Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Case de lemn - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Case de lemn

13 replies to this topic

#1 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 27 July 2005 - 09:19 AM

O firma construieste case de lemn contractate pentru diversi beneficiari.
Este o activitate de prestare de servicii, in final se va factura lucrarea, 411 = 704, fac abstractie de tva. Problema e ca treptat firma se incarca cu cheltuieli, materiale, salarii, etc, fara a avea venituri decat la finalizarea si facturarea lucrarii, pe baza unei situatii de lucrari. ( nu se lucreaza cu deviz amanuntit ). O lucrare dureaza cam trei luni.

Daca as privi lucrarea ca o investitie, as putea inregistra lunar situatiile de lucrari 231 = 722 si in final 212 = 231, simultan cu vanzarea mijlocului fix, 658 = 212 si 461 = 758. Pentru mijlocul fix nici nu se pune problema amortizarii, ar fi nedeductibila partea neamortizata a mijlocului fix si as ajunge la impunere dubla la calculul imp.pe profit ?

As putea sa inregistrez facturile de avans pentru lucrari ca 411 = 704 ?

V-as ruga sa analizati putin situatia prezentata, va multumesc.



#2 joan1326

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 27 July 2005 - 07:06 PM

Banuiesc ca ai contracte cu fiecare din tre beneficiari. Eu as propune ca sa-ti creezi analitice pe fiecare beneficiar la contul 471 ( cheltuieli in avans) si sa introduci acolo fiecare cheltuiala pe care o faci pentru casa respectiva. In momentul in care ai incheiat lucrarea si ai taiat factura finala, dai pe cheltuiala tot ce se afla in 471 pe 6021 materiale de constructii.
Pentru fiecare suma pe care o primesti de la beneficiar tai factura de avans, o bagi in 419, iar in momentul facturii finale, stornezi avansurile si dai factura finala, cu proces verbal de predare primire, si anexezi situatia de lucrari in amanunt sa stie omul cum ai ajuns la suma pe care i-o facturezi. De asemenea ai putea anexa la fiecare avans un deviz estimativ, sau o explicatie ceva...
Eu asa as face. Asa nu m-as incarca cu niste cheltuieli fara sa am venituri si nici cu venituri fara sa am cheltuieli.
Daca nu vrei sa astepti trei luni de zile sau cat dureaza pana se termina lucrarea, poti sa tai facturi pe etape. Sa zicem ai terminat fundatia, tai factura pt fundatie si dai pe cheltuieli toate materialele pe care le-ai utilizat plus manopera ta.
Sper ca ti-am mai dat idei.

Fiti fericiti si sanatosi, ca belelele curg garla



#3 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 28 July 2005 - 07:23 AM

Bine, bine , dar nu am inteles pentru care varianta sa optez, pentru cea cu prestare de servicii ?



#4 joan1326

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 28 July 2005 - 11:39 AM

La factura finala, da, le dai pe 704, daca ai in obiectul de activitate clasa 4 constructii de geniu, instalatii.... eu stiu tot ce faci tu acolo?
Fiti fericiti si sanatosi, ca belelele curg garla



#5 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 28 July 2005 - 01:19 PM

Multumesc mult, da, era vorba de act.constr.cladiri si lucr.de geniu



#6 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 28 July 2005 - 04:37 PM

Cred ca in cazul aratat casutele nu au nici-o treaba cu m.fixe sau investitii;ele sunt produse se inreg. in ct. 345-produse finite,prin 711. L a facturarea lor se inreg 4111=701 ,iar la gest. de produse se inreg. (descarcarea)711=345.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx



#7 dana77

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 152 Postari:
  • Location:cluj-napoca
  • Interests:drumetii

Postat 28 July 2005 - 09:08 PM

O.Dinu are dreptate
da... s-a rezolvat!Nu se poate.



#8 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 29 July 2005 - 10:11 AM

Situatia s-a mai lamurit, firma doar presteaza serviciul de a construi, actele de proprietate, autorizarile, chiar si proiectul tin de beneficiar. In concluzie, nu e nici produs finit, nici imobilizare, ci doar prestare de serviciu.
Va multumesc !



#9 joan1326

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 138 Postari:
  • Location:bucuresti

Postat 29 July 2005 - 11:35 AM

Atunci bagi la final sau pe masura realizarii etapelor pe 704 analitic prestari servicii constructii si ai rezolvat problema
Fiti fericiti si sanatosi, ca belelele curg garla



#10 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 29 July 2005 - 01:13 PM

Pt.Gianina Inculet;
Daca acele casute se produc in cadrul firmei si apoi se duc la locul de amplasare si se monteaza, asa cum am dedus din cele de mai sus, atunci nu cred ca ati inteles cum se inregistreaza.Tot ce se realizeaza in atelierul propriu ,sau baza de productie, nu intra ca prestare prin 704, ci ca producie,prin 711.Acest cont se foloseste pentru productie,iar realizarea de casute reprezinta productia firmei. Vanzarea lor se inreg. prin contul de venituri 701.Dupa cum aratati mai sus ,o casuta se face in cca 3 luni.Inregistrarea prin 704 nu e corecta fiindca nu e prestare,ci vanzarea unui produs. Aceasta inreg. permite si inreg. chelt. pe masura efectuarii lor ,fara sa denatureze profitul de la finele lunii,fiindaca se inreg. in 711 pe masura realizarii productiei. Folosind ct 704 doar la finele perioadei,se denatureaza profitul,si nici factura nu puteti face pe stadii de realizare,fiindca sunt cazuri cand nu stii cui vei vinde casuta. Cert este ca NU se foloseste 704.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx



#11 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 29 July 2005 - 01:31 PM

Eu am inteles si partea cu produsul finit, dar ma indoiesc ca pot inregistra ditamai casa astfel. Casa se construieste direct pe terenul clientului, nu e o casuta, e chiar casa cu structura din lemn, mai putin fundatia.



#12 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 29 July 2005 - 01:45 PM

Daca e asa , se schimba situatia.Poti face factura la fiecare sfarsit de luna ,pe stadii de executie in baza situatiilor de lucrari.Se vor bona doar materialele cuprinse in situatia de lucrari(daca se lucreaza cu mat. construtorului).Scuze ca am inteles casute, poate erau tratate la un alt subiect si am facut confuzie.Contul e 704 in acest caz
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx



#13 Gianina Inculet

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 83 Postari:

Postat 29 July 2005 - 01:59 PM

Sunt impresionata de solicitudinea dumneavoastra,
VA MULTUMESC !



#14 O.Dinu

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 217 Postari:
  • Location:Abrud
  • Interests:Contabilitate

Postat 29 July 2005 - 02:06 PM

Ma bucur daca am putut fi de folos.Am ceva experienta in constructii si te pot ajuta cu un sfat daca ai nevoie. Poti intra direct pe e-mail-lul meu,pe care-l gasesti la ,,profil"
Cu stima, O.Dinu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxx






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL