Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Publicitate inselatoare sanctionata si de catre MFP - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Publicitate inselatoare sanctionata si de catre MFP


  • Topic inchis Acest topic e inchis
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 31 August 2018 - 11:43 AM

http://www.mfinante....ml?pagina=acasa

Agenţii economici care consideră că alte firme concurente îşi fac reclame înşelătoare pot sesiza acest aspect printr-o adresă scrisă către Finanţele judeţene. Firmele prinse că practică publicitatea incorectă şi nu-şi retrag spotul sau anunţul pot fi amendate cu până la 60.000 de lei.

http://www.gds.ro/Ba...lamata+la+Fisc/
Fiscul primeşte reclamaţia de la firme şi direcţionează cazul fie către Consiliul Concurenţei, dacă este vorba despre concurenţă neloială, fie către Compartimentul ajutor de stat, practici neloiale şi preţuri reglementate.
Dacă reclamantul este o persoană fizică, atunci sesizarea este îndreptată către Protecţia Consumatorilor.
Dacă societăţile reclamă cazuri clare de publicitate înşelătoare, atunci Fiscul solicită documente justificative de la firma care a dat reclama înşelătoare sau comparativă, care să ateste că ceea ce spune în spot este real. Societatea prinsă cu publicitatea înşelătoare are doar cinci zile lucrătoare la dispoziţie să se justifice. Dacă firma în cauză nu se poate justifica, atunci Finanţele o obligă să scoată spotul din mediile în care a fost transmis (TV, radio, presa scrisă, panouri publicitare stradale, publicitatea din cutia poştală a oamenilor).
Interzicerea reclamei înşelătoare se face printr-un proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei. Acesta poate fi atacat în instanţă. Dacă procesul-verbal rămâne valabil, firma în cauză, care a făcut publicitatea înşelătoare, trebuie să îl publice în acelaşi mijloc media în care a fost postat spotul sau anunţul înşelător, plus într-un ziar de largă circulaţie, pe cheltuiala firmei respective, în interval de cinci zile lucrătoare (calculate de la data comunicării procesului-verbal).

https://www.infocons...ocons-final.pdf

Ce este publicitatea înşelătoare
Art. 3 din Legea nr. 158/2008 defineşte publicitatea înşelătoare drept: „publicitatea care, în orice mod, inclusiv prin modul de prezentare, induce sau poate induce în eroare persoanele cărora i se adresează ori care iau contact cu aceasta şi care, din cauza caracterului înşelător, poate afecta comportamentul economic al acestora sau care, din acest motiv, prejudiciază ori poate prejudicia un concurent“.
In art. 4 al Legii nr. 158 / 2008, este stipulat expres ca “publicitatea inselatoare este interzisa”, nerespectarea acestei dispozitii atragand sanctiunea amenzii de la 3.000 lei la 30.000 lei.

Conditiile in care se poate determina daca publicitatea este inselatoare, sunt reglementate de aceeasi lege, astfel in art. 5, coroborat cu art.7 al Legii nr. 148 / 2000. Sunt vizate :

- caracteristicile bunurilor sau serviciilor

- pretul sau modul de calcul al pretului si conditiile in care se distribuie bunurile ori se presteaza serviciile

- natura, atributiile si drepturile comerciantului care isi face publicitate

- conditiile economice si juridice de achizitionare sau de prestare a serviciilor

- omiterea unor informatii esentiale cu privire la identificarea si caracterizarea bunurilor sau serviciilor, cu scopul de a induce in eroare persoanele carora le sunt adresate.


Institutiile care asigura combaterea si stoparea publicitatii inselatoare, si la care se pot adresa persoanele fizice si juridice, precum si asociatiile si organizatiile care au un interes legitim, sunt Ministerul Economiei si Finantelor sau, dupa caz, Consiliul National al Audiovizualului.

http://www.mfinante....ml?pagina=acasa

Legislatie aplicabila :
-Legea 270/2017 privind prevenirea
- Legea 158/2008 privind publicitate inșelătoare și publicitate comparativă
- Ordonanţa 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor



  • Topic inchis Acest topic e inchis



2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL