Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Sediu PFA in cladire de birouri - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Sediu PFA in cladire de birouri

4 replies to this topic

#1 rockbilt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 15 January 2021 - 09:33 PM

Ma inregistrez ca PFA ce ofera servicii de consultanta IT, cu sediul social/profesional intr-o cladire de birouri din Bucuresti, unde platesc o chirie lunara.

Ce se intampla daca o sa lucrez mai mult de acasa, intrucat toata activitatea se desfasoara prin internet ? Risc sa primesc un control de la ANAF la sediul oficial si sa fiu tras de urechi ca nu sunt gasit acolo ?

Ce se intampla daca o sa fiu plecat din tara mai multe luni la rand si ANAF o sa faca un control la sediul profesional si o sa vada ca nu sunt acolo ? Sa zicem ca nu sunt gasit la sediu de mai multe ori. O sa fiu amendat ? O sa conteze ca suntem in pandemie si ca pentru siguranta mea si a celorlalti e bine sa lucrez de acasa daca se poate ?

Stiu ca atunci cand intregistrezi un PFA trebuie sa depui si o declaratie pe proprie raspundere in care declari ca nu desfasori activitati in afara sediului profesional. Se mai poate sa declari si ca prestezi servicii la terti dar nu se aplica in cazul meu.

Multumesc!



#2 rockbilt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 17 January 2021 - 09:18 PM

Dupa ce m-am mai informat am aflat ca activitatea de consultanta IT desfasurata exclusiv pe internet ar putea fi inregistrata ca 'activitate desfasurata la terti', atunci cand inregistrezi PFA-ul. E adevarat ?




#3 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 15297 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2021 - 01:16 PM

ANAF prin administratiile sale financiare nu face controale inopinate, d-astea face Garda Financiara. Ca sa te caute Garda trebuie sa ai reclamatii la ei sau sa existe suspiciuni de frauda fiscala.
Administratia Financiara trimite instiintare de control si de cele mai multe ori cheama contribuabilul la sediul ei, nu prea vine direct la firme, mai ales in cazul PFA. Important este sa primesti regulat corespondenta de la acel sediu de birouri, ca sa stii cat mai repede despre orice hartie ai de la autoritati fiindca exista o latura juridica de luat in seama - cf. art. 9 alin 1 lit. f din legea 241/2005, constituie infracţiunea de evaziune fiscală, sustragerea de la efectuarea de verificări financiare, fiscale sau vamale, prin nedeclararea, declararea fictivă sau inexactă cu privire la sediile principale sau secundare ale persoanelor verificate.

In rest, eu zic ca nu sta nimeni dupa un PFA cu obiect de activitate IT sa-l verifice unde lucreaza efectiv.

Activitatea desfasurata LA terti este atunci cand te duci efectiv la acel tert si ii executi lucrari.
Activitatea desfasurata PT terti e cea pe care o poti face de oriunde se preteaza tipul activitatii.
Deci, daca lucrezi de acasa, nu lucrezi LA terti ci PT terti ! :biggrin:

Spor mare !



#4 rockbilt

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 7 Postari:

Postat 18 January 2021 - 03:24 PM

Multumesc mult pentru raspuns!

M-am hotarat sa inregistrez sediul profesional al PFA-ului la o firma care nu ofera si birouri fizice de inchiriat. Deci o sa am doar sediul profesional la ei si cand o sa inregistrez PFA-ul nu o sa pot autoriza activitate la sediul profesional.

Din Declaratia Model 2 de pe portalul ONRC, pe care inteleg ca trebuie sa o depun la infiintarea PFA-ului, reiese ca activitatea se poate autoriza ori la sediul social/profesional, ori la sediul secundar/punct de lucru, ori 'in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)'. Deci pentru consultanta IT desfasurata exclusiv pe internet pot sa depun Declaratia Model 2 in care declar ca activitatea are loc 'in afara sediului social/profesional si a sediilor secundare (punctelor de lucru)' ? Daca da, o sa mai fie nevoie de vreo formalitate, sau e suficienta Declaratia Model 2 pentru a autoriza desfasurarea activitatii in afara sediului profesional ? Multumesc.



#5 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 15297 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 18 January 2021 - 04:15 PM

Ai pus intrebari strict juridice pe un forum de contabilitate, riscand sa nu iti raspundem fiindca noi NU suntem juristi si nici nu ne pretindem a fi, nu intra in fisa postului unui contabil infiintarea de PFA-uri, firme, ONG-uri, etc ... .
Nu esti singurul care a facut asta, multi se gandesc ca un contabil trebuie sa fie bun la toate pt a suplini multe posturi intr-o firma, dar se inseala intru totul.

Te asteptam, cu drag, cu intrebari ce tin de contabilitate, fiscalitate si ceva resurse umane. :smile:

Avem un capitol legat de PFA, inclusiv cu unele pbl de infiintare, unii colegi mai stiau cate ceva si in aria asta, sunt informatii mai vechi, dar poate te ajuta : http://www.conta.ro/...suspendare-pfa/






Similar Topics Collapse

4 useri citesc topicul

0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL