Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Despre factura în format electronic - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Despre factura în format electronic

2 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14284 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 November 2019 - 05:48 PM

CF art. 319 alin. (4) din Codul fiscal, prin factură electronică se înțelege o factură care conține informațiile solicitate de acest articol și care a fost emisă și primită în format electronic.
Elementele specifice facturilor emise în format electronic sunt marca temporală și semnătura electronică.

Marca temporală reprezintă o colecție de date în formă electronică, atașată în mod unic unui document electronic. Ea certifică faptul că anumite date în formă electronică au fost prezentate la un moment de timp determinat furnizorului de servicii de marcare temporală (Legea nr. 451/2004) fiind, asadar, modalitatea de garantare a momentului emiterii facturii.
Aceasta este formată din cel puțin următoarele elemente:
  • amprenta atașată documentului electronic supus marcării;
  • data și momentul de timp aferente documentului supus marcării, exprimate în timp universal;
  • informații care identifică în mod unic furnizorul de servicii de marcare temporală;
  • numărul de ordine din registrul furnizorului de servicii de marcare temporală.
Semnătura electronică extinsă se bazeză pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, cf. Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată.

Cf. Codului fiscal se pot transmite facturi prin mijloace electronice doar în anumite condiții. Astfel, utilizarea facturii electronice trebuie acceptatăi de către destinatar. Este important să se garanteze autenticitatea sursei și integritatea conținutului facturii prin semnătură electronică, schimbul electronic de date și alte modalități de garantare a acestora.
În situația în care pachete care conțin mai multe facturi emise prin mijloace electronice sunt transmise sau puse la dispoziția aceluiași destinatar, informațiile care sunt comune facturilor individuale pot fi menționate o singură dată, cu condiția ca acestea să fie accesibile pentru fiecare factură.

Arhivarea facturilor emise în format electronic se realizează în conformitate cu prevederile Legii nr. 135/2007 privind arhivarea documentelor în formă electronică, republicată, care stabilește regimul juridic aplicabil creării, conservării, consultării și utilizării documentelor în formă electronică arhivate sau care urmează a fi arhivate într-o arhivă electronică. Orice persoană fizică sau juridică are dreptul de a depune spre păstrare documente în formă electronică în cadrul unei arhive electronice, în condițiile prevăzute de lege.




#2 DanaPFA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 27 Postari:

Postat 19 November 2019 - 04:35 PM

Buna ziua,
Sunt traducator PFA in sistem real.


Am avut pâna acum facturier de hârtie si vreau sa fac facturile într-un program de facturare sau în Word si am câteva întrebari:
1. Daca la ultima factura am avut seria XX nr 100, prima factura în program poate sa fie seria XX nr. 101 sau e mai bine sa schimb si sa pun seria A nr. 001 de exemplu? (stiu ca trebuie sa emit decizie interna ref. seria si nr. facturii la început de an).
2. Daca vreau sa trimit factura doar online trebuie sa notific Ministerul de Finante si ANCOM? Parca asa scria în alta lege. Mai simplu cred ca e sa fac factura în program/Word (macar nu o mai completez de mâna) si sa o trimit in format hârtie...

Va multumesc.




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14284 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 November 2019 - 02:18 PM

1. Da, poti continua cu numerotarea de la 101, dar nu uita sa faci decizie de alocare numere.
Daca vrei sa stii mereu si imediat ca doar cele cu seria XX sunt in facturier de hartie, poti schimba atat seria cat si nr facturilor ca vor fi emise pe calculator. In acest fel, nu le incurci niciodata in arhiva, dar nu e musai sa faci asa daca nu crezi ca e cazul, ti-am dat doar o idee ... .

2. mai simplu e cum te descurci tu mai usor ! unii se descurca mai bine cu factura electronica (dar nu-s majoritari, dupa stiinta mea de pe la colegi), altii gestioneaza mai bine facturile pe hartie. Depinde cat de tare esti in IT si mai ales cat de mult lucreaza clientii tai intr-o varianta sau alta. Eu si ai mei suntem .... cu hartia, inca ... Desigur, facturile editate pe calculator, nicidecum de mana, am depasit faza asta de mult timp (ani multi). Daca clientul le vrea repejor, i se trimit si pe mail normal, in format word/PDF sau scanate ca sa vada si semnatura, dar nu se intampla des.

:smile:






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL