Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Declaratii ANAF pt SRL fara activitate - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Jump to content


- - - - -

Declaratii ANAF pt SRL fara activitate


2 replies to this topic

#1 Alina90

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 1 posts

Posted 02 March 2019 - 11:29 AM

Buna seara,

Detin o firma de tip SRL, neplatitoare de TVA.
AM urmatoarele intrebari:
1. Daca contabilul s-a inregistrat la ANAF cu imputernicirea facuta de mine(ca administrator) la notar, mai este nevoie de vreun document suplimentar(contract prestari servicii) si acesta ar trebui sa imi elibereze facturi si chitante pentru serviciile prestate?
2. Daca mi s-a gresit numele in toate declaratiile depuse, reprezinta aceasta o abatere grava si care ar fi pasii pentru remedierea acestei situatii?
3. Facturile si chitante de la Vodafone(facturi telefonie mobila si internet) si cea de la infiintarea firmei trebuie declarate obligatoriu daca plata s-a facut din fonduri proprii si nu ale firmei?
4. Pana pe ce data se poate face declaratia anuala de activitate a firmei, avand in vedere ca firma mea nu a avut activitate din momentul infiintarii.

O zi buna.



#2 SERBAN MARIANA

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 789 posts
  • Gender:Female
  • Location:BUCURESTI

Posted 02 March 2019 - 12:11 PM

Cand te-ai infiintat , pentru ca altfel nu putem sa te ajutam ?

RIANA784


Treburile ce se pot indeplini cu blandete niciodata nu dau gres



#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14,154 posts
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Posted 03 March 2019 - 04:02 PM

Mariana are dreptate, ne-ai dat putine date despre infiintarea firmei ... dar plecand de la presupunerea ca ai firma asta de relativ putin timp, iata rasopunsurile :

1. In mod normal, da, ar trebui sa ai o forma contractuala cu acel contabil, pt serviciile pe care ti le presteaza. Intuiesc ca imputernicirea este pt depunerea declaratiilor pe semnatura lui electronica. Daca am intuit bine (ca nu specifici nimic in plus, dar cam asta ar trebui sa fie), atunci pt depunerea declaratiilor aferente firmei tale nu mai este nevoie de nimic altceva de la tine pt ANAF in afara de forumularul 152 (Cerere pentru utilizarea unui certificat calificat).
2. Eroarea de nume inseamna ca declaratiile nu sunt semnate de catre persoana in drept, ceea ce poate duce la nulitatea acelor acte (la fel ca la orice alt act care nu-i semnat de cine trebuie/ cine are dreptul sa o faca). Solutia este redepunerea tuturor decl., ca declaratii rectificative.
Ma rog, nu stiu cine ti-ar contesta declaratiile, nu cred ca Fiscul s-ar lega de asta, dar nu se poate afirma ca nu exista absolut niciun risc. Daca nu ai control in perioada de prescriptie de 5 ani incepand cu luna iulie a anului urmator celui in care fiecare decl. avea termen de depunere, atunci ai scapat.
3. Nu, nu trebuie contabilizate daca nu iti doresti, dar de ce sa nu inregistrezi cheltuielile de infiintare ? La cele de Vodafone poate fi chiar indicat sa renunti daca nu ai contract intre firma ta si cea de telefonie fiindca e dificil sa separi cheltuielile personale de cel facute in interesul firmei. Cheltuielile de infiintare nu se considera cheltuieli cu activitatea firmei in sensul in care va trebui sa faci bilant pt ele, ci poti depune declaratie de inactivitate chiar daca ai doar cheltuieli de infiinatare fiindca nu se considera ca ai avut activitate daca ai doar aceste cheltuieli in contabilitatea firmei. Oricum, le poti inreg si cand incepi activitatea, nu e nicio graba cu asta. Exista o procedura perfect legala de a fi decontate pe firma, chiar daca s-au platit din banii tai.
4. 1 martie 2019 (zi lucratoare) a fost termenul de depunere a declaratiei de inactivitate (60 de zile de la incheirea exercitiului financiar 2018). :sad: Depune-o repede online si cred ca scapi fara amenda.

In alta ordine de idei, mi se pare putin ciudat sa ai contabil, dar sa fii nevoita sa ceri asistenta pe un forum de profil. Daca nu ai incredere in acea persoana, mai bine renunta la colaborarea cu ea. Increderea reciproca este esentiala pt o buna relatie profesionala.

Bafta !






Similar Topics Collapse

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Cometa SQL