Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
PFA si TVA - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


PFA si TVA

pfa norma venit tva
10 replies to this topic

#1 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 353 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 03 July 2018 - 10:11 PM

Buna seara tuturor,

Vin si eu aici cu o speta ptr. care va rog sa-mi oferiti ajutorul.

In anul 2017 am prestat servicii (ca PFA neinregistrat in scopuri de TVA) catre o firma A, din spatiul comunitar.
Pentru asta am obtinut cod TVA intracomunitar, iar pe facturi aparea TVA - 0, si am declarat operatiunile in formularul 390.
In anul 2017 am avut incasari (direct in EUR), de 65.000 EUR, deci sub plafonul ptr. care am inteles ca pot functiona ca neinregistrat in scopuri de TVA.

Anul acesta voi continua sa prestez serviciile catre firma A din UE, tot cu facturare in EUR, cu TVA zero, dar la asta se adauga serviciile (facturile) catre o alta firma B, tot din UE, dar care are sucursala in RO.
B are nr. Reg. Com. cu J40/... si are CIF fara RO in fata, deci nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

Cu facturile catre firma B, plus cele ptr. A, in cursul anului curent (2018), voi depasi noul plafon de 300.000 lei, cifra de afaceri, adica echivalentul a 85.ooo EUR. (si aici e o discutie, din moment ce eu incasez facturile catre firma A in EUR, iar cele catre B in lei).
Acum va trebui sa emit facturile catre B ca si facturi interne, in lei?

Ce fac cand cifra de afaceri depaseste plafonul de 85.000 EUR (300.000 lei ca cursul de la data aderarii Ro la UE)?
Ma inregistrez in scopuri de TVA?
Pana atunci emit facturile (interne) catre B fara TVA, urmand ca dupa inrefistrarea in scopuri de TVA sa le fac cu TVA?

Multumesc anticipat ptr. ajutor.
Dan



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2018 - 10:46 AM

La depasirea plafonului pt inregistrarea in scopuri de tva va trebui sa te inreg. ca platitor de tva, in termen de 10 zile calendaristice ale lunii urmatoare celei in care ai depasit plafonul, adica pana pe data de 10 a lunii urmatoare.
Ulterior inregistrarii vei emite facturi cu tva numai pt operatiunile economice care cer acest lucru (sunt situatii in care nu exista obligatia colectarii TVA, cum ar fi de exemplu, operatiunile de livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere a TVA sau neimpozabile in Romania).

F important este modul de calcul al cifrei de afaceri care formeaza acest plafon. Pe scurt, pt PFA, cifra de afaceri este egala cu valoarea totala a facturilor emise/bonurilor fiscale emise de casa de marcat in cursul anului fiscal. Nu se tine cont de data incasarii facturii asa cum se face la calculul venitului net.

Baza legala: cf art. 310(2) din CF, cifra de afaceri pt incadrarea in plafonul de 300.000 lei este constituită din valoarea totală a :
- livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii efectuate de persoana impozabilă în cursul unui an calendaristic, taxabile sau, după caz, care ar fi taxabile dacă nu ar fi desfășurate de o mică întreprindere,
- a operațiunilor rezultate din activități economice pentru care locul livrării/prestării se consideră ca fiind în străinătate, dacă taxa ar fi deductibilă, în cazul în care aceste operațiuni ar fi fost realizate în România conform art. 297 alin. (4) lit. b),
- a operațiunilor scutite cu drept de deducere și, dacă nu sunt accesorii activității principale, a operațiunilor scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f).

Prin excepție, nu se cuprind în cifra de afaceri prevăzută la alin. (1), dacă sunt accesorii activității principale, livrările de active fixe corporale, astfel cum sunt definite la art. 266 alin. (1) pct. 3, și livrările de active necorporale, efectuate de persoana impozabilă.
Norme metodologice
(2) În sensul art. 310 alin. (2) din Codul fiscal, o operațiune este accesorie activității principale dacă se îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute la pct. 70 alin. (4). Operațiunile scutite fără drept de deducere prevăzute la art. 292 alin. (2) lit. a), b), e) și f) din Codul fiscal nu se includ în cifra de afaceri prevăzută la art. 310 alin. (2) din Codul fiscal dacă sunt accesorii activității principale, respectiv dacă se îndeplinesc cumulativ condițiile prevăzute la pct. 70 alin. (4).

(3) La determinarea cifrei de afaceri prevăzute la art. 310 alin. (1) din Codul fiscal se cuprind inclusiv facturile emise pentru avansuri încasate sau neîncasate și alte facturi emise înainte de data livrării/prestării pentru operațiunile prevăzute la art. 310 alin. (2) din Codul fiscal.
______________________________________________________________________

cf Legii 72/2018 pt. modificarea CF,

Persoanele impozabile înființate anterior anului 2018 vor solicita înregistrarea în scopuri de TVA în următoarele situații:
- dacă depășesc plafonul cifrei de afaceri de 220.000 lei în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2018;
- dacă depășesc plafonul cifrei de afaceri de 300.000 lei până la data de 31 decembrie 2018.

Persoanele impozabile înființate în perioada 1 ianuarie – 31 martie 2018, se vor înregistra în scopuri de TVA dacă depășesc plafonul cifrei de afaceri de 220.000 lei până la data de 31 martie 2018 inclusiv. Dacă nu depășesc acest plafon până la această dată, atunci incepand cu 1 aprilie 2018 vor solicita înregistrarea în scopuri de TVA daca ating plafonul anual de 300.000 lei până la data de 31 decembrie 2018.

Legea 72/2018, ART. II

(1) În anul 2018 sunt aplicabile următoarele reguli referitoare la regimul special de scutire pentru întreprinderile mici prevăzut la art. 310 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare:

a) persoanele impozabile înfiinţate anterior anului 2018 au obligaţia solicitării înregistrării în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă depăşesc plafonul de 220.000 lei în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2018 şi data de 1 a lunii următoare celei în care intră în vigoare prezenta lege, denumită în continuare perioada de referinţă. În cazul în care nu au depăşit acest plafon în perioada de referinţă, persoanele impozabile trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA conform art. 316 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă depăşesc plafonul de 300.000 lei până la data de 31 decembrie 2018. La determinarea plafonului de 300.000 lei se ia în calcul şi cifra de afaceri realizată în perioada de referinţă;




#3 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 353 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2018 - 11:42 AM

Multumesc ptr. raspuns, Otilia!

O precizare:
Anul trecut am emis si incasat facturi numai in EUR, in valoare totala de exact 65.000 EUR. In contabilitate insa suma depaseste plafonul de inregistrare in scopuri de TVA, la vremea respectiva cred ca era 200.000 lei.
Intrebarea este daca ptr. stabilirea plafonului se va lua in considerare cifra in lei din contabilitate (aprox. 270.000 lei pe tot anul 2017), sau se va considera ca valoarea facturilor emise (in EUR), nu depaseste cei 65.000 EUR?

Mi-e teama ca am pierdut trenul declararii si inregistrarii in scopuri de TVA la finele anului 2017 (noiembrie), cand in contabilitatea am sarit de limita de 200.000 lei facturati, chiar daca efectiv am incasat in banca sub 65.000 EUR.

Si a doua intrebare, cand facturez servicii prestate in RO unei sucursale a unei firme din spatiul comunitar, dupa ce ma inregistrez in scopuri de TVA le voi face factura cu TVA, nu?

Multumesc!
Dan



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2018 - 01:07 PM

1. Da, si eu cred ca-i ratat termenul de inreg. in scopuri de tva
Nu am vazut nicaieri in CF sau in normele de aplicare vreo exceptie cu referire la incasarea in euro ca baza de calcul a plafonului pt tva, toate prevederile vorbesc despre euro transformat in lei (ron), probabil si pt faptul ca evidenta contabila se tine in moneda nationala a RO.

2. Societatile comerciale straine care detin o sucursala in Romania sunt incluse in categoria persoanelor juridice straine care isi desfasoara activitatea printr-un sediu permanent in Romania.
Legislatia TVA privind sucursalele este destul de incalcita si trebuie sa vezi daca sucursala are obligatia inregistrarii in scopuri de TVA in RO, ceea ce ar insemna ca se va alinia legislatiei romanesti priv. TVA, deci va fi ca o firma romaneasca. In cazul in cazul in care lucrurile stau asa, desigur ca vei factura cu tva acele servicii pt care se datoreaza taxa, prestarea nu este considerata a fi intracomunitara. De asemenea, trebuie sa stii daca sucursala este persoana impozabila stabilita in RO pt respectivele operatiuni pe care le desfasoara cu tine.

Sincer, eu nu am lucrat cu sucursale, dar am incercat sa ma uit pe legislatie si mi s-a parut cam complicat. Trebuie puricata bine si asta cere mult timp, nu e o chestiune facila. Nici pe net nu sunt informatii actualizate priv. TVA in relatia cu sucursale, iar ce gasesti este pe CF vechi si nu prea mai are corespondenta in CF nou, schimbarea majora mi se pare a fi insusi faptul ca o sucursala (ca sediu permanent) se poate inreg. in scopuri de TVA in RO.

Dupa mine, trebuie sa incepi cu art. 266 din CF.
De ex, din urmatoarele prevederi rezulta ca sucursala poate avea cod de TVA din RO :
(5) Persoanei impozabile care are sediul activității economice în afara României și este stabilită în România printr-unul sau mai multe sedii fixe fără personalitate juridică, conform art. 266 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal, i se atribuie un singur cod de înregistrare în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal. În acest scop persoana impozabilă care are sediul activității economice în afara României desemnează unul dintre sediile fixe aflate pe teritoriul României să depună decontul de taxă și să fie responsabil pentru toate obligațiile în scopuri de TVA, conform acestui titlu, ale tuturor sediilor fixe stabilite în România ale acestei persoane impozabile. Sediul fix este întotdeauna o structură fără personalitate juridică și poate fi, de exemplu, o sucursală, un birou de vânzări, un depozit, care trebuie să îndeplinească condițiile prevăzute la art. 266 alin. (2) lit. b) din Codul fiscal.

si
(6) În scopul aplicării prevederilor art. 266 alin. (2) lit. c) și art. 307 din Codul fiscal:
a) dacă sediul fix din România al unei persoane impozabile care are sediul activității economice în afara României nu participă la livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, respectiv resursele tehnice și/sau umane din România nu sunt utilizate pentru realizarea acestor operațiuni, se consideră că persoana impozabilă nu este stabilită în România pentru respectivele operațiuni;
b) dacă sediul fix din România al unei persoane impozabile care are sediul activității economice în afara României participă la livrarea de bunuri sau prestarea de servicii înainte sau în timpul realizării acestor operațiuni sau conform unor înțelegeri este prevăzut că sediul fix poate să intervină ulterior derulării operațiunilor pentru operațiuni postvânzare ori pentru respectarea unor clauze contractuale de garanție și această potențială participare nu constituie o operațiune separată din perspectiva TVA, măsura în care sunt utilizate resursele umane și/sau materiale în legătură cu aceste operațiuni nu este relevantă, deoarece se consideră că în orice situație acest sediu fix participă la realizarea operațiunilor respective;
c) atunci când resursele tehnice și/sau umane ale sediului fix din România al unei persoane impozabile care are sediul activității economice în afara României sunt utilizate numai pentru scopuri administrative suport, cum sunt serviciile de contabilitate, de emitere a facturilor și colectarea titlurilor de creanță, utilizarea acestor resurse nu se consideră ca participare la realizarea de livrări de bunuri sau prestări de servicii, fiind tratate doar ca servicii-suport necesare îndeplinirii obligațiilor legate de aceste operațiuni. În această situație, se consideră că persoana impozabilă nu este stabilită în România pentru aceste operațiuni;
d) atunci când factura este emisă indicând codul de înregistrare în scopuri de TVA al sediului fix din România, acesta se consideră că a participat la livrarea de bunuri sau la prestarea de servicii, cu excepția situației în care persoana impozabilă poate face dovada contrariului.


In acest moment nu te pot ajuta mai mult ... Imi pare rau. :sad:



#5 Dan I.

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 353 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2018 - 01:23 PM

Multumesc mult!
Intr-adevar e mai complicat decat credeam...
Dan



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 July 2018 - 01:29 PM

Sfatul meu ar fi sa ceri asistenta la ANAF, in scris. Chiar daca nu o sa-ti zica mura-n gura, macar iti vor da baza legala mai aplicata si vom sti de unde sa apucam problema, pt a nu bajbai, de nebuni, prin CF.

Vezi si aici : https://static.anaf....v/sucursale.pdf

:smile:



#7 Adrian Pop

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 31 October 2018 - 02:19 PM

Buna ziua,

Expun urmatoarea problema: PFA norma de venit, neplatitor de TVA, inregistrat cu CUI in scopuri prestari servicii intracomunitare.

Emitere factura pe 24 Octombrie 2018 catre client non-UE si cu ocazia acestei facturi depasire plafon TVA (300.000 RON) pe anul in curs.

1.) este corect ca acest PFA este obligat sa se inregistreze ca si platitor TVA prin depunerea actelor necesare pana pe 10 Noiembrie 2018?
2.) cu ce regim va emite facturile pentru serviciile prestate in perioada 24 Octombrie-10 Noiembrie? Va emite facturile cu sau fara TVA? Personal cred ca aceste facturi trebuie emise tot fara TVA deoarece PFA-ul inca nu este inregistrat in scopuri de TVA si nu are CUI cu RO.

Multumesc,
Adrian



#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2018 - 03:35 PM

La depasirea plafonului pt inregistrarea in scopuri de tva va trebui sa te inreg. ca platitor de tva, in termen de 10 zile calendaristice ale lunii urmatoare celei in care ai depasit plafonul, adica pana pe data de 10 a lunii urmatoare.
Ulterior inregistrarii vei emite facturi cu tva numai pt operatiunile economice care cer acest lucru (sunt situatii in care nu exista obligatia colectarii TVA, cum ar fi de exemplu, operatiunile de livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere a TVA sau neimpozabile in Romania).

F important este modul de calcul al cifrei de afaceri care formeaza acest plafon. Pe scurt, pt PFA, cifra de afaceri este egala cu valoarea totala a facturilor emise/bonurilor fiscale emise de casa de marcat in cursul anului fiscal. Nu se tine cont de data incasarii facturii asa cum se face la calculul venitului net.


Inregistrarea in scopuri de TVA se va efectua cu prima zi a lunii urmatoare celei in care persoana impozabila solicita inregistrarea. Daca depasirea de plafon a fost realizata in 24 oct. 2018, vei depune 010 pana in 10 nov. 2018, iar inregistrarea in scop de TVA se face incepand cu 1 dec. 2018.

Nedepunerea in termen a formularului 010 se sanctioneaza cu amenda de la 1.000 lei la 5.000 lei pentru societatile din categoria contribuabililor mijlocii si mari si cu amenda de la 500 lei la 1.000 lei, pentru celelalte firme si persoanele fizice.
Daca persoana care depaseste plafonul nu solicita sau solicita inregistrarea cu intarziere, organele fiscale competente procedeaza dupa cum urmeaza:
a) stabilesc obligatii privind taxa de plata, constand in diferenta dintre taxa pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze si taxa pe care ar fi avut dreptul sa o deduca, de la data la care ar fi fost inregistrata in scopuri de TVA daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege, daca taxa colectata este mai mare decat taxa deductibila, precum si accesoriile aferente sau dupa caz;
b) determina suma negativa a taxei, respectiv diferenta dintre taxa pe care ar fi avut dreptul sa o deduca, de la data la care persoana impozabila respectiva ar fi fost inregistrata in scopuri de TVA daca ar fi solicitat inregistrarea in termenul prevazut de lege, si taxa pe care persoana impozabila ar fi trebuit sa o colecteze de la data la care ar fi trebuit sa fie inregistrata in scopuri TVA , daca taxa deductibila este mai mare decat taxa colectata.

Pana la data la care devii platitor de TVA vei intocmi toate facturile fara TVA, chiar daca plafonul de 300.000 lei/an a fost depasit. Incepand cu data la care PFA s-a inregistrat ca platitoare de TVA (data inscrisa pe CIF), ai obligatia sa emiti toate facturile cu TVA. Astfel vei incepe sa colectezi TVA-ul din facturile emise si vei deduce TVA-ul din facturile primite de la furnizori.
Aceste operatii vor fi evidentiate in jurnalele de cumparari si vanzari.
Incepand cu luna in care devine platitoare de TVA, PFA are obligatia sa depuna si declaratiile D300 si D394.



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2018 - 04:16 PM

Stiai ca ... in conformitate cu Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, persoanele impozabile care au aplicat regimul special de scutire si care se inregistreaza in scopuri de TVA la depasirea plafonului de scutire sau prin optiune au dreptul la ajustarea taxei deductibile în momentul trecerii la regimul normal de taxare?
Ajustarile se inscriu in primul decont de TVA depus dupa inregistrarea in scopuri de TVA sau, dupa caz, intr-un decont ulterior.

https://static.anaf....102018.htm#A299

84. ..........
(11) În sensul art. 310 alin. (11) din Codul fiscal, persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă prin opțiune conform prevederilor art. 310 alin. (3), coroborate cu prevederile art. 316 alin. (1) lit. c) din Codul fiscal, și persoanele impozabile care solicită înregistrarea în scopuri de taxă în cazul depășirii plafonului de scutire în termenul stabilit la art. 310 alin. (6) din Codul fiscal au dreptul la ajustarea taxei deductibile aferente:
a) bunurilor aflate în stoc, serviciilor neutilizate și activelor corporale fixe în curs de execuție, constatate pe bază de inventariere, în momentul trecerii la regimul normal de taxare, în conformitate cu prevederile art. 304 din Codul fiscal;
b) bunurilor de capital pentru care perioada de ajustare a deducerii nu a expirat, aflate în proprietatea sa în momentul trecerii la regimul normal de taxă, în conformitate cu prevederile art. 305 din Codul fiscal;
c) activelor corporale fixe care până la data de 31 decembrie 2015 nu erau considerate bunuri de capital, care au fost fabricate sau achiziționate până la 1 ianuarie 2016 și care nu sunt complet amortizate la momentul trecerii la regimul normal de taxă, în conformitate cu prevederile art. 306 din Codul fiscal;
d) achizițiilor de bunuri și servicii care urmează a fi obținute, respectiv pentru care exigibilitatea de taxă a intervenit conform art. 282 alin. (2) lit. a) și b) din Codul fiscal înainte de data trecerii la regimul normal de taxă și al căror fapt generator de taxă, respectiv livrarea/prestarea, are loc după această dată.
(12) Ajustările efectuate conform alin. (11) se înscriu în primul decont de taxă depus după înregistrarea în scopuri de taxă conform art. 316 din Codul fiscal a persoanei impozabile sau, după caz, într-un decont ulterior.
(13) Pentru ajustarea taxei prevăzute la alin. (11), persoana impozabilă trebuie să îndeplinească condițiile și formalitățile prevăzute la art. 297 - 306 din Codul fiscal. Prin excepție de la prevederile art. 319 alin. (20) din Codul fiscal, factura pentru achiziții de bunuri/servicii efectuate înainte de înregistrarea în scopuri de TVA a persoanei impozabile nu trebuie să conțină mențiunea referitoare la codul de înregistrare în scopuri de TVA atribuit persoanei impozabile conform art. 316 din Codul fiscal.
(14) Persoanele impozabile care trec de la regimul de scutire la cel de taxare au dreptul sau, după caz, obligația de a efectua ajustările de taxă prevăzute la art. 270 alin. (4), art. 304, 305, 306 sau 332 din Codul fiscal, dacă intervin evenimente care generează ajustarea taxei ulterior înregistrării în scopuri de TVA a persoanei impozabile, conform art. 316 din Codul fiscal.
(15) Persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire pentru întreprinderile mici nu are voie să menționeze taxa pe valoarea adăugată pe factură sau pe alt document, în conformitate cu prevederile art. 310 alin. (10) lit. b) din Codul fiscal. În cazul în care o persoană impozabilă a facturat în mod eronat cu taxă livrări de bunuri și sau prestări de servicii scutite conform art. 310 din Codul fiscal, este obligată să storneze facturile emise în conformitate cu prevederile art. 330 din Codul fiscal. Beneficiarii unor astfel de operațiuni nu au dreptul de deducere sau de rambursare a taxei aplicate în mod eronat pentru o astfel de operațiune scutită. Aceștia trebuie să solicite furnizorului/prestatorului stornarea facturii cu taxă și emiterea unei noi facturi fără taxă.
84. (1) Persoanele care aplică regimul special de scutire, conform art. 310 din Codul fiscal, au obligația să țină evidența livrărilor de bunuri și a prestărilor de servicii care ar fi taxabile dacă nu ar fi realizate de o mică întreprindere, cu ajutorul jurnalului pentru vânzări, precum și evidența bunurilor și a serviciilor taxabile achiziționate, cu ajutorul jurnalului pentru cumpărări.

_________________________________________________________________


In alta ordine de idei, nu crezi ca e cazul sa-ti iei un contabil, totusi ? Ai ceva activitate care presupune o asistenta de specialitate. Rolul acestui forum NU este de a suplini contabilul, doar stii asta...



#10 Adrian Pop

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 31 October 2018 - 06:24 PM

Buna ziua,

Multumesc pentru raspuns. Am deja contabil! Intrebasem deoarece primisem un raspuns asemanator de la contabil si totusi nu aveam incredere ca pot sa facturez fara TVA pana cand imi apare CUI-ul cu RO.
Practic intre 24 Octombrie si 1 Decembrie continui sa emit facturi fara TVA desi eu am depasit plafonul la data de 24 Octombrie. Imi era frica sa nu se trezeasca cineva peste 4 ani si sa zica ca intre 24 Octombrie si 1 Decembrie ar fi trebui sa colectez si sa achit TVA catre stat...

De asemenea, tot contabilul mi-a spus ca pot ramane la norma de venit si dupa ce ma inregistrez in scopuri de TVA. Este corect?
Puteti sa nu raspundeti daca dvoastra considerati ca intrebarea excede scopurile forumului.

Multumesc!

Aceasta postare a fost editata de Adrian Pop: 31 October 2018 - 06:24 PM




#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13738 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 November 2018 - 11:26 AM

Nu este deloc normal sa lucrezi cu un contabil in care n-ai incredere, mai ales ca-l mai si platesti, banuiesc ... La ce-l mai tii ? Schimba-l si asigura-te ca banii tai sunt cheltuiti cu folos / ca obtii informatii pe care te poti baza fara sa fii nevoit sa le tot verifici din alte surse ... Esti intr-o situatie complet aiurea si total neproductiva !!

Oferta noastra : Pt consultanta contabila personalizata poti apela la http://www.portalcontabilitate.ro/
E cu plata, intr-adevar.

Numai bine si spor mare ! :smile:

PS : Daca eu consider ca ti s-a acordat toata asistenta gratuita cf scopului acestui forum, nu-ti mai poate raspunde nimeni fiindca am dreptul sa inchid topicul si chiar asta voi face ! Oricum, p-aici nu prea mai raspunde altcineva ... dupa cum bine se vede.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL