Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inspectia Muncii - Intrebari frecvente in domeniul SSM, in contextul răspândirii infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


* * * * * 1 Voturi

Inspectia Muncii - Intrebari frecvente in domeniul SSM, in contextul răspândirii infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2


2 replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14948 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2020 - 01:42 PM

INSPECȚIA MUNCII

ÎNTREBĂRI FRECVENTE ÎN DOMENIUL SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII ÎN MUNCĂ ȘI AL SUPRAVEGHERII PIEȚEI PRODUSELOR ÎN DOMENIILE DE COMPETENȚĂ

În contextul răspândirii infecției cu noul coronavirus SARS-CoV-2, Inspecția Muncii recomandă angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum și altor participanți la procesele de muncă să se informeze și să aplice măsurile dispuse de Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență și de autoritățile competente, pentru gestionarea și limitarea răspândirii COVID-19.
Inspecția Muncii vine în întâmpinarea angajatorilor, lucrătorilor, reprezentanților acestora, precum și altor participanți la procesele de muncă prin prezentarea unor aspecte practice legate de contextul actual.

Întrebare: Cine are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor la locurile de muncă, în contextul actual?
Răspuns: Angajatorul are obligația de a asigura securitatea și sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă, potrivit Legii nr. 319/2006, actualizată.

Întrebare: În contextul actual, mai este necesară instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă?
Răspuns: Da, informați și instruiți lucrătorii cu privire la prevenirea și limitarea îmbolnăvirilor cu noul Coronavirus, pe baza recomandărilor autorităților competente! Aceasta reprezintă o obligație a angajatorilor, potrivit Legii nr. 319/2006, actualizată.

Întrebare: Ca angajator, am obligația de a da lucrătorilor echipamente individuale de protecție?
Răspuns: Da, asigurați echipamente individuale de protecție (EIP)1 (spre exemplu: măști de protecție, mănuși de protecție etc.), instruiți lucrătorii privind folosirea corectă a EIP și verificați corecta utilizare a acestora! În cazul degradării sau al pierderii calităților de protecție, acordați echipamente individuale de protecție noi care să protejeze lucrătorii împotriva COVID-19. Echipamentul individual de protecție reprezintă orice echipament destinat a fi purtat sau mânuit de un lucrător pentru a-l proteja împotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa îi pună în pericol securitatea și sănătatea la locul de muncă, precum și orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a îndeplini acest obiectiv (art. 5 lit. j) din Legea nr. 319/2006, cu modificările și completările ulterioare).

Întrebare: În calitate de angajator, trebuie să iau măsuri igienico-sanitare pentru prevenirea infecției cu noul Coronavirus?
Răspuns: Desigur, aveți obligația de a stabili măsuri igienico-sanitare cu consultarea medicilor de medicina muncii.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14948 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2020 - 01:50 PM

Întrebare: În calitate de lucrător, am dreptul la locul meu de muncă la săpun, prosoape de hârtie și dezinfectanți?
Răspuns: Desigur, angajatorul dvs. are obligația să vă acorde, în mod gratuit, materiale igienico-sanitare (săpun, prosoape de hârtie, dezinfectanți etc.) care să prevină răspândirea infecției cu noul Coronavirus.

Întrebare: Se pot organiza ședințe de lucru cu colegii, în sala de reuniuni?
Răspuns: Recomandăm evitarea organizării reuniunilor cu un grup mai mare de trei participanți. De asemenea, limitați reuniunile de lucru la minim posibil, iar dacă acestea sunt absolut necesare, luați toate măsurile de prevenire și protecție (ședințe în sistem video conferință, distanța de siguranță între participanți etc.).

Întrebare: În cadrul proceselor de muncă dintr-o firmă se pot efectua activități colective?
Răspuns: Limitați contactul dintre persoane, luați măsuri pentru păstrarea distanței de siguranță, evitați activitățile colective (evitați expunerea lucrătorilor la contact direct/interacțiune cu un număr mare de persoane, formarea zonelor aglomerate în cadrul proceselor de muncă etc.).

Întrebare: IM/ITM va controla angajatorii care nu respectă prevederile impuse de reglementările SSM și nu oferă echipament de protecție adecvat (măști, mănuși, dezinfectant) lucrătorilor expuși? Ce riscă acești angajatori?
Răspuns: În această perioadă, controlul angajatorilor care sunt reclamați că nu respectă legislația în domeniul securității și sănătății în muncă va avea loc numai în condițiile articolului 34 din Decretul Prezidențial nr. 195/2020, care prevede faptul că “Pe durata stării de urgență are loc suspendarea efectuării controalelor la angajatori de către inspectoratele teritoriale de muncă, cu excepția controalelor dispuse de către ministrul muncii și protecției sociale, a celor dispuse de Inspecția Muncii pentru punerea în aplicare a hotărârilor Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență, a celor necesare pentru a da curs sesizărilor prin care se reclamă săvârșirea unor fapte cu un grad ridicat de pericol social și pentru cercetarea accidentelor de muncă”. În toată această perioadă, obligațiile angajatorilor cu privire la respectarea legislației în domeniul securității și sănătății în muncă nu se suspendă.




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 14948 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2020 - 01:59 PM

Întrebare: Cum se vor efectua controalele medicale periodice de medicina muncii, scadente în această perioadă?
Răspuns: Pentru efectuarea controalelor medicale periodice, având în vedere situația excepțională în care ne aflăm, angajatorul trebuie să ia legătura cu medicul de medicina muncii cu care societatea are contract pentru realizarea supravegherii medicale a lucrătorilor, pentru a găsi de comun acord un mod de efectuare a controlului medical ținând cont de riscurile epidemiologice și de recomandările ministerului sănătății.

Întrebare: Ce se întâmplă cu fișele de aptitudine care expiră în perioada următoare?
Răspuns: În acest caz, angajatorul trebuie să ia legătura cu medicul de medicina muncii cu care societatea are contract pentru realizarea supravegherii medicale a lucrătorilor, pentru a găsi de comun acord un mod de efectuare a controlului medical periodic ținând cont de riscurile epidemiologice și de recomandările ministerului sănătății.

Întrebare: Pentru contractele de muncă noi, cum se vor efectua vizita medicală și procedura de instruire SSM înainte de angajare?
Răspuns: Controlul medical la angajare este obligatoriu în conformitate cu prevederile H.G. nr. 355/2006 privind supravegherea sănătății lucrătorilor, dar, având în vedere situația excepțională în care ne aflăm, angajatorul trebuie să ia legătura cu medicii de medicina muncii pentru a găsi de comun acord un mod de efectuare a acestuia, ținând cont de riscurile epidemiologice și de recomandările ministerului sănătății. Acest control este necesar la angajare pentru orice lucrător nou, întrucât îi protejează și pe ceilalți lucrători de la viitorul loc de muncă. În situația dată, acest control contribuie la prevenirea răspândirii COVID-19.
Și instruirea lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă este obligatorie, deoarece prevede faptul că lucrătorii nu vor putea fi angajați dacă nu și-au însușit cunoștințele prezentate în instruirea introductiv-generală. În această perioadă, angajatorii trebuie să pună un accent deosebit și pe instruirea lucrătorilor cu privire la riscurile induse de COVID-19.

Întrebare: Cine face dezinfectarea la locul de muncă sau în mijloacele de transport în comun? Răspuns: În conformitate cu prevederile legale, angajatorul are obligația să asigure dezinfectarea locurilor de muncă și a mijloacelor de transport în comun împotriva răspândirii COVID-19. În acest sens, angajatorul poate contracta serviciile unei firme specializate sau poate să instruiască lucrători din cadrul societății pentru efectuarea acestei sarcini de muncă cu respectarea prevederilor legale.





2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL