Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
D100 - topic 2018 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


D100 - topic 2018


22 replies to this topic

#1 camihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Cercetare de marketing si cercetare sociala, Resurse Umane

Postat 23 April 2018 - 01:00 PM

Buna ziua! Va rog sa ma ajutati in urmatoarea speta :
Microintreprindere, un angajat (eu) cu norma intreaga, salariul minim pe economie, societatea infiintata de trei luni, ANAF-ul mi-a fixat raportare trimestriala, pana acum societatea nu a incasat niciun ban, contributiile aferente salariului s-au platit din resursele financiare private ale administratorului, care e si unicul angajat si asociat al firmei (printr-un contract de imprumut pe 3 ani, fara dobanzi si altele). Intrebare: pot sa trec in D100 cifra "0" in toate rubricile de la litera B ?(dvs, contabilii, stiti la ce rubrica ma refer).
Cum am ajuns in situatia ca sa infiintez un SRL, iar in trei luni sa nu produc nimic? E o discutie lunga, nu sunt singurul dus cu vorba si care a semnat un precontract inainte de infiintarea firmei, dar care ulterior nu a mai fost valabil. Sunt convins ca daca nu-mi faceam CIM (mi-am dorit sa fiu asigurat si sa-mi mearga vechimea) era un SRL fara angajati si nu ma incadram la creanta fiscala 121, deci infinit mai simplu.Problema e ca trebuie sa depasesc momentul asta dificil si stresant in care ma aflu cu firma, iar raportarea catre ANAF (prima din viata mea) e si primul obstacol. Multumesc anticipat pt ajutor!

Aceasta postare a fost editata de camihai: 23 April 2018 - 01:02 PM




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 April 2018 - 01:49 PM

Daca nu ai obtinut venituri impozabile, desigur ca treci zero la impozitul pe venit. Cand spun "obtinut" NU ma refer la incasarea lor, ci la facturarea lor chiar daca nu sunt inca neincasate ! Deci, atentie, e o mare diferenta ! La SRL nu-i ca la PFA !

Daca ai platit ctb. sociale, deci te-ai considerat angajat, atunci trebuie sa si declari aceste contributii. Prin urmare, depui D112, cu contributiile sociale si eventual cu impozitul pe salariu daca l-ai platit si pe asta sau daca ai inreg. in contabilitate plata salariului pana la 31.03.2018.

Impozitul pe salariu are statut diferit fata de contributii, el se retine la data platii efective a salariului si se declara in luna in care s-a platit salariul, deci poate exista un decalaj intre raportarea contrib. si cea a impozitului daca salariul nu s-a platit efectiv in luna pt care se datoreaza.

Ca moderator te rog sa ai mai multa grija unde postezi, uita-te pe structura forumului ca sa stii unde sa incadrezi topicele mai bine. Ai intrebari despre o declaratie, postezi la "Declaratii ..", in topicul despre declaratia respectiva. Nu ai topic specific deja deschis (activ), poti deschide unul nou.
Citeste regulamentul ! :smile:

Si inca ceva : iti trebuie, totusi, un contabil, chiar daca nu ai activitate pe firma. Nu stiu daca te poti descurca suficient de bine cu toate actele ... nu e chiar asa simplu pt cineva care nu-i de meserie, mai ales cand figurezi cu angajat. Costurile sunt mici, nu te speria. Din pacate, a fi patron inseamna responsabilitati si costuri, nu doar beneficii !




#3 camihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Cercetare de marketing si cercetare sociala, Resurse Umane

Postat 23 April 2018 - 02:32 PM

Multumesc pt raspuns! Imi puteti spune daca D100 se depune exclusiv online, sau ma pot duce la ANAF cu ea printata?



#4 camihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Cercetare de marketing si cercetare sociala, Resurse Umane

Postat 23 April 2018 - 03:39 PM

Am vazut abia ulterior ca ai adaugat ceva la mesajul initial. Intr-adevar, constientizez necesitatea si importanta unui contabil, dar mi-e si rusine sa discut cu cineva. Problema e ca ma aflu intr-o situatie jenanta, stanjenitoare, am plecat la drum cu entuziasm, dar dupa primii pasi deja vad ca "drumul" e mai anevoios decat credeam. Si nu ma refer doar la problema asta cu raportarea, de fapt cu a nu avea ce sa raportez, ci la cat de slab sunt la capitolul predictibilitate. M-am bazat pe o discutie cu cineva, respectivul mi-a sugerat sa-mi infiintez firma pt o colaborare, dar dupa ce am infiintat-o mi s-a spus ca s-a inteles cu altcineva. Acum am ramas ca prostu', umblu de nebun sa-mi caut parteneri pt firma, studiez tot felul de planuri de afaceri si ghiduri de solicitari fonduri, ba chiar iau in calcul schimbarea codului CAEN. Cum sa explic treaba asta unui contabil, care e direct interesat de firme cu venituri, nu de aia care se afla in treaba. Vad eu cum o scot la capat...



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 April 2018 - 10:29 AM

Nu ai de ce sa te jenezi, crede-ma ! Asa-i in afaceri, uneori o dai in bara, mai ales atunci cand ai incredere intr-un partener pe care il cunosti putin (iata !). A gresi e omeneste, stii si tu f bine, esti prea aspru cu tine si nu e cazul !

Daca vrei sa lucrezi, totusi, pe firma e f bine, iti trebuie doar putin ajutor sa te reorientezi, nu-i un capat de tara. Un contabil te poate sfatui dpv fiscal, nu este de jena aici, e meseria lui. Te duci la el ca la doctor, cu maxima sinceritate ii spui ce afacere vrei sa faci, ca sa stie toate elementele si sa te poata ajuta/ sfatui corect.
Chiar si daca vrei sa renunti la firma, iarasi nu-i un capat de tara, ci e dreptul tau firesc s-o faci si nu ai de ce sa te jenezi. :smile:

Ideea cu schimbarea CAEN-ului nu-i rea deloc (de fapt, adaugarea unui nou CAEN = obiect de activitate, n-are rost sa-l stergi pe cel vechi fiindca nu se stie niciodata cand iti trebuie si nici nu cere de mancare daca ramane acolo :biggrin: ), trebuie sa-ti evaluezi corect capacitatile = inclinatiile profesionale = talentele de lucru si te gandesti la o noua afacere care sa ti se potriveasca, sa-ti placa, daca asta iti doresti cu adevarat.
Daca in urma analizei constati cu sinceritate ca de fapt statutul de salariat ti se pliaza mai bine pe viata ta de acum si din viitorul apropiat, atunci poti renunta cu totul la antreprenoriat, cel putin pt o vreme, si asta e f ok de asemenea.

Intr-adevar esti stresat rau cu cele intamplate, trage un pic frana si priveste lucrurile cu mai putina ingrijorare (pana la urma n-a murit nimeni - ca sa zic asa), te asigur ca dracu' nu-i chiar atat de negru pe cat il crezi acum. Noi te ajutam cu drag in continuare, dar nu-ti putem tine contabilitatea pe forum, asta-i f clar si de aici a venit sfatul meu de a-ti angaja un contabil. Multi dintre noi suntem draguti si nu ne este banul D-zeu, zau ... :biggrin:

Vezi postareacamihai, la 23 April 2018 - 02:32 PM, a spus:

Multumesc pt raspuns! Imi puteti spune daca D100 se depune exclusiv online, sau ma pot duce la ANAF cu ea printata?

printata +cd.
merge de vreo 2 ori, apoi nu te mai primeste cu ea pe hartie, trebuie sa ai certificat electronic pt depunerea online.
NU uita de D112 (pt salariat).



#6 sirius

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 140 Postari:

Postat 24 April 2018 - 12:55 PM

Majoritatea SRL-urilor au prevazute din start o droaie de CAEN-uri in actul constitutiv dar trebuie spus ca simpla existenta/inscriere a lor pe principiul las' ca nu se stie etc nu este suficienta. Activitatile CAEN prevazute in statut trebuie autorizate distinct pe fiecare loc de desfasurare a respectivei activitati prin completarea unor cereri de mentiuni si declaratii pe proprie raspundere cum ca firma indeplineste conditiile de functionare specifice etc. iar in baza lor Oficiul Național al Registrului Comerțului elibereaza certificat constatator care curinde lista codurilor CAEN respective, daca CAEN-ul dorit nu a fost mentionat anterior (sau nu a fost autorizat) atunci trebuie inca un certificat constatator doar pt. noul sau noile coduri CAEN. Cel putin asa era inainte acum nu stiu daca au survenit intre timp modificari poate altii pot in acest caz completa sau corecta cele scrise de mine :)



#7 camihai

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Calarasi
  • Interests:Cercetare de marketing si cercetare sociala, Resurse Umane

Postat 24 April 2018 - 03:21 PM

Otilia Alupei: Multumesc pt incurajari!
Sirius: Aveti perfecta dreptate in ceea ce spuneti, firma mea are un CAEN principal si 3 secundare autorizate. Eu cand m-am referit la schimbarea CAEN-ului principal nu aveam in vedere renuntarea la cel prezent, ci inlocuirea cu unul care sa-mi dea mai multe sanse de a avea succes/profit/satisfactii (fiecarea alege functie de ceea ce-l motiveaza :))



#8 geniest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 23 July 2018 - 11:49 AM

Buna ziua tuturor!

Am o mare rugaminte. Incerc sa depun D100 si 101 la 12.2016 si obtin urmatoarele erori.

PENTRU D100:

Au fost identificate urmatoarele ERORI:
E: validari globale
eroare regula: R13: Eroare (perioada de raportare: 12.2016; cod obligatie=103; scadenta=25.01.2017):
Perioada de raportare eronata

PENTRU D101:


Au fost identificate urmatoarele ERORI:
E: validari globale
eroare atribut: d_anulare: atributul trebuie sa existe
E: validari globale
va rugam sa verificati daca folositi versiunea corecta de PDF inteligent sau daca XML-ul creat contine
namespace-ul conform schemei XSD (pentru perioada de raportare)
eroare atribut: P52: atribut necunoscut ('P52') in namespace='mfp:anaf:dgti:d101:declaratie:v5'
E: validari globale
va rugam sa verificati daca folositi versiunea corecta de PDF inteligent sau daca XML-ul creat contine
namespace-ul conform schemei XSD (pentru perioada de raportare)
eroare atribut: P53: atribut necunoscut ('P53') in namespace='mfp:anaf:dgti:d101:declaratie:v5'
F: validari globale
va rugam sa verificati daca folositi versiunea corecta de PDF inteligent sau daca XML-ul creat contine
namespace-ul conform schemei XSD (pentru perioada de raportare)
eroare structura: namespace ('mfp:anaf:dgti:d101:declaratie:v4') lipsa sau incorect la sectiunea
declaratie101. Valoarea corecta este xmlns='mfp:anaf:dgti:d101:declaratie:v5'


Ma puteti ajuta cu o idee? Nu reusesc sa gasesc varianta corespunzatoare anului 2016, cred.
Multumiri anticipate,

Georgiana



#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2018 - 12:07 PM

Vezi postareageniest, la 23 July 2018 - 11:49 AM, a spus:

Ma puteti ajuta cu o idee? Nu reusesc sa gasesc varianta corespunzatoare anului 2016, cred.
Multumiri anticipate,

https://static.anaf....a_formulare.htm



#10 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 23 July 2018 - 12:21 PM

D100 nu se depune in luna decembrie pentru impozit pe profit!



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 23 July 2018 - 01:05 PM

Corect, dar poate alte impozite. :smile:



#12 geniest

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 23 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 24 July 2018 - 08:01 AM

Va multumesc foarte mult!

Nu am depus D100/12.2016 insa am cerut un certificat fiscal acum si mi-au dat-o pe lista ca fiind nedepusa :-(
Cred ca nu stiu nici ei de capul lor.

Aceasta postare a fost editata de geniest: 24 July 2018 - 08:01 AM




#13 Alex St

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 11 October 2018 - 08:55 AM

Buna ziua,
Am nevoie de ajutorul vostru, va trebui sa merg sa depun declaratia 100 cat de curand dar am o singura problema, intrebare, pe la sfarsitul lunii iulie am facut o plata de aprox 3000 lei la o firma pentru consultanta de proiecte StartUp, intrebarea mea este, cum completez declaratia 100? tot pe 0? sau trebuie sa includ si acea plata pe undeva?
Va multumesc, cu stima!



#14 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 11 October 2018 - 11:28 AM

Poate ar fi bine sa-ti iei un contabil.



#15 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 11 October 2018 - 01:30 PM

Declaratia 100 este pt taxe si impozite, nu pt plati furnizori. Daca nu ai nimic de plata catre stat din categoriile de dari trecute in declaratie, atunci o depui pe zero punand acel zero in fct de vectorul fiscal pe care l-ai declarat la fisc pana acum.
Vectorul fiscal se gaseste in D010 pe care ar trebui sa o ai deja depusa.

Si uite asa ajungi la vb lui @kmkz ... pare simplu si la indemana oricui sa tina o evidenta contabila si sa-si faca declaratiile, dar poate sa nu fie chiar asa !

:smile:



#16 Alex St

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 12 October 2018 - 06:18 PM

Ideea este ca nu stiu sigur daca imi voi mentine firma, am deschis-o doar pentru a face proiectul, prin urmare daca nu se accepta, o inchid !
Eu credeam ca acest forum este pentru ajutor, pentru a ne ajuta.. din pacate se vede ca m-am inselat.
Deja stiam ca declaratia 100 este pentru plata taxelor firmei, doar ca se pare ca nu mi-ati inteles intrebarea, intrebarea mea era daca cumva in urma platii catre firma de consultanta (nu am avut si nici nu am activitate deschisa pe firma), daca in urma acestei plati, apare vreo taxa de plata catre stat si trebuie sa completez intr-un alt mod declaratia?

Nu vreau sa platesc contabil pana nu aflu daca mi se aproba proiectul, in iulie am depus declaratia 100 pe 0, a fost ok, dar dupa acea declaratie am facut aceasta plata, la inceput de august, acum ma intrebam daca trebuie sa fac ceva diferit sau nu? Probabil ca incerc sa o depun pe 0 sa vad daca este acceptata.
Stima!



#17 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 October 2018 - 01:17 PM

Nu ai formulat clar/corect intrebarea

Vezi postareaAlex St, la 11 October 2018 - 08:55 AM, a spus:

.... intrebarea mea este, cum completez declaratia 100? tot pe 0? sau trebuie sa includ si acea plata pe undeva?
. Ai primit raspuns la ce ai intrebat + o simpla recomandare.

Vezi postareaAlex St, la 12 October 2018 - 06:18 PM, a spus:

Eu credeam ca acest forum este pentru ajutor, pentru a ne ajuta.. din pacate se vede ca m-am inselat.
Dar daca tu consideri ca aici nu oferim ajutor, ca te-ai inselat crezand asta (desi ti-am raspuns si in iule 2018 la o speta privind creditarea firmei), atunci ... Stima si de la mine !
Si mult succes ! Sincer !



#18 Alex St

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 9 Postari:

Postat 16 October 2018 - 12:55 PM

Am fost luat peste picior mai devreme cu un raspuns sec care nu isi avea rostul si adica ca ar trebui sa imi iau un contabil, nu avea relevanta cu ce am intrebat eu, de aceea am spus ca m-am inselat, ca nu primesc ajutor, totusi iti multumesc, am sa fac declaratia 100 tot pe 0, ideea e ca nu vreau sa platesc un contabil 300-400 lei care sa imi faca o declaratie pe 0 atata timp cat si eu o pot face, da, cand imi dau drumul la activitate, logic ca imi iau contabil, nu sunt eu in stare sa fac totul singur..
Multumesc pentru raspuns..



#19 kmkz

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 399 Postari:
  • Gender:Not Telling

Postat 16 October 2018 - 02:35 PM

Eu am spus că ar trebui să-ți iei contabil, în continuare cred că urmează să-ți rupi gâtul dacă insiști să plătești doar consultanți pentru proiecte a căror finalitate nu o cunoști (iei sau nu banii nerambursabili), dar nu vrei să iei legătura cu un specialist în conta.



#20 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2018 - 02:45 PM

Ok, am inteles ! :smile: Ai citit numai raspunsul lui @kmkz, nu si pe al meu ...

In alta ordine de idei, pt o singura decl. nu platesti nicidecum 300-400 lei, cine cere atatia bani e dus cu capul si nu trebuie luat in seama. Pt o decl. 100 pe zero se cere in jur de 50 lei, dar nici pe astia nu are rost sa ii dai daca te descurci sa ti-o faci singur si sa o trimiti/depui.
Din cate stiu (atat de la altii cat si din proprie experienta), partea proasta este ca ANAF nu primeste la ghiseu decat 2 decl. consecutive, dupa aceea trebuie sa o depui exclusiv online, iar pt asta ai nevoie de semnatura digitala (certificat digital) care costa circa 200 lei (200 si ceva) pt 1 an, adica tot cat te-ar costa un contabil /an ca sa-ti depuna trimestrial D100 pe zero, pe semnatura lui si, evident, pe raspunderea lui.

Deci, dupa cum vezi, costurile nu-s asa mari cum crezi si personal consider ca e mai bine sa-ti iei un contabil fiindca tot p-acolo ajungi cu banutii si nici nu risti sa faci vreo nefacuta.

Succes ! :rolleyes:






Similar Topics Collapse

1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL