Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Declaratia unica - elemente generale de depunere in 2019 ! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Declaratia unica - elemente generale de depunere in 2019 !


10 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 28 January 2019 - 04:58 PM

INTREBARE : Cum pot semna declarația unica? Cere semnătura electronică și nu am așa ceva. De unde se ia? La A.4, Cod de identificare fiscala, trec CNP?

RASPUNS : Agenția Națională de Administrare FiscalăBună ziua! Pentru depunerea Declarației unice în nume propriu nu este necesară semnarea electronică a formularului dacă transmiterea acestuia se face prin intermediul serviciului Spațiul Privat Virtual sau a website-ului special destinat de la adresa https://declunica.anaf.ro/ .
In declaratia unica, la rubrica Cod de identificare fiscala se inscrie Codul numeric personal al contribuabilului.

INTREBARE : Am făcut asta, trecând CNP, nu am semnat electronic, neavând așa ceva, și rămâne blocat pe validare in curs.

RASPUNS :Agenția Națională de Administrare FiscalăDacă nu reușiți să transmiteți declarația puteți să transmiteți captură de ecran cu erorile primite prin intermediul formularului de contact, https://www.anaf.ro/asistpublic/alegand categoria asistență tehnică servicii informatice sau ne puteți contacta telefonic, apeland la Call-center, la nr. 031.403.91.60, tasta 3.
________________________________________________________

INTREBARE : Am PFA antreb daca se mai poate depune declaratia unica direct la ghiseu de mine ca pana anul trecut ,sau trebuie depusa prin contabil amputernicit si online ?

RASPUNS :Agenția Națională de Administrare FiscalăDeclaratia unica se depune in acest an on-line.

INTREBARE : dar se face prin contabil sau direct de mine?va multumesc !

RASPUNS :Agenția Națională de Administrare FiscalăDeclarația se poate depune on-line de dumneavoastră sau de către un împuternicit (contabil sau o altă persoană).
________________________________________________________




#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 February 2019 - 03:45 PM

Fisiere atasate





#3 DanaPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:

Postat 23 February 2019 - 01:06 PM

Bună ziua,

Sunt traducător PFA (sistem real). Am câteva întrebări despre declarația unică:

1. înțeleg că nu mai există bonificații anul ăsta.
2. persoanele care estimează că vor câștiga sub salariul minim plătesc la sănătate tot pe 6 luni (adică 1248 lei) și sunt asigurate un an întreg?
3. la pensie, venitul minim lunar pe care îl pot declara este de 2080 lei, chiar dacă am studii superioare în domeniul studiat? Inseamnă 6240 lei de plată pe anul 2019.
4. regularizările la pensie plătite în 2018 pentru anii 2016 și 2017 nu se deduc din venitul aferent anului 2018? Mie mi-au venit și regularizările la impozit pentru anii respectivi și mi s-a restituit o parte din impozit pentru că pe decizie apare ca și cum am plătit chiar în anii aceia sumele regularizate la pensie. Deci am tras concluzia că nu sunt deductibile din venitul pe 2018.
5. dacă nu am plătit CAS în 2018 fiindcă am estimat si am avut venituri sub salariul minim mai bifez căsuța Date privind contribuția de asigurări sociale(CAS) datorată pentru anul 2018?

Vă mulțumesc.




#4 very

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 128 Postari:
  • Location:ploiesti

Postat 25 February 2019 - 12:04 PM

1.asteptam legea bugetului de stat
2.da
3.da, corect
4.da, nu se deduc
5.daca ai estimat venituri sub plafon si ai realizat tot sub plafon nu mai bifezi casuta cu cas daorat in 2018



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 25 February 2019 - 05:14 PM

Legat de bonificatii ... eu nu cred ca se vor mai acorda la fel ca anul trecut, un prim element care dispare este bonificatia pt depunerea online - cata vreme DU nu se mai poate depune altfel decat online ! Deci, fara alternativa pe hartie, cu depunere la ghiseu, nu-si mai are rostul bonificatia pt depunerea online.

Am scotocit legea bugetului de stat si nu am gasit nicio referire la vreo bonificatie (legea a fost aprobata de Parlament, ar trebui sa figureze ceva acolo daca s-a mai dorit acordarea de bonificatii). Le-ati vazut careva, oameni buni ?

Posibil sa se procedeze ca anul trecut prin oct., adica sa vina spre sfarsitul anului cu vreo OUG sau OPANAF prin care sa bage niste bonificatii. Deocamdata n-avem nimic ... Nici in Legea bugetului asigurarilor sociale pt 2019 n-avem, am dat o cautare si acolo pt contributiile sociale. Nu tu "bonificatie", nu tu plati "anticipat"e ...



#6 ROZALIA AUGUSTIN

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 Postari:

Postat 27 February 2019 - 04:01 PM

Buna ziua ,
1. As vrea sa aflu ce trebuie completat in "declaratia unica privind imp pe venit si contr. soc. pt pers. fizice" Versiunea A2.0.3./01.02.2019 (medic familie - prof liberala) la capitolul I.4.punctul 2 CAS ???
5700 SAU 5415 avand in vedere ca am ales salariul minim si am platit 5415 cu reducere 5% pana in 15 dec 2018 !!!

2. In aceiasi declaratie la cap C. - C.I.1 . care este valoarea bonificatiei care se completeaza manual la subpunctul 4.???
5% din Suma stabilita prin declaratia curenta (subpuncul 1) sau 5% din plata anticipata (subpunctul 3)

Am o controversa cu contabila si as dori sa aflu si alte opinii

In speranta ca m-am facut inteles multumesc anticipat pt raspuns !!!



#7 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 March 2019 - 12:02 PM

Sesiune online ANAF, din 20.03.2019


Intrebare : In acest an de mai ofera bonificatie pentru plata online sau plata integrala inainte de un anumit termen?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Pentru anul 2019 nivelul bonificației și termenele de plată cu anticipație se stabilesc prin legea anuală a bugetului de stat.
LEGEA nr. 50/2019 privind Legea bugetului de stat pe anul 2019 nu prevede acordarea de bonificatii.
_______________________________________________________

Intrebare : am completat declaratia unica, s-a validat am trimis-o si am primit mesaj Eroare urmatoarele metadate nu sunt completate: totalPlata_A. am mai descarcat un formular s-a validat si acesta si dupa trimitere acelasi mesaj Eroae metadate totalPlus_A. Nu are legatura cu completarea, pare un termen tehnic, nu am gasit nici o informatie si nu am primit ajutor de la anaf asistenta. Am mai gasit si alte persoane pe net cu aceasta eroare si tot fara sa stie cum se rezolva si la ce se refera. Eroare: urmatoarele metadate nu sunt completate: totalPlata_A ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Acest tip de eroare apare atunci cand se face import de date din versiuni mai vechi in versiunea curenta. Va rugam sa transmiteti prin intermediul Formularului de contact de pe site sau din SPV, formularul care a generat eroarea. In momentul in care ne veti scrie pe formularul de contact va rugam sa selectati domeniul ,,Asistenta tehnica servicii informatice,,. Colegii nostri din departamentul IT vor efectua verificari suplimentare.
_______________________________________________________

Intrebare : La depunerea declarației am întâmpinat o eroare de depunere, anume “Nu a fost depusa o declaratie initiala valida pentru aceeasi perioada”. Am solicitat prin intermediul site-ului comunicarea unor explicații iar răspunsul a fost “O declarație rectificativă poate fi validată doar dacă există o declarație inițială anterioară validată sau o altă declarație rectificativă anterioară validată.”
Cum pot afla dacă declarația anterioară a fost validată și dacă nu, cum se poate valida?
Cum pot depune declarația în acest caz?


Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Ati primit mesajul de eroare menționat deoarce la completarea declarației ați bifat câmpul Declarație rectificativă la capitolul I sau II.
In cazul dvs. trebuie sa depuneți din nou Declarația, completată corespunzător, fără a bifa câmpurile Declarație rectificativă aferente capitolelor I sau II.
_______________________________________________________

Intrebare : De ce exista erori la incarcarea declaratiei unice in care s-a rectificat o sectiune din declaratia depusa deja pana la 31 iulie 2018?
Mesajul de eroare: eroare structura: namespace('mfp:anaf:dgti:d212:declaratie:v2') lipsa sau incorect la sectiunea d212.Valoare corecta este xmlns='mfp:anaf:dgti:d212:declaratie:v1'

Raspuns : Problema de natura tehnica la care faceti dvs referire a fost identificata si remediata de catre departamentul IT.
_______________________________________________________

Intrebare : cum se poate verifica ca declaratia a fost receptionata?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Dvs puteti verifica accesand urmatorul link: https://www.anaf.ro/StareD112/
_______________________________________________________

Intrebare : Doresc sa stiu cum se obtine formularul de plata dupa depunerea declaratiei. Multumesc!

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală În situația în care va referiți la un document emis de organul fiscal în baza declarației unice depusă de către dumneavoastră, menționăm faptul că în baza prevederilor art 1201 și 123 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, organele fiscale nu mai emit decizii de impunere pentru impozitul aferent anilor 2018 si 2019, impozitul se stabilește de contribuabili prin declarația unică.
_______________________________________________________

Intrebare : Daca sa depus declaratia și ptr. 2019 sau calculat bonificații ptr obligațiile de plata se depune rectificativa ?și dacă se depune ce subsecțiuni se completează?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăLEGEA nr. 50/2019 privind Legea bugetului de stat pe anul 2019 nu prevede acordarea de bonificatii. In cazul in care dvs v-ati ,,acordat,, bonificatii trebuie să depuneti rectificativa. Declarația rectificativă se completează înscriindu-se toate datele și informațiile prevăzute în
CAPITOLUL supus rectificării, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială.
_______________________________________________________

Intrebare : in sectiunea C.I.1 randul 3 "Plati efectuate pana la data depunerii declaratiei prezente", trebuie trecute sumele platite in cusul anului 2018? Mentionez ca in timpul anului trecut am facut plati anticipate conform declaratiei depuse in anul 2018. Declaratia curenta am depus-o, dar nu am trecut sumele platite aferente anului 2018.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăLa secțiunea C.I.1-Rd.3 “Plăți efectuate până la data depunerii declarației prezente” – se înscrie, după caz, suma reprezentând plățile efectuate până la data depunerii declarației, în contul impozitului anual pe venitul realizat/ CAS/CASS, pentru anul fiscal 2018, stabilite prin declarația prezentă. Prin plăți efectuate se înțelege atât sumele plătite de contribuabil, cât și sumele reținute la sursă în contul impozitului anual pe venitul realizat în anul 2018, stabilit prin declarația prezentă. Mentionam ca sectiunea C cuprinde date informative.
_______________________________________________________

Intrebare : Am obținut venituri din salarii pana in luna februarie a acestui an. Începând cu luna martie nu mai sunt angajata și nici nu mai obținut venituri din alte surse. As dori sa ma asigur in sistemul de sanatate și am înțeles ca pot face acest lucru prin depunerea declarației unice și plata contribuției CASS (prin opțiune).
Având in vedere ca nu mai am venituri, voi plati 6 x 208 RON sau 10 x 208 RON (începând cu luna martie) sau 12 x 208 RON?


Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Referitor la cele prezentate de dumneavoastră va comunicăm faptul că veți dobândi calitatea de asigurat la data depunerii declarației unice, iar suma de plată în contul CASS, pentru 12 luni, este stabilită prin aplicarea cotei de 10% la baza de calcul egală cu 6 salarii minime brute pe țară, indiferent de data depunerii declarației.
Salariul minim brut pe țară, în funcţie de care se stabileşte contribuția pentru persoanele fără venituri, este de 2.080 de lei de la 1 ianuarie 2019.
Prin urmare, cota CASS 10% aplicată la 12.480 lei înseamnă 1.248 de lei. Aceasta este suma care trebuie achitată până la data de 15 martie inclusiv a anului următor celui pentru care se datorează contribuția. indiferent de data depunerii declarației

_______________________________________________________

Intrebare : Se poate tine cont de scaderea din suma totata de plata a sumei platita in plus in 2018? Daca da, in ce rubrica se calculeaza? Daca este obligatorie semnatura electronica de unde se poate procura?

Raspuns :Dvs puteti depune declaratia unica prin intermediul SPV. Inregistrarea in SPV a persoanelor fizice se poate realiza prin autentificarea pe baza credentialelor (nume utilizator si parola) sau prin intermediul certificatului digital. Pentru inregistrarea in SPV pe baza credentialelor puteti vizualiza Instrucţiunile de înrolare în Spaţiul Privat Virtual - format video - la urmatorul link: https://www.anaf.ro/.../serv.../Inregistrare_persoane_fizice
_______________________________________________________




#8 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 26 March 2019 - 05:07 PM

Intrebare : In situatia prorogarii termenului de depunere, persoanele asigurate la sanatate raman asigurate pana la 31.07.2019 ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare FiscalăReferitor la intrebarea dvs, art. 267 din Legea 95/2006,prevede urmatoarele:

a) Pentru persoanele care realizează veniturile prevăzute la art. 155 alin. (1) lit. b) - h), precum şi pentru persoanele prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, calitatea de asigurat încetează la data la care expiră termenul legal de depunere al declaraţiei, prevăzută la art. 174 alin. (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă nu depun o nouă declaraţie pentru perioada următoare.
b) Pentru persoanele care realizează veniturile prevăzute la art. 180 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, calitatea de asigurat încetează la expirarea a 12 luni de la data depunerii declaraţiei prevăzute la art. 174 alin. (3) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, dacă nu depun o nouă declaraţie pentru perioada următoare.
_______________________________________________________




#9 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 20 June 2019 - 04:55 PM

ANAF - Sesiune online din 12.06.2019

Intrebare : Se poate depune si la ghișeele Anaf in format de hartie,ca pe vremuri...sau a ramas doar online in SPV ? Daca da, care e procedura de depunere (vis a vis de eventuale erori,stiind ca in SPV se respinge declaratia daca are erori) ?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Declaratia se poate depune in format hartie la ghiseele unitatilor fiscale, prin posta sau prin mijloace electronice de transmitere la distanta.

_____________________________________________________________________

Intrebare : La Capitolul II “Date informative privind stabilirea sumei de plata reprezentand impozitul pe
venitul estimat şi contribuţiile sociale estimate datorate pentru anul 2019, in formular spune bonificatie pentru plata. Eu am depus declaratia in
luna martie 2019, prin e-guvernare (detin un certificat dgital) in care am trecut la C. II. 1 IMPOZITUL PE VENIT ESTIMAT: -1 suma stabilita 700 lei, -2. BONIFICATIE: 35 lei, 3- suma de plata (rd.1-rd2) : 665.
Intrebarile mele sunt:
1. Calculele mele sunt corecte?

2- Trebuie sa depun declaratie rectificativa, cu suma de 700 lei (estimat) si la suma de plata tot 700 lei fara sa completez la bonificatie?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Potrivit Codului fiscal, nivelul bonificatiei si termenele de plata cu anticipatie se stabilesc prin legea anuala a bugetului de stat. In prezent Legea bugetului de stat nu prevede acordarea de bonificatii. În cazul în care dvs v-ați ,,acordat,, bonificații trebuie să depuneți declarația rectificativă. Declarația rectificativă se completează înscriindu-se toate datele și informațiile prevăzute în CAPITOLUL supus rectificării, inclusiv cele care nu diferă față de declarația inițială.
_________________________________________________________________________




#10 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 02 July 2019 - 02:48 PM

Sesiune online

Intrebare : Am completat declaratia unica versiunea A2.0.11 din 6 iunie 2019, s-a validat, si dupa ce am trimis-o am primit mesaj “Eroare urmatoarele metadate nu sunt completate: totalPlata_A”. Mentionez ca declaratia s-a completat manual, si nu prin import date. Spuneti-mi va rog ce as putea face sa nu mai apara aceasta eroare, si ce verificare ar trebui sa se faca la suma de control deoarece la aceasta versiune se calculeaza suma cifrelor din CNP, in loc de suma impozitului pe venit estimate pe anul 2019.

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Avem rugămintea ca în momentul în care transmiteți declarația, fișierul PDF completat și validat să fie închis. În cazul în care acesta rămâne deschis în momentul transmiterii, nu poate fi încărcat corect în sistem.
________________________________________________________________

Intrebare : Am venituri din drepturi cu retinere impozit 10% la sursa si venituri din activitati independente (pfa) care insumate ating plafonul. Depun declaratia cu suma bruta sau cu suma neta?

Raspuns : genția Națională de Administrare Fiscală Veniturile care se iau în calcul pentru încadrarea ca plătitor de CASS în vederea completării secțiunii ,,Date privind contribuția de asigurări sociale de sănătate estimată" sunt:
- venitul net estimat pentru activitatea independentă desfășurată (în situația în care determinați venitul net anual în sistem real, pe baza datelor din contabilitate) sau valoarea normei de venit (în situația în care ați optat pentru deteminarea venitului net pe bază de normă de venit) și
- venitul net estimat din drepturi de proprietate intelectuală, stabilit după scăderea cotei de cheltuieli forfetare de 40% asupra venitului brut,dacă dvs. realizați venituri din drepturi de proprietate intelectuală, inclusiv din crearea unor lucrări de artă monumentală pentru care plătitorul venitului (persoană juridică sau altă entitate cu obligația de a conduce evidență contabilă) determină venitul net prin deducerea din venitul brut a cheltuielilor determinate prin aplicarea cotei forfetare de 40% asupra venitului brut.

________________________________________________________________________

Intrebare : PFA-ul meu cu norma de venit are sediul in alt judet decat domiciliul meu din buletin.
Ce adresa trec in declaratia unica, si norma de venit a carui judet o trec in declaratie?

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală La rubrica DATE DE IDENTIFICARE A CONTRIBUABILULUI veti inscrie adresa de domiciliu din actul dvs de identitate. La rubrica Norma de venit veti lua in calcul norma de venit de la locul de desfasurare a activitatii.
___________________________________________________________

Intrebare : Am depus aseara declaratia unica, dar pe recipisa scrie "Au fost identificate următoarele ERORI:E: validari globale eroare regula: R_NO_INIT_DEC: Nu a fost depusa o declaratie initiala valida pentru aceeasi perioada." In consecinta, cand merg in spatiul virtual privat, si cer un duplicat al declaratiei unice, imi afiseaza "null". Nu inteleg aceasta eroare. Depun acum declaratia, despre ce declaratie initiala e vorba in eroare? Cum pot face sa fie in regula si sa se considere depusa declaratia unica?

Raspunsuri :
- vedeti daca nu cumva ati pus bifa pe prima pagina Declaraţie rectificativă privind Capitolul I Se bifeaza în cazul rectificării
- Ai bifat rectificativa, trebuie sa te duci cu bifa la 2018.
- Agenția Națională de Administrare Fiscală Eroarea a fost generata din cauza faptului ca ati bifat ”Declaratie rectificativa”fără a avea depusă o Declaratie unica inițială

Confirmare utilizator : Era bifat Rectificativa Capitolul II. Am debifat si am incarcat din nou, iar pe recipisa scrie "Nu exista erori de validare". Multumesc pentru ajutor!
_____________________________________________________________

Intrebare : Cum pot sa aflu daca declaratia a scapat de eroarea depunerii....si s-a trimis la ANAF, mentionez ca am reusit sa depun electronic am primit index-depunere si de fiecare data imi trimitea ca are o eroare, desi totul este completat si scris corect!

Raspuns : Agenția Națională de Administrare Fiscală Pentru identificarea erorii este necesar sa verificati recipisa pe care ati primit-o in sectiunea ,,Mesaje,, din Spatiul Privat Virtual.



#11 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 16 July 2019 - 03:04 PM

IAR S-AU MODIFICAT ELEMENTE PRIVIND DECLARATIA UNICA !

http://www.conta.ro/forum/topic/56983-opanaf-18862019-privind-modificarea-i-completarea-ordinului-preedintelui-agenthiei-nathionale-de-administrare-fiscala-nr-492019-decl-unica/

ORDIN Nr. 1886/2019 din 3 iulie 2019 privind modificarea și completarea Ordinului președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 49/2019 pentru aprobarea modelului, conținutului, modalității de depunere și de gestionare a formularului "Declarație unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice"

EMITENT:
MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
AGENȚIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ

PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 561 din 9 iulie 2019





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL