Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Scadere FIFO vs Data expirare lot - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


- - - - -

Scadere FIFO vs Data expirare lot

fifo
1 reply to this topic

#1 dual

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 21 October 2020 - 11:47 AM

Buna ziua,

Dpdv legal, metodele de scadere de gestiune FIFO/LIFO tin cont de data documentului de intrare.
Pe de alta parte, mai ales pentru bunurile perisabile, ar fi utila o scadere FIFO bazata insa pe data de expirare a unui lot, astfel incat produsele care expira mai repede sa fie scoase primele.

Exista, bineinteles, posibilitatea ca un produs care expira mai devreme sa fie intr-o factura mai recenta astfel incat scaderea FIFO pe data document nu coincide cu scaderea cu un fel de FIFO bazat pe data de expirare.

Stiti cumva daca exista vreo prevedere legala care sa acopere acest gen de scadere de gestiune sau suntem obligati sa respectam FIFO, indiferent de termenul de expirare?

Multumesc.



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 21 October 2020 - 03:32 PM

Cf OMFP 1802/2014, fiecare metodă de evaluare utilizată trebuie sa fie agreată de managementul financiar al firmei, prin politicile contabile aprobate, în funcție de scopul urmărit și de specificul activității.
Odată aleasă metoda, aceasta trebuie păstrată. Legiuitorul permite totuși schimbări de politici contabile în condiții bine justificate, dacă sunt cerute de lege sau dacă acestea vor duce la obținerea unor informații mai relevante sau mai credibile referitoare la operațiunile entității.

Prin urmare, daca schimbați politicile contabile ref. la metodele descărcării gestiunii, eu cred ca vei putea aplica varianta dorită.

OMFP 1802/2014 :

50. ‐ Principiul permanenței metodelor. Politicile contabile şi metodele de evaluare trebuie
aplicate în mod consecvent de la un exercițiu financiar la altul.


2.5.1. Politici contabile
60. ‐ (1) Politicile contabile reprezintă principiile, bazele, convențiile, regulile şi practicile specifice
aplicate de o entitate la întocmirea şi prezentarea situațiilor financiare anuale.
(2) Exemple de politici contabile sunt următoarele: alegerea metodei de amortizare a
imobilizărilor; reevaluarea imobilizărilor corporale sau păstrarea costului istoric al acestora; înregistrarea,
pe perioada în care imobilizările corporale sunt trecute în conservare, a unei cheltuieli cu amortizarea sau a
unei cheltuieli corespunzătoare ajustării pentru deprecierea constatată; alegerea metodei de evaluare a
stocurilor; contabilitatea stocurilor prin inventarul permanent sau intermitent etc.
61. ‐ (1) Administratorii entității trebuie să aprobe politici contabile pentru operațiunile derulate,
inclusiv proceduri proprii pentru situațiile prevăzute de legislație. În cazul entităților care nu au
administratori, politicile contabile se aprobă de persoanele care au obligația gestionării entității respective.
......................
62. ‐ (1) Modificările de politici contabile pot fi determinate de:
a) inițiativa entității, caz în care modificarea trebuie justificată în notele explicative la situațiile
financiare anuale;
b) o decizie a unei autorități competente şi care se impune entității (modificare de reglementare),
caz în care modificarea nu trebuie justificată în notele explicative, ci doar menționată în acestea.
(2) Modificarea de politică contabilă la inițiativa entității poate fi determinată de:
‐ o modificare excepțională intervenită în situația entității sau în contextul economico‐financiar în
care aceasta îşi desfăşoară activitatea;
‐ obținerea unor informații credibile şi mai relevante.
...................
64. ‐ (1) Modificarea politicilor contabile este permisă doar dacă este cerută de lege sau are ca
rezultat informații mai relevante sau mai credibile referitoare la operațiunile entității.
(2) În cazul modificării unei politici contabile, entitatea trebuie să menționeze în notele
explicative natura modificării politicii contabile, precum şi motivele pentru care aplicarea noii politici
contabile oferă informații credibile şi mai relevante, pentru ca utilizatorii să poată aprecia dacă noua
politică contabilă a fost aleasă în mod adecvat, efectul modificării asupra rezultatelor raportate ale
perioadei şi tendința reală a rezultatelor activității entității.







Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL