Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Declaratii agent asigurari - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Declaratii agent asigurari

1 reply to this topic

#1 MARIVIK

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 2 Postari:

Postat 28 February 2019 - 04:21 PM

Buna ziua,

Va rog sa ma ajutati intr-o problema.

In 2009 m-am inregistrat fiscal ca agent de asigurari persoana fizica la administratia financiara. Nu am depus nicio declaratie fiscala. Cum trebuie sa procedez? Sunt pasibila de vreo amenda?
La completarea declaratiei unice cum procedez? Ca ce ma inregistrez, ca independent? Mentionez ca nu mai desfasor activitate din 2010 pentru ca nu am cod RAF si nu mai am contract de colaborare.

Multumesc



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14080 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 01 March 2019 - 12:28 PM

Agentii de asigurari inregistrati fiscal individual au obligatia de a depune declaratii fiscale privind veniturile estimate, respectiv declaratii anuale de venit. In lipsa unor norme de venit care sa acopere activitatea de intermediere in asigurari, pe langa aceste obligatii declarative, agentii de asigurari au si obligatii contabile (sa tina contabilitatea, fie in partida simpla, fie in partida dubla, in functie de tipul de inregistrare ales).

Dupa parerea mea, ar trebui depui o declaratie de mentiuni formular 070, acelasi tip de formular cu care te-ai inregistrat initial (A. FELUL DECLARATIEI . 2 DECLARATIE DE MENTIUNI) prin care sa declari incetarea activitatii (F. DATE PRIVIND STAREA CONTRIBUABILULUI, 2. Încetarea activităţii De la data .. " si duci documentele justificative (contract incetat Iin 2010 si/sau cod RAF expirat/invalid/ ... incepand cu data ... ). Insista ca Fiscul sa iti inregistreze incetarea activitatii cu data mentionata si dovedita de tine, caz in care nu mai ai nicio obligatie fiscala (nicio declaratie ulterioara de depus). Probabil ca un document gen adeverinta din care sa rezulte cu nu ti s-a mai atribuit niciun cod RAF de la data de ... si pana in prezent, eliberata de ASF, ar fi necesara. Vezi ce-ti cere la admin. financiara, dar oricum D070 este una pe proprie raspundere.

Pt nedeclararea la timp a incetarii activitatii este posibil sa primesti avertisment, personal NU cred ca vei fi amendata, persoanele fizice sunt f rar amendate si numai pt abateri grave (venituri nedeclarate, impozite masluite... adica evaziune fiscala facuta cu intentie), ceea ce la tine nu e cazul fiindca fara codul RAF chiar nu ai fi putut sa practici meseria, deci nici sa obtii venituri din ea.
Daca o sa vrei sa te mai inregistrezi vreodata ca agent de asigurari, o poti face din nou fara pbl., cu conditia sa indeplinesti conditiile de la acea data.

Deci, fuguta la Fisc cu formularul 070 de mentiuni pt. incetarea activitatii, ca sa-ti iei de-o grija cu orice declaratie si sa nu cumva sa mai schimbe astia legislatia intre timp !
Bafta ! :smile:







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL