Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Sanctiunea avertismentului aplicata de catre ANAF, cf Legii prevenirii 270/2018, pt unele fapte de natura fiscala ! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Sanctiunea avertismentului aplicata de catre ANAF, cf Legii prevenirii 270/2018, pt unele fapte de natura fiscala !

  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Global Moderators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14519 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 07 February 2020 - 03:35 PM

https://static.anaf....enirii_2018.pdf

Legea nr. 270/2017 (Legea prevenirii) reglementează o serie de instrumente care să asigure prevenirea săvârșirii de contravenții. Prin Hotărârea Guvernului nr. 33/2018, se stabilesc contravențiile care intră sub incidența Legii prevenirii. În aceste cazuri, agentul constatator aplică doar sancțiunea avertismentului la care anexează un plan de remediere.

Agentul constatator nu întocmește un plan de remediere în următoarele situații (caz în care se aplică doar sancțiunea avertismentului) :
a) în cazul în care, în cursul derulării controlului, contravenientul își îndeplinește obligația legală;
b) în cazul în care contravenția săvârșită nu este continuă. Responsabilitatea îndeplinirii măsurilor de remediere revine persoanei care, potrivit legii, poartă răspunderea contravențională pentru faptele constatate.
În cazul săvârșirii uneia dintre contravențiile stabilite prin H.G. nr. 33/2018, agentul constatator nu mai aplică sancțiunea contravențională la prima constatare a unei faptei. Regula se aplică o singură dată la trei ani, pentru fiecare contravenție în parte, începând de la data aplicării prevederilor Legii prevenirii nr. 270/2017.

În termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data expirării termenului de remediere, organul de control are obligația să reia controlul și să completeze partea a II-a a planului de remediere anexat la procesul-verbal de constatare a contravenției.
În cazul în care se constată că nu au fost respectate obligațiile stabilite în planul de conformare, în termenul acordat, agentul constatator încheie un alt proces-verbal de constatare a contravenției și de aplicare a sancțiunii, prin care: - se constată săvârșirea de contravenții; - se aplică sancțiunea/sancțiunile contravenționale, altele decât avertisment, prevăzute de actele normative.

Prin urmare, dacă nu-si indeplinesc obligatiile de mai jos, firmele scapă de amenzi o singura data la 3 ani, primind doar un avertisment.

-- HG nr. 33/2018 privind stabilirea contravențiilor care intră sub incidența Legii prevenirii nr. 270/2017, precum și a modelului planului de remediere

Anexa 1 - CONTRAVENȚIILE care intră sub incidența Legii prevenirii nr. 270/2017, art. 43

Cod de procedura fiscala, art. 336, alin. (1), lit. d), e), f), h), s) si alin. (31) si (32)

d) nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației prevăzute la art. 118 alin. (7);
Art. 118. - Reguli privind inspecția fiscală

(7) La finalizarea inspecției fiscale, contribuabilul/plătitorul este obligat să dea o declarație scrisă, pe propria răspundere, din care să rezulte că au fost puse la dispoziție toate documentele și informațiile solicitate pentru inspecția fiscală. În declarație se menționează și faptul că au fost restituite toate documentele solicitate și puse la dispoziție de contribuabil/plătitor.


e) nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligațiilor de întocmire a dosarului prețurilor de transfer în condițiile și la termenele prevăzute prin ordinul președintelui A.N.A.F., precum și nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a prezenta dosarul prețurilor de transfer la solicitarea organului fiscal central în condițiile art. 108 alin. (2);

f) nerespectarea de către contribuabil/plătitor a obligației de a păstra, precum și a obligației de a prezenta organului fiscal, a datelor arhivate în format electronic și a aplicațiilor informatice cu ajutorul cărora le-a generat, potrivit art. 109 alin. (4);

h) nefurnizarea la termen de către contribuabil/plătitor a informațiilor periodice solicitate de organul fiscal potrivit art. 59;
s) nerespectarea de către persoana supusă verificării situației fiscale personale a obligației de a depune declarația de patrimoniu și de venituri, potrivit art. 138 alin. (7);

(31) Nedepunerea în termen a Chestionarului pentru stabilirea rezidenței persoanei fizice la sosirea în România, respectiv a Chestionarului pentru stabilirea rezidenței persoanei fizice la plecarea din România, de către persoanele obligate potrivit Codului fiscal
(32) Nedepunerea în termenul de 45 de zile a scrisorii de garanție/poliței de asigurare de garanție de către debitorul care a notificat organul fiscal potrivit art. 233 alin. (21)


Legea nr. 252/2003 privind registrul unic de control, cu modificările și completările ulterioare,
art. 7 lit. a) :
- neachiziționarea registrului unic de control, în termenul prevăzut de lege


  • Nu puteti replica pe acest topic




Similar Topics Collapse

5 useri citesc topicul

0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL