Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Casa de marcat : facilitati, obligații, termene - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Casa de marcat : facilitati, obligații, termene


4 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2018 - 12:59 PM

https://static.anaf.....08.%202018.pdf

Numărul unic de identificare a caselor de marcat se obține și prin SPV

Numărul unic de identificare a caselor de marcat se obține și prin SPV ANAF a creat posibilitatea operatorilor economici de a depune, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, documentele aferente procesului de solicitare și atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale.
Astfel, prin intermediul Spațiului Privat Virtual, utilizatorii aparatelor de marcat electronice fiscale pot depune "Cererea de atribuire a numărului de ordine din Registrul de evidență a aparatelor de marcat electronice fiscale instalate în județ/municipiul București sau a numărului unic de identificare din aplicația informatică a Agenției Naționale de Administrare Fiscală" - Formular C 801 și pot primi "Certificatul de atribuire a numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice fiscale".
Formularul C 801 este disponibil pe site-ul www.anaf.ro la rubrica Servicii Online - Declarații Electronice. Informații despre completarea și transmiterea cererii, respectiv documentele care trebuie atașate, se regăsesc în Ghidul publicat pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală, în cadrul secțiunii Servicii Online/"Aparate de marcat electronice fiscale (case de marcat)" sau pot fi obținute telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor - Call-center la nr. de telefon (+4).031.403.91.60.
Agenția Națională de Administrare Fiscală a întreprins toate demersurile pentru a facilita operatorilor economici obținerea numărului unic de identificare a caselor de marcat și le recomandă acestora să solicite certificatele prin intermediul Spațiului Privat Virtual. Totodată, ANAF sfătuiește contribuabilii să depună formularul C 801 din timp, pentru a evita aglomerarea din ultimele zile.
Pentru nedotarea cu aparatele de marcat definite la art. 3 alin (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, ANAF va aplica sancțiuni contribuabililor mari și mijlocii, începând cu data de 1 septembrie, și contribuabililor mici, începand cu 1 noiembrie a.c.

SERVICIUL COMUNICARE, RELAȚII PUBLICE ȘI MASS-MEDIA

Fisiere atasate





#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 August 2018 - 01:05 PM

https://static.anaf....at_18062018.pdf

GHID CU PRIVIRE LA ÎNREGISTRAREA INFORMAȚIILOR PRIVIND APARATELE DE MARCAT ELECTRONICE FISCALE, PRECUM ȘI LA EMITEREA CERTIFICATULUI DE ATRIBUIRE A NUMĂRULUI UNIC DE IDENTIFICARE - ÎN ETAPA PREOPERAȚIONALIZARE REGISTRU

Fisiere atasate





#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 10 September 2018 - 03:14 PM

http://www.mfinante....ii&id=999606681

MFP a stabilit ca nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat să intre sub incidența Legii prevenirii


Guvernul a aprobat astăzi inițiativa Ministerului Finanțelor Publice de a introduce nerespectarea termenului de dotare cu noile case de marcat sub incidența Legii prevenirii, prin modificarea pct. 42 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 33/2018 privind stabilirea contravențiilor care intră sub incidența Legii prevenirii nr.270/2017, precum și a modelului planului de remediere.
Măsura, care va fi în vigoare temporar, va asigura o abordare de tip preventiv, stimulativ și nu de sancționare a operatorului economic de la prima abatere. Organele de control vor analiza situația fiecărui contribuabil în parte, iar dacă acesta nu s-a dotat cu aparate de marcat cu jurnal electronic, vor aplica avertismentul și vor stabili un termen de dotare de maximum 90 de zile, în funcție de constatări.
ANAF și MAI vor analiza, în timpul controlului, situația de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel puțin următoarele situații și pot proceda în consecință astfel:
a) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, situație în care organul de control nu aplică sancțiuni;
b) este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt;
c) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare;
d) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate și a făcut comandă la distribuitorul autorizat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de dotare și fiscalizare scurt;
e) nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic și nu există pe piață aparate de marcat cu jurnal electronic pentru activitatea sa, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește în planul de remediere un termen mai lung de dotare (exemplu: 90 de zile).
Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr.28/1999.
În acest context, atragem atenția asupra necesității ca toate entitățile implicate în acest proces să intensifice demersurile pentru finalizarea avizării tehnice, a fiscalizării, instalării și punerii în exploatare a noilor aparate de marcat, această măsură legislativă fiind ultimul sprijin care poate fi acordat de MFP în perioada de implementare.

Ministerul Finanțelor Publice va continua să monitorizeze permanent operațiunile pe care le presupune implementarea aparatelor de marcat cu jurnal electronic la nivel național.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 October 2018 - 12:51 PM

Imagine postata
Agenția Națională de Administrare Fiscală


10 octombrie la 13:14 ·

Agenția Națională de Administrare Fiscală a actualizat, pe site-ul instituției, "Ghidul cu privire la înregistrarea informațiilor privind aparatele de marcat electronice fiscale, precum și la emiterea Certificatului de atribuire a numărului unic de identificare - în etapa preoperaționalizare Registru" - https://static.anaf.ro/…/Info…/Ghid_case_marcat_05102018.pdf.

Acest ghid este publicat pe site-ul Agenției la secțiunile:
a) Asistențã contribuabili, rubrica ,,Ghiduri curente,,
b) Servicii on-line, rubrica ,,Aparate electronice de marcat fiscale,,


Ghidul a fost completat prin introducerea unui subcapitol unde se regăsește exemplificată modalitatea de accesare a serviciului Spațiul Privat Virtual pentru transmiterea Formularului C801, din cadrul secțiunii Depunere Declarații.
De asemenea, au fost introduse clarificări privind fiscalizarea aparatelor de marcat electronice fiscale precum și precizări referitoare la aparatele de marcat electronice fiscale adaptate.


Reamintim că documentele necesare solicitării și atribuirii numărului unic de identificare a aparatelor de marcat electronice pot fi depuse online prin intermediul Spațiului Privat Virtual.
Dacă se utilizează această facilitate oferită de ANAF, în colaborare cu Centrul Național pentru Informații Financiare din cadrul MFP, operatorii economici pot obține certificatul în cel mult trei minute.



Imagine postata

Fisiere atasate





#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2018 - 03:54 PM

http://www.mfinante....ii&id=999610610

MFP asigură o implementare echitabilă a noilor case de marcat cu jurnal electronic

Ministerul Finanțelor Publice a adoptat măsuri legislative pentru a asigura aplicarea unui tratament preventiv stimulativ şi de îndrumare a contribuabililor, inclusiv după 1 noiembrie 2018.
Scopul este ca procesul de dotare cu noile case de marcat cu jurnal electronic să se deruleze fără afectarea activității operatorilor economici și fără aplicarea de sancțiuni, dacă nu există elemente de vinovăție ale contribuabililor.
Dotarea cu noile case de marcat a crescut semnificativ în ultimele luni, iar până la sfârșitul anului se estimează că majoritatea operatorilor economici vor fi dotați cu noile aparate cu jurnal electronic.
Pentru asigurarea, pe parcursul periodei de implementare, a unei coordonări unitare a acțiunilor desfășurate de instituțiile implicate, ministrul finanțelor publice a dispus ca eventualele acțiuni de control tematic privind respectarea termenelor de dotare cu aparate de marcat cu jurnal electronic, să se realizeze cu informarea prealabilă a MFP, în baza unei proceduri care trebuie să respecte următoarele repere metodologice:
  • în situația în care organele de control derulează aceste acțiuni de tip preventiv și constată situații în care contribuabilul a realizat toate demersurile pe care le-a avut la dispoziție, iar achiziția aparatului de marcat nu a putut fi realizată din motive independente de voința acestuia, potrivit legii, contribuabilul aflat în această situație, nu poate fi sancționat nici măcar cu avertisment (exemplu de astfel de situații: prototipul (modelul) de aparat de marcat specific unei anumite activități economice, nu este disponibil pe piață; termenul stabilit de distribuitor (furnizor) prin contractul încheiat cu utilizatorul, este ulterior datei controlului realizat; alte situații asemănătoare). Organele de control practică această abordare deoarece aplicarea unei sancțiuni contravenționale presupune existența unei vinovății a contribuabilului ori dacă aceasta nu există, nu poate fi aplicată nicio sancțiune, nici măcar avertismentul,
  • aplicarea în acest mod a prevederilor legale referitoare la sancțiunile contravenționale în situația lipsei vinovăției, pe de o parte, și aplicarea pe de altă parte a avertismentului, în situația în care există vinovăție, dar este vorba de prima abatere, nu se raportează ca perioadă de aplicare la data de 1 noiembrie 2018, aceeași abordare fiind aplicabilă și ulterior acestei date, întotdeauna când situația de fapt este cea descrisă anterior, respectiv nu există vinovăție, sau există vinovăție, dar este prima abatere a contribuabilului.
  • în situația în care organele de control constată că un contribuabil este în culpă, acestea vor analiza situația de fapt a comerciantului, pot constata, de la caz la caz, cel puțin următoarele situații și pot proceda în consecință astfel:

- este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar acesta nu este fiscalizat și instalat, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen de instalare foarte scurt;
- nu este dotat cu aparat de marcat cu jurnal electronic, dar există pe piață aparate corespunzătoare activității acestuia, situație în care organul de control aplică avertismentul și stabilește un termen scurt de dotare.


Potrivit Legii prevenirii, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de dotare stabilit prin planul de remediere, autoritatea/instituția publică cu atribuții de control are obligația să reia controlul, iar în situația în care se constată neîndeplinirea obligațiilor legale în termenul acordat, se aplică sancțiunile prevăzute de OUG nr.28/1999.


Conectarea aparatelor de marcat la un sistem informatic și transmiterea zilnică a informațiilor, se vor realiza după finalizarea procesului de implementare la nivelul tuturor utilizatorilor.


Până la acel moment, datele extrase din aparatele de marcat instalate se transmit lunar, electronic, prin declarație inteligentă pusă deja la dispoziția operatorilor economici ( A 4200).







2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL