- Întrebări și răspunsuri pe domeniul serviciilor sociale:
A: Potrivit Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 34/1998, aprobate prin HG nr. 1153/2001, cu modificările și completările ulterioare, subvenția se acordă pe baza verificărilor lunare realizate de agenția județeană pentru plăți și inspecție socială cu care asociația are încheiată convenția.
Prin urmare și aspectele privind schimbarea modului de acordare a serviciilor, prin intermediul mijloacelor de comunicare electronică la distanță, sunt verificate de această instituție.
Precizăm, însă, faptul că, potrivit convenției, serviciile sociale trebuie acordate cu respectarea fișei tehnice a unității de asistență socială și a bugetului acesteia, așa cum a fost aprobat. Numai în cazul în care, urmare a verificării lunare realizate potrivit prevederilor art. 17 din Normele metodologice, agenția județeană pentru plăți și inspecție socială constată faptul că sunt justificate modificările solicitate de asociație și sunt în interesul beneficiarilor, aceasta poate încheia, potrivit pct. VIII din convenție, un act adițional.
Recomandare: solicitați informații telefonic, sau pe e-mail, agenției județene pentru plăți și inspecție socială.
Q: Este permis accesul în centrele rezidențiale în perioada stării de urgență?
A: Este recomandat să restricționați accesul în centrele rezidențiale. Comunicarea beneficiarilor cu familiile, aparținătorii, prietenii etc. poate fi realizată prin mijloace electronice, telefon etc.
Vă recomandăm să actualizați permanent procedurile interne necesare respectării obligațiilor prevăzute de actele normative aprobate în baza Decretului Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României.
Actele normative și măsurile aprobate le puteți consulta și pe site-ul https://stirioficiale.ro/informatii
Domeniile în care sunt necesare proceduri actualizate:
- Accesul în centru: rezidenți, personal.; spre ex. respectarea izolării de 14 zile la admitere in centru, în funcție de evaluarea epidemiologică;
- Comunicare electronică, telefonică;
- Respectarea regulilor de igienă și de control al bolilor transmisibile;
- Aprovizionare cu materialele necesare întăririi măsurilor de igienă și control al bolilor transmisibile.
Asigurați informarea pozitivă și fermă a publicului, beneficiarilor, aparținătorilor etc.
Informați și instruiți personalul și beneficiarii cu privire la măsurile speciale pe care le luați.
Q: Se vor închide centrele rezidențiale în situația lipsei de personal?
A: Potrivit prevederilor art. 13 din Decretul Președintelui României privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României nr. 195/2020, publicat în Monitorul Oficial nr. 212 din data de 16 martie 2020, se vor dispune toate măsurile pentru asigurarea continuității tuturor serviciilor de utilitate publică.
Potrivit prevederilor art. 92 din Codul Administrativ, aprobat prin OUG nr. 57/2019, și furnizorii de servicii sociale publici sau privați întră în categoria prestatorilor de servicii publice sau de utilitate publică.
Actualizați și adaptați planul de urgență al centrului în funcție de situația epidemiologică națională și globală.
Luați în calcul în primul rând resursele pe care le-ați prevăzut în planul de urgență, anexat cererii pentru licențierea serviciului social, cu respectarea recomandărilor/regulilor stabilite prin hotărârile Comitetului Național privind situațiile de Urgență.
Q: Cum se vor transmite cererile de acreditare/licențiere servicii sociale de către furnizorii de servicii sociale (FSS) ?
A: Având în vedere situația provocată de prezența Coronavirus - COVID 19, în conformitate cu reglementările adoptate de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență, vă informăm că toate solicitările furnizorilor de servicii sociale, cum ar fi: cererea de acreditare a furnizorului de servicii sociale, cererea de licențiere servicii sociale, documentele justificative atașate cererilor, notificări și orice alte documente care privesc procesul de acreditare furnizori de servicii sociale/licențiere servicii sociale vor fi transmise cu precădere prin intermediul poștei electronice, la adresa de e-mail: acreditare@mmuncii.gov.ro .