Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
arhivarea electronica a documentelor primare - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


arhivarea electronica a documentelor primare


1 reply to this topic

#1 alone

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 63 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Oradea

Postat 12 March 2019 - 12:39 PM

Buna ziua,

Se pot arhiva electronic documentele primare ale firmei?
am studiat putin Ordinul 2634/2015, insa nu am inteles foarte bine in ce conditii se poate realiza acest proces; in ordin scrie la un moment dat ca : " În cazul păstrării pe suport electronic a documentelor financiar-contabile, inclusiv a celor care au fost convertite din format hârtie în format electronic, nu este obligatorie aplicarea prevederilor Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicata" .
.

Multumesc,



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 13651 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 13 March 2019 - 04:40 PM

Da, se pot arhiva electronic, respectand OMFP 2634/205 (citat de tine) si CPF, art. 109.

Dacă evidenţa contabilă este ținută cu ajutorul programelor informatice, firmele pot păstra documentele pe suporturi tehnice, cu condiţia ca actele să poată fi listate în orice moment, fie atunci când entitatea are nevoie, fie la cererea organelor de control competente.
La arhivarea electronica si tinerea evidentei contabile prin mijloace electronice, enitiatea trebuie sa se asigurare ca prelucrarea datelor inregistrate in contabilitate este realizata conform legilor contabile in vigoare.
În cazul în care evidenţele contabile şi fiscale sunt ţinute cu ajutorul sistemelor electronice de gestiune, pe lângă datele arhivate în format electronic contribuabilul este obligat să păstreze şi să prezinte aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora le-a generat.
Nerespectarea obligației de a păstra, precum și a obligației de a prezenta organului fiscal datele arhivate în format electronic și aplicațiile informatice cu ajutorul cărora acestea au fost generate este considerată contravenţie şi se sancţionează cu amendă, în conformitate cu prevederile art. 336 alin. (2) lit. c) din actualul Cod de procedură fiscală.






2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL