Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Inspectia Muncii - Intrebari frecvente legate de teama salariatilor de a veni la serviciu, in contextul pandemiei Covid-19 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Inspectia Muncii - Intrebari frecvente legate de teama salariatilor de a veni la serviciu, in contextul pandemiei Covid-19

  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 06 August 2020 - 02:34 PM

Întrebare: Dacă în cadrul unei societăți (care are, de exemplu, câteva zeci de angajați), oamenii sunt speriați și nu mai vor să vină la muncă, ce măsuri se pot lua pentru a continua activitatea, în situația în care nu se întrunesc condițiile pentru a acorda șomaj tehnic?
Răspuns: Individualizarea programului de lucru, activitate de la domiciliu sau în regim de telemuncă, unde este posibil.

Întrebare: Cum procedăm în următoarea situație (în care se pot afla multe societăți): avem 16 angajați, iar câțiva dintre ei au anunțat că nu mai pot veni la serviciu întrucât schimbă trei mijloace de transport în comun și le este frică să nu se îmbolnăvească, unii angajați vin din comune limitrofe și nu mai au microbuze de legătură spre municipiu. Fiind firmă de producție, întreruperea fluxul de activitate, determină angajații implicați în ultimele faze ale procesului (de exemplu: ambalare sau livrare) să nu mai aibă de ce să vină la muncă. Am dori să continuăm activitatea, avem comenzi în lucru, dar nu le mai putem realiza. Nu îndeplinim condițiile pentru concediu fără plată sau șomaj cu ajutor de la stat, deci vom intra în faliment.
Răspuns: Conform prevederilor art. XI alin. 2 lit. b din OUG nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, plata indemnizației în cazul șomajului tehnic, prevăzută la alin. 1, se suportă din bugetul asigurărilor pentru șomaj și în cazul angajatorilor care reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor. Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației prevăzute la alin. (1) pentru cel mult 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. În cazul prezentat, aveți posibilitatea să vă adaptați afacerea în funcție de nevoile angajaților și să aveți în vedere posibilitatea aducerii angajaților de la domiciliul acestora la muncă și de la muncă la domiciliul acestora cu un microbuz pus la dispoziție de către societate.

Întrebare: În situația în care angajații de la front office, care lucrează în ture de câte 12 ore, câte 3 sau 4 nopți consecutiv, legate de 2 sau 3 zile și au cerut permisiunea managerilor ca, în perioada situației de criză, să lucreze de acasă, dar au fost refuzați, expunându-se astfel riscului de contaminare, ce pot face?
Răspuns: Angajatorul trebuie să respecte prevederile art. 115 alin. (2) din Codul muncii unde durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore. Potrivit art. 135 alin. 1 din Codul Muncii, salariații au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive. Din ceea ce ați sesizat, rezultă că sunt respectate prevederile legale privind lucrul în schimburi. Pe de altă parte, art. 33 din Anexa 1 la Decretul nr. 195/2020 privind instituirea stării de urgență pe teritoriul României prevede că pe perioada stării de urgență, munca la domiciliu sau în regim de telemuncă, prin act unilateral al angajatorului se desfășoară acolo unde este posibil.


  • Nu puteti replica pe acest topic



1 useri citesc topicul

0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL