Intrebare : Este obligat angajatorul sa elibereze salariatului o adeverință care să ateste activitatea desfășurată și salariul?
Raspuns : Potrivit prevederilor art.34 alin (5) din Legea 53/2003 – Codul Muncii, republicată, la solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate. De asemenea, în conformitate cu dispozițiile art.8 alin (3) și alin (4^1)- (4^2) din H.G. nr. 500/2011 privind registrul general de evidență a salariaților, cu modificările și completările ulterioare, la solicitarea scrisă a salariatului sau a unui fost salariat angajatorul este obligat să îi elibereze acestuia: - copii ale documentelor existente în dosarul personal/profesional; - o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate; - un extras din registrul privat/public, datat și certificat pentru conformitate, sau o adeverință care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă și în specialitate, astfel cum rezultă din registrul privat/public și din dosarul personal/profesional, în termen de cel mult 15 zile de la data solicitării.