Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
SERIA : Reguli de baza in afaceri ! - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


SERIA : Reguli de baza in afaceri !

5 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 03 August 2020 - 01:17 PM

Astazi initiem seria "Reguli de baza in afaceri" si speram ca ele sa va calauzeasca spre succes ! :smile:
Sunt reguli de bun simt pe care le putem aplica nu doar ca antreprenor, ci si ca salariat sau simplu colaborator.

Iata 5 dintre ele :

1. Pus in fata unei decizii importante, sa NU o iei spontan, ci gandeste-te bine ! Aceasta nu inseamna, nicidecum, o pierdere de timp. Asuma-ti, responsabil, toate riscurile pe care le presupune alegerea facuta.

2. Descompune orice problema in componentele sale si elaboreaza alternative fara sa excluzi, prematur, variantele care par a fi slabe.

3. Actioneaza, intotdeauna, rational si nu te astepta ca toti cei din jurul tau sa procedeze la fel. A fi rational nu este atitudinea cea mai obisnuita si mai normala printre semenii nostri.

4. Nu lua refuzurile primite ca pe o fatalitate ! Concentreaza-ti eforturile pentru ca "Nu" sa devina "Da" fiindca adeseori acest lucru este posibil.

5. Asuma-ti chiar si riscul unui salt mare inainte ! O prapastie lata nu poate fi trecuta cu pasi marunti, deci fi curajos !



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 12 August 2020 - 02:58 PM

6. Rezolva-ti zilnic treburile, nimic sa nu se acumuleze inutil.

7. Acorda-ti timp pentru a gandi fiecare pas din afacerea ta si raporteaza-ti deciziile la eficienta lor preconizata.

8. Trebuie sa admiti ca, inevitabil, vei comite unele greseli, dar asta nu trebuie sa te demoralizeze. Daca le descoperi cauzele vei sti cum sa le eviti in viitor.

9. Nu-ti pierde timpul cu activitati inutile; timpul este un capital foarte pretios.

10. Lasa curateniea sa domneasca pe biroul tau daca nu vrei ca musafirii sa-si imagineze ca aceeasi dezordine este si in capul tau.




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 August 2020 - 12:30 PM

11. Trebuie sa-ti gasesti zilnic timp de relaxare, de reflectie in liniste si timp pentru mici bucurii ! Astfel te vei putea concentra mai bine si vei avea o stare emotionala mai buna.

12. Solicita initiativa salariatilor / colaboratorilor tai. Ei te vor rasplati prin creativitate si implicare cu rezultate mult mai bune.

13. Trebuie sa-ti motivezi salariatii / colaboratorii, laudandu-i chiar si in public ! Nu te costa nimic, iar ei se vor simti apreciati.

14. Consulta-ti salariatii / colaboratorii privind activitatea desfasurata in firma ta, cere-le parerea si apoi analizeaza cu atentie raspunsurile primite. Nu ai decat de castigat !

15. Permite-le interlocutorilor sa-si exprime ideile in intregime si asculta-i cu atentie. Vei constata ca uneori ei iti pot comunica ceva mult mai important decat te-ai fi asteptat.



#4 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 04 September 2020 - 10:32 AM

16. Invatand si din greselile altora ai sanse mai bune sa nu le repeti !

17. Nu-ti critica angajatii/ colaboratorii in prezenta unei terte persoane ! Apeleaza la critica constructiva, facuta in particular, de o maniera onesta, respectuoasa.

18. Evalueaza-ti angajatii/ colaboratorii in functie de eficienta lor si nu dupa simpatiile tale personale ! Nu avantaja pe nimeni.

19. Apreciaza rezultatele bune ale angajatilor/ colaboratorilor tai, oricand ai ocazia ! Nu trebuie sa iei doar timpul de lucru acordat ca unitate de masura a eficientei muncii lor, ci si succesul activitatilor intreprinse.

20. Inca de la prima ora rezolva lucrurile cele mai importante si cele mai neplacute.



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 14 September 2020 - 03:17 PM

21. Zambeste-le partenerilor tai de discutii, chiar si la telefon. Acest lucru, desi nu se aude, se simte !

22. Preocupa-te constant de clientela ta fiindca este dificil si scump sa castigi noi clienti.

23. Trebuie sa-ti faci o imagine corecta, evaluata in bani, despre valoarea pe care o are o ora din timpul tau.

24. Pune orice lucru inapoi la locul sau obisnuit, altfel risti sa pierzi timp pretios cu cautatul.

25. Fii intotdeauna punctual, altfel partenerii tai vor deduce ca ai lucruri mai valoroase de facut cand, de fapt, prezenta si parerea lor este foarte importanta pt tine.



#6 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14964 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 22 September 2020 - 01:25 PM

26. Stabileste si informeaza-ti partenerii, inca de la inceputul oricarei intalniri, despre durata acesteia si incadreaza-te in timp.

27. Poarta personal tratativele cu partenerii tai fiindca numai tu poti negocia cu adevarat. Un angajat poate cunoaste procedurile de rutina, dar este mereu pus in situatia de a se consulta cu superiorii sai pentru a lua o decizie.

28. Nu acorda termene de plata decalate decat clientilor buni platnici, a caror bonitate o cunosti.

29. Trebuie sa te gandesti la ceva nou inca din perioada in care afacerile tale sunt prosopere. Inovatia cere timp, iar diversificarea nu are voie niciodata sa fie o solutie intr-o perioada de criza.

30. Cand analizezi mai multe oferte inaintea plasarii unei comenzi, alege-o pe cea mai buna, nu pe cea mai ieftina.





4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL