Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Despre schema de ajutor de stat - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Despre schema de ajutor de stat

ajutor de stat firme intreprindere bani ajutor stat autoritati conditii investitii
  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14208 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 30 September 2019 - 04:26 PM

http://www.mfinante....ajutor.html?hg=


Poate beneficia de ajutor de stat o întreprindere care are mai multe puncte de lucru în țară?

Potrivit prevederilor Cap. VI, art. 16, lit. b) din H.G. nr. 332/2014, cu modificările și completările ulterioare, pentru a fi eligibilă o investiție trebuie să conducă la crearea, pentru fiecare locație, a cel puțin 10 locuri de muncă din care minimum 3 locuri de muncă pentru lucrători defavorizați.
______________________________________________________

Se poate schimba adresa implementării proiectului de investiții după primirea acordului pentru finanțare?

Conform atenționării de la Cap. II, pct. 4, subpct. 4.2, lit. a) din Ghidului pentru accesarea ajutorului de stat în baza H.G. nr. 332/2014 - Revizia 2, pe parcursul realizării investiției și creării locurilor de muncă și pe o perioadă de 5 ani de la data la care posturile au fost ocupate prima dată, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, orice modificare a adresei locației unde este efectuată investiția se notifică Ministerului Finanțelor Publice printr-o adresă însoțită de Certificatul Constatator emis de Oficiul Registrului Comerțului, în care se menționează noua locație, codul CAEN aferent activității pentru care s-a obținut finanțare la noua locație, actul de deținere a locației, precum și valabilitatea acestuia.
Mutarea locației într-o regiune în care intensitatea maximă a ajutorului de stat este mai mică decât cea aferentă regiunii în care întreprinderea a beneficiat de ajutor de stat atrage revocarea acordului pentru finanțare și recuperarea ajutorului de stat acordat.
________________________________________________________

În situația în care pentru unul din punctele de lucru întreprinderea nu plătește impozite și taxe la bugetul local, neputându-se elibera certificat de atestare fiscală pentru acel punct de lucru, ce document poate prezenta pentru a face dovada că nu înregistrează debite restante la bugetul local?

Potrivit Cap. VI, art. 15, alin. (1), lit. c) din H.G. nr. 332/2016, cu modificările și completările ulterioare, pot beneficia de ajutor de stat în baza schemei întreprinderile care nu înregistrează debite restante la bugetele componente ale bugetului general consolidat.
Potrivit art. 3 alin. (1) lit. f) și g) din Anexa nr. 2 la H.G. nr. 332/2014, cu modificările și completările ulterioare, în cadrul sesiunii de înregistrare a Cererilor de acord pentru finanțare, întreprinderea solicitantă transmite certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul de stat, fără debite restante, în original sau în copie legalizată, precum și certificatul de atestare fiscală privind îndeplinirea obligațiilor de plată către bugetul local, inclusiv pentru punctele de lucru, fără debite restante, în original sau în copie legalizată.
În situația în care întreprinderea nu poate prezenta certificate de atestare fiscală pentru toate punctele de lucru declarate în Certificatul constatator, acestea pot fi înlocuite cu documentele emise de organul fiscal competent, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, din care să reiasă faptul că întreprinderea solicitantă nu figurează în evidențele fiscale cu bunuri impozabile.
______________________________________________________

Menținerea locurilor de muncă pe o perioada de 5 ani, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor, presupune menținerea aceleași persoane sau contract de muncă pe această perioadă?

Conform Cap. IV, art. 18, alin. (1) din Anexa nr. 2 la H.G. nr. 332/2014, cu modificările și completările ulterioare, întreprinderea are obligația de a menține fiecare loc de muncă nou-creat pentru o perioadă de cel puțin 5 ani de la data la care a fost ocupat prima dată, respectiv 3 ani în cazul IMM-urilor.
______________________________________________________

Este posibilă realizarea proiectului de investiție pe mai multe coduri CAEN de activitate sau pe unul singur?

Conform precizărilor din Ghidul solicitantului la Anexa 2, pagina 38, se poate solicita finanțare pentru o singură activitate economică, respectiv un singur cod CAEN. Activitatea pentru care se solicită finanțare poate fi principală sau secundară.



  • Nu puteti replica pe acest topic




Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL