Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Facturi inainte de inceperea activitatii - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Facturi inainte de inceperea activitatii

8 replies to this topic

#1 Gabriel Ghe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 17 January 2018 - 09:48 PM

Buna seara,

Va rog frumos, puteti sa-mi explicati cum sa trec facturile (achizitionare marfuri), avute dinaintea inceperii activitatii, in registrul de gestiune zilnic?

Am facturi din 04.09.17, 17.09.17, 23.09.17, etc, si am inceput activitatea pe 20.10.17. Cum fac? Incep raportul cu data de 20.10.17, trecand aceste facturi la intrari si primul raport z la iesiri sau trec facturile pe datile respective si nu scriu nimic la iesiri?

Multumesc!



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2018 - 11:46 AM

Ce inseamna pt tine data inceperii activitatii, e cumva chiar data de autorizare ? Daca da, cine figureaza la cumparator pe documentele de achizitie in care inca nu erai PFA ? Banuiesc ca tu ca persoana fizica obisnuita .... da ?

In cazul in care lucrurile stau asa, evident ca marfa nu este proprietatea PFA pana ce ea nu este trecuta astfel, printr-un document de achizitie, adica un contract de v/c sau un borderou de achizitie de la tine PF la tine PFA (persoanele fizice obisnuite nu pot emite facturi), la acelasi pret cu care ai cumparat-o (ca sa nu apara profit pe PF). Asta o poti face pe data de 20.09 fiindca deja poti functiona ca PFA la acea data. Este necesar si NIR - acesta fiind documentul de intrare in gestiune a bunurilor achizitionate de la PF pe baza borderoului de achizitie (sau ctr. de v/c). Orice varianta ai alege, din documentul de achizitie trebuie sa reiasa datele de identificare ale persoanei fizice, obiectul achizitiei, pretul etc., precum si de documentul prin care se face dovada platii (ordin de plata, sau dispozitia de plata prin casierie).




#3 Gabriel Ghe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 18 January 2018 - 02:44 PM

Pe documentele de achizitie figureaza PFA-ul. Eu am infiintat PFA-ul la Reg Comertului si am inceput sa achizitionez marfuri pt magazin pe numele firmei. Ulterior am completat formularul 220 si am declarat data de incepere a activitatii 10.09.2017 dar prima zi de activitate (cand am deschis magazinul si am inceput sa vand, scotand si primul raport z la final de zi) a fost 20.10.2017. Intre timp eu nu am facut nir-uri sau sa completez in raportul de gestiune, abia acum le fac. Nu stiu ce sa fac cu aceste facturi, pt marfa achizitionata inainte de inceperea activitatii. Fac nir-uri pt ele, da, dar cum le trec in raportul de gestiune? Multumesc frumos!

O intrebare separata: sa presupunem ca am pierdut facturi, nu au nir-uri facute, nu sunt trecute in niciun raport/registru, exista consecinte?



#4 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 January 2018 - 02:57 PM

Inceperea activitatii este in 10.09 , nu conteaza cand faci prima vanzare (poate fi si dupa cateva luni, cand termini cu amenajarea/aprovizionarea)
Facturile din ce data sunt?



#5 Gabriel Ghe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 18 January 2018 - 03:09 PM

Vezi postareamgabi, la 18 January 2018 - 02:57 PM, a spus:

Inceperea activitatii este in 10.09 , nu conteaza cand faci prima vanzare (poate fi si dupa cateva luni, cand termini cu amenajarea/aprovizionarea)
Facturile din ce data sunt?

Incepand cu 4 septembrie sunt vreo 8-9 facturi pana pe 31 septembrie. Eu am declarat inceperea activitatii pe 10 septembrie si primul raport z e pe 20 octombrie. Cu ce data incep raportul de gestiune zilnic?



#6 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 18 January 2018 - 05:00 PM

Asta inseamna ca ai facut achizitii inainte de 10.09.

Trebuia sa declari 04.09 ca fiind inceputul activitatii. Eu zic sa incepi "hartiile" cu data de 04.09 (asa cum ai in facturi).
Parerea mea :)



#7 Gabriel Ghe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 18 January 2018 - 05:47 PM

Multumesc frumos d-na/d-soara Gabi! Daca incep cu data de 04.09 si eu am primul raport z tocmai in data de 20.10 ce fac la iesiri, in rap de gestiune, pana ajung la data de 20.10? Nu trec nimic si la sold final trec totalul intrarilor?



#8 mgabi

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1344 Postari:
  • Gender:Female

Postat 19 January 2018 - 12:33 PM

Sigur.
Nu sunt iesiri in fiecare zi. Nici intrari zilnice. Daca nu lucrezi sambata/duminica de ex. , nu ai iesiri. Daca ai o activitate cu 10 clienti pe luna , la fel. Nu toate PFA-urile/societatile deschid magazine alimentare sau de alt soi :)).

Daca lucrezi cu marfuri, cu intrari, nir-uri, iesiri, evidente de gestiune si alte acte ... sfatul meu este sa iei legatura cu un contabil, sa-ti faca verificari periodice si sa te sfatuiasca, chiar daca de evidenta si inregistrari te ocupi tu. Nu te zgarci la tarate!



#9 Gabriel Ghe

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 19 January 2018 - 01:34 PM

Nu ma zgarcesc dar eu nu am nimic facut (0 nir-uri, 0 inregistrari in rap de gestiune) si am in jur de 150 de facturi :)) Contabilul a zis ca poate face toate aceste lucruri, in locul meu, dar ma costa 1000 lei doar pt 70% din ele iar eu sunt genul "de ce sa platesc ceva ce 'pot' face singur?" Mi-a explicat niste lucruri dar fiind batut in cap de Mama Natura am ajuns sa-i repet intrebarile. Am considerat ca e mai bine sa cer ajutor pe un forum pt lucrurile pe care nu le-am priceput; parea foarte ocupata si foarte grabita in explicatii.

Multumesc mult! :)






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL