2017 - 02:58 PM

Nu au uitat ... era prea frumos!

ART. 168
Stabilirea și plata contribuției de asigurări sociale de sănătate

......
75. La articolul 168, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
"(5^1) Prevederile art. 146 alin. (5^1) - (5^3) se aplică în mod corespunzător."




#9 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 27 November 2017 - 11:55 AM

Da, din pacate ai dreptate. Programul meu de legislatie arata legile actualizate la zi abia cand intra in vigoare (din 01 ianuarie 2018 o sa evidentieze si ce se modifica in Codul fiscal cu OUG79) iar pe de alta parte trebuie citit cu atentie fiecare paragraf si vazut ce reprezinta. Mie mi-a scapat :

75. La articolul 168, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
"(5^1) Prevederile art. 146 alin. (5^1) - (5^3) se aplică în mod corespunzător."

De aici rezulta faptul ca brutul angajatului trebuie marit tinad seama si de acest aspect la transferul contributiilor de la anagajator la angajat (evident daca netul vrem sa ramana la fel).



#10 carolina3

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 333 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 27 November 2017 - 02:14 PM

Conform art. 146(51) si 168(51) de la 01.01.2018
Pentru un salariat cu 2 ore/zi, sal. 500 lei, fara deduceri, cu venituri din alte salarii PESTE 1900 lei/luna, contributiile ar fi:
sal. CAS CASS Baza calcul imp. net 500 125 50 325 33 292

Daca veniturile din alte salarii sunt sub 1900 lei/luna, contributiile ar fi
sal. CAS CASS Baza calcul imp. net 500 475 190 -165

Ce facem in aceasta situatie? Aduc oamenii bani de acasa sau se maresc salariile pentru timp de lucru partial?



#11 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Gender:Female

Postat 27 November 2017 - 02:31 PM

Nu stie nimeni inca ... ei nu s-au gandit la acest aspect.
Dupa cum suna legea astazi, trebuie sa vina cu bani de acasa pentru ca munceste cu 2 ore pe carte de munca.

Adica: are cineva probleme personale (copii, rude bolnave etc.) si nu poate lucra mai mult de 3-4 ore (trebuie sa aiba timp pentru cei de acasa) ... ramane fara munca, angajatorii nu cred ca vor fi incantati sa mareasca ata de mult, mai bine angajeaza pe cineva cu 8 ore, chiar daca nu au sarcini pentru tot timpul de lucru.



#12 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 323 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 27 November 2017 - 02:33 PM

Bani, pâine, ceapă, sare, fiecare ce poate...



#13 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 05 December 2017 - 06:34 PM

Am incercat intr-o varianta mai simplista sa fac in Excel pt salariile din ianuarie 2018 cateva cazuri pe care le-am intalnit mai des la calculul salariilor , cazuri care dealungul timpurilor au avut diferie abordari. In prima faza sunt fara Concedii medicale (care fac si ele parte din calculul salariilor) urmand sa le adaug pe parcurs.
O sa va rog sa va dati cu parerea si unde am gresit sa ma atentionati. Nu le-am postat direct sa nu deruteze pe cineva considerandu-le corecte 100%.
Exemplele contin:

1. salar normal
2. salar sub incidenta lui OG4 (nu mai este OG4 este OUG 79 art.1446 alin.5)
3. salar cu ajutor de deces platit din CAS 9 (il deduceam din CAS angajator)
4. angajat in conditii deosebite
5. angajat in conditii speciale
6. salar cu tichete de masa
7. salar cu tichete cadou
8. salar cu sume compensatii la desfacerea contr.din motive care nu tin de angajat ,art. 67 codul muncii (nu intrau in fondul de.garantare in 2017)
9. salar cu sume din depasire 2,5 diurna legala

In Brut am considerat sume din ore lucrate, preaviz, concedii de odihna, prime, prime de concediu etc sume care au acelasi regim.
Mai sunt si alte variante dar cred ca cele de mai sus sunt cele mai dese. Daca mai credeti ca trebuie, le mai agaugam si sper ca pana in febr.2018 sa avem o forma finala a acestui document (inclusiv concedii medicale la care de ex. pt. accidente de munca prevad tot felul de neclaritati)

Fisiere atasate





#14 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 December 2017 - 02:49 PM

Continui cu calcul salariilor dar acum am completat si cu Concedii medicale.
Variantele sunt:

1. salar normal
2. salar sub incidenta lui OG4 (nu mai este OG4 este OUG 79 art.1446 alin.5)
3. salar cu ajutor de deces platit din CAS 9 (il deduceam din CAS angajator)
4. angajat in conditii deosebite
5. angajat in conditii speciale
6. salar cu tichete de masa
7. salar cu tichete cadou
8. salar cu sume compensatii la desfacerea contr.din motive care nu tin de angajat ,art. 67 codul muncii (nu intrau in fondul de.garantare si la somaj in 2017)
9. salar cu sume din depasire 2,5 diurna legal
10. salar un angajat ore lucrate si unul Concediu medical cod indemnizatie (01,06,14)
11. salar un angajat ore lucrate si unul Concediu medical cod indemnizatie (08,15)
12. salar un angajat ore lucrate si unul Concediu medical cod indemnizatie (12,13)
13 salar un angajat ore lucrate si unul Concediu medical accident de munca
13b. salar un angajat ore lucrate si unul Concediu medical accident de munca anul 2017

Ultima pozitie am facut-o si pt. 2017 deorece aparea complicatia cu platile catre Sanatate si FNUASS recuperate din FAAMBP, care in 2018 cred ca nu mai este.

Evident ca existe si alte situatii atat la salarii cat si la concedii medicale , pe care nu le-am analizat .

O sa va rog sa verificati exemplele. (nu atat ca si valoarea calculelor ci ca mod de calcul).

Fisiere atasate





#15 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 09 December 2017 - 06:50 PM

Facand tot felul de simulari am dat de urmatoarea problema: OG4 nu este abrogata, pe de alta parte s-a introdus aceasi regula si la CAS si CASS angajat din 2018.
Intrebarea mea este daca am (si am) un angajat care este in conditii speciale sau deosebite inseamna ca aplic regula atat pt. baza de calcul CASS (10%), CAS angajat (25%) dar si la CAS angajator ( 8 sau 4% in functie de conditii) ?
Din cate vad eu asa este !



#16 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Gender:Female

Postat 10 December 2017 - 11:56 AM

Nu inteleg de ce toti se leaga de acest oug4! Acest oug nu este o lege in sine ci doar o modificare a unei legi!

OUG4 a modificat codul fiscal la vremea ei.
OUG79 a modificat iar codul fiscal, deci din ianuarie codul fiscal va avea forma data de oug79!

iata ce spune OUG79:
ART. I
Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:


Daca te uiti in modificarile din oug79 ai sa vezi ca modifica (sau abroga) toate textele modificate anterior de oug4.

PS: Partea societatii pentru conditii deosebite se calculeaza la brut, nu se aplica regula cu minimul:
52. La articolul 146, alineatele (6), (7) și (8) se modifică și vor avea următorul cuprins:
....
(7) Calculul contribuției de asigurări sociale datorate de persoanele fizice și juridice care au calitatea de angajatori sau sunt asimilate acestora se realizează prin aplicarea cotelor corespunzătoare prevăzute la art. 138 lit. b) și c) asupra bazei de calcul prevăzute la art. 140 (nn:adica brutul realizat), în care nu se includ veniturile prevăzute la art. 141 și 142.

Aceasta postare a fost editata de mgabi: 10 December 2017 - 12:03 PM




#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12280 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2017 - 02:34 PM

Dinu, :smile: , deja a aparut CF 2018, aici : https://static.anaf...._norme_2018.htm
Deci, nu te mai chinui sa compilezi modificarile legislative respective fiindca le ai gata puse in CF actualizat.

In plus, cu tot respectul pt munca ta migaloasa (pe care ti-am si promovat-o in newsletter), eu nu inteleg de ce te omori cu excel-urile astea cand 99,99% dintre contabili lucreaza cu programe de conta care inevitabil se vor actualiza cu noile modificari in vigoare de la 1 ian. 2018. Programele bune de conta (consacrate) sunt sigure la calcule, nu exista riscul de erori permanente, iar costurile actualizarilor sunt mai mult decat acceptabile, deci ce rost are sa te complici / sa ne complicam cu fisiere excel ?
Prin urmare, nu-i mai productiv sa te pregatesti de inventariere, de inchiderea de an ? Zic si eu ... nu te supara ! :rolleyes: :blush2:



#18 Dinu George

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 286 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Timisoara

Postat 11 December 2017 - 09:22 AM

Nu este vorba de asa multa munca in xls deorece Copy-Paste este la moda, nu numai la doctorate. Apoi programul cu care lucrez este foarte flexibil si cu cateva modificari din setari aproape ca este 100% compatibil cu 2018 (deci exemplele le-am simulat acolo).
Evident daca ai firma (firme) cu mai multi angajati este neaparata nevoie de program de salarizare ca lumea.
Daca ai insa doar unu doi angajati nu prea merita sa cumperi unul (cele free sunt ok dar e problema cu actualizarile , cu asistenta etc.).
Pe de alta parte am vazut si programe de salarizare care.nu fac toate calculele automat ci trebuie sa faci tu tot felul de setari sau chiar si calcule si introducere sume pentru a obtine rezultatul corect (in special la concediile medicale sau la situatii mai ciudate. )

De aceea am crezut ca poate pentru cineva care are aceasta problema se poate inspira din exemplele date .

Poate am gresit ca m-am complicat (mea culpa :unsure2: ).
Daca poti sterge cele 2 postari sa nu incurce pe cineva in loc sa ajute, mai ales ca la unele nu sunt 100% sigur ca este asa ( inclusiv mesajul aceasta ca iese din context fara cele dinainte).

Mersi :smile2:



#19 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 12280 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 December 2017 - 10:33 AM

Nu e vb de nicio greseala in faptul ca ai muncit la ele, dimpotriva - e de lauda, doar ca munca ta ar trebui sa fie folositoare ca sa merite efortul ...
Apoi, fiecare isi asuma riscul atunci cand foloseste programe neautorizate (ca sa zic asa), fie ele chiar fisiere excel, mai ales ca ai si avertizat asupra unor posibile erori !
Deci, nota 10 pt munca si bunele tale intentii ! :biggrin:

Cat priveste programele de conta, preturile lor au scazut mult, de ex Saga e gratis la descarcare, iar actualizarile fara contabilitatea de gestiune sunt in jur de 150 lei ANUAL, taxa fixa cu TVA inclus. Cred ca e o suma modica anuala relativ la cata munca scuteste si cata siguranta ofera in contabilitate. Probabil ca exista si alte programe bune si comparabil de ieftine, sincer chiar nu as mai face "de mana" conta salariala nici macar pt 1-2 salariati. Pt circa 13 lei/luna cu tva inclus nu mi-as mai bate capul niciodata cu state in excel si declaratii completate manual.
Parerea mea ... :smile: :blush2:



#20 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1143 Postari:
  • Gender:Female

Postat 11 December 2017 - 10:47 AM

@Dinu
Pentru simulari poate fi util un xls, programele nu vor avea update-urile pana in ianuarie (multe dintre ele) pentru ca inca nu sunt clare multe aspecte si nu-i normal sa dai drumul unui update daca nu esti sigur ca este corect.

Si eu am vazut persoane care inca fac statul in XLS (cum ai spus si tu, cu 1-2 angajati)!

Insa sunt de acord cu Otilia si pentru cazurile complicate (CM, grupe ...etc) chiar nu are sens sa te chinui.
Mai ales ca inca nu stim exact cum va fi, sper sa apara si ceva norme in timp util!






Similar Topics Collapse

3 useri citesc topicul

0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL
Privacy Policy RO | Termeni si conditii