Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Decl. F4019 - - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Decl. F4019 - - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate


1 reply to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14089 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 October 2018 - 04:58 PM

F4109 - Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018 - publicat în data de 17.09.2018
___________________________________________________________________________

Intrebare : Care este sanctiunea pentru depunere cu intarziere a declaratiilor A4200 si F4109?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Atat A4200 cat si F4109 intra sub incidenta art. 59 CPF. In consecinta, in conformitate cu prevederile art.336 lit h) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, se sanctioneaza nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informaţiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59. Precizam ca aceste contraventii intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017.
________________________________________________________________________

Intrebare : În forma listată a formularului F4109 rectificativ nu este reflectată informaţia, că este un document rectificativ. Ea se regăseşte numai în XML-ul generat.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Daca se bifeaza "formular rectificativ", informatia apare - sub forma unei bife - si pe forma listata a F4109.
________________________________________________________________________

Intrebare : Un SRL care a avut casa de marcat dar din 2010 nu a mai obtinut venituri, a depus D100 pe zero si bilanturi, este obligat sa-si schimbe casa de marcat doar pentru a depune F4109?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Pentru a raspunde la intrebarea dvs avem nevoie de informatii suplimentare, de ex. Care este exact situatia societatii, daca firma este inactiva etc.
In functie de situatia dvs concreta se poate stabili tratamentul juridic. Pentru a va formula raspuns avem rugamintea de a ne scrie pe Formularul de contact. Acesta poate fi accesat la urmatorul link: https://www.anaf.ro/asistpublic/
________________________________________________________________________

Intrebare : 1. Pentru bonurile fiscale emise pentru servicii de make-up, care aplicatie pentru transmiterea declaratiei fiscale trebuie folosita?
2. In luna in care nu s-a emis vreun bon fiscal cu casa de marcat, se mai transmite declaratia?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dvs transmiteti A4200 pentru lunile in care sunt emise bonuri fiscale si F4109 pentru lunile in care aparatele de marcat electronice fiscale nu sunt utilizate.
Facem precizarea ca, prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţelege aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal si raport Z).
_______________________________________________________________________

Intrebare : Daca am o casa de marcat cu jurnal electronic dar nu a fost folosita niciodata ce trebuie sa fac eu ca si declaratii ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dvs trebuie sa depuneti F4109 - Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare luna in care nu utilizati aparatul de marcat. Declaratia o puteti accesa la urmatorul link: https://static.anaf....tii_R/4109.html
_________________________________________________________________________



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14089 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 March 2019 - 01:19 PM

F4109 - Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018 - publicat în data de 17.09.2018

INTREBARE : Daca am depus declaratie F4019 cu datele aferente lunii ianuarie , dar la declaratie am scris luna ianuarie in loc de februarie, ce se intampla cu declaratia lunii decembrie depusa corect ?

RASPUNS : Agenția Națională de Administrare FiscalăNadia Marinela Ioan În situaţia în care, după depunerea formularului F4109, observaţi că există erori (aţi declarat NUI-uri, în plus, în minus sau nu trebuia să declaraţi niciun NUI), puteţi depune formulare F4109 rectificative prin care comunicaţi datele corecte si complete.
Spre exemplu,
1. dacă în primul F4109 a fost omis un NUI, se trimite un F4109 rectificativ în care, pe lângă NUI-urile declarate în primul formular depus, se înscrie și NUI-ul omis (se adaugă la lista precedentă)
2. daca a fost trecut un NUI în plus, se depune un F4109 rectificativ doar cu NUI-urile care trebuie declarate (se elimină din lista precedentă NUI-ul declarat eronat)
3. daca au fost declarate unul sau mai multe NUI-uri şi nu trebuia declarat niciunul, se trimite un F4109 care nu conţine niciun NUI.
Pentru o perioadă de raportare se pot depune formulare rectificative ori de cate ori se constată că există erori în formularele depuse anterior.
Dacă ați greșit perioada de raportare, depuneți un F4109 pentru aceeași perioadă și procedați similar exemplelor de mai sus în ceea ce privește NUI-urile.

________________________________________________________

INTREBARE : Pentru o pensiune care functioneaza doar vara 2 luni pe an. In restul anului nu are activitate deloc. Pentru celalalte luni are posibilitatea unei cereri ceva sa nu depuna F4109?

RASPUNS : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dvs depuneți A4200 pentru cele 2 luni și F4109 pentru fiecare lună în care nu utilizați aparatul de marcat. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţeleg aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal și raport Z). În cazul prezentat de dumneavoastră, modificați doar luna de raportare din formularul F4109 transmis în luna anterioară.
___________________________________________________________

INTREBARE : Pentru o casă de marcat cu jurnal electronic, dar nu a fost folosită niciodată, ce declarații trebuie depuse?

RASPUNS : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dumneavoastră trebuie să depuneți F4109 - Declarație privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018, pentru fiecare lună în care nu utilizați aparatul de marcat. Declarația o puteți accesa la următorul link: https://static.anaf....tii_R/4109.html
______________________________________________________

INTREBARE : Care este sancțiunea pentru depunerea cu întârziere a declarațiilor A4200 și F4109?

RASPUNS : Atât A4200 cat și F4109 intră sub incidența art. 59 CPF. În consecință, în conformitate cu prevederile art.336 lit h) din Legea 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, se sancționează nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informațiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59. Precizăm că aceste contravenții intra sub incidenta Legii prevenirii nr. 270/2017.
________________________________________________________

INTREBARE : În forma listată a formularului F4109 nu este reflectată informația, că este un document rectificativ. Ea se regăsește numai în XML-ul generat.

RASPUNS : Asupra acestor fișiere nu este permis să se intervină (nu este permisă modificarea conținutului). Dacă se bifează "formular rectificativ", informația apare - sub forma unei bife - și pe forma listata a F4109.
__________________________________________________________

INTREBARE : Pentru o casa de marcat electronica fiscala,pentru care a fost extrasa memoria fiscala se mai depune IN FIECARE LUNA formularul F4109 - Declaraţie privind aparatele de marcat electronice fiscale (AMEF) neutilizate conform anexei la Procedura de transmitere a datelor, aprobată prin OPANAF 627/2018?

RASPUNS : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dacă ați încetat activitatea la punctul de lucru și optați pentru a nu înstrăina casa de marcat, aveți obligația de a depune formularul F4109 pentru fiecare lună în care nu utilizați aparatul de marcat. Prin aparate de marcat electronice fiscale neutilizate se înţeleg aparatele de marcat electronice fiscale care nu au fost utilizate, în nicio zi din perioada de raportare, pentru generarea oricăreia dintre datele pentru care exista obligatia de raportare (bon fiscal și raport Z).
Totodată, precizăm următoarele:
- în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) din OUG nr. 28/1999 coroborate cu prevederile art. 116 alin. (1) din HG nr. 479/2003, utilizatorii pot vinde aparatele de marcat electronice fiscale achiziţionate numai distribuitorilor autorizaţi sau unităţilor acreditate de aceştia, de la care au cumpărat aparatele respective;
- aveți obligația de informa organul fiscal competent cu privire la încetarea activității la punctul de lucru sau în cazul înstrăinării aparatului de marcat electronic fiscal, prin transmiterea unei notificări - formularul F4105. Notificarea se transmite în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data la care a intervenit situaţia.







Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL