Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005

9 replies to this topic

#1 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 July 2005 - 05:27 PM

LEGE nr. 230 din 13 iulie 2005 privind modificarea si completarea Legii nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor
Parlamentul României adopta prezenta lege.
Art. I
Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1.Titlul legii va avea urmatorul cuprins:
"LEGE pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, precum si pentru instituirea unor masuri de prevenire si combatere a finantarii actelor de terorism"
2.Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 1
Prezenta lege instituie masuri de prevenire si combatere a spalarii banilor, precum si unele masuri privind prevenirea si combaterea finantarii actelor de terorism."
3.La articolul 2, dupa litera a) se introduce litera a1) cu urmatorul cuprins:
"a1) prin finantarea actelor de terorism se întelege infractiunea prevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;"
4.La articolul 2, litera c) va avea urmatorul cuprins:
"c) prin tranzactie suspecta se întelege operatiunea care, prin natura ei si caracterul neobisnuit în raport cu activitatile clientului uneia dintre persoanele prevazute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism;"
5.La articolul 2, dupa litera c) se introduce litera d) cu urmatorul cuprins:
"d) prin transferuri externe în si din conturi se întelege operatiunile de plati si încasari efectuate între persoane aflate pe teritoriul României si persoane aflate în strainatate."
6.La articolul 3, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 3
(1) De îndata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit în continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizarii."
7.La articolul 3, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu urmatorul cuprins:
"(11) Banca Nationala a României, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare sau Comisia de Supraveghere a Asigurarilor va informa de îndata Oficiul cu privire la autorizarea ori refuzul autorizarii operatiunilor prevazute la art. 28 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului, comunicând si motivul pentru care s-a dispus solutia respectiva."
8.La articolul 3, alineatele (2) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca Oficiul considera necesar, poate dispune, motivat, suspendarea efectuarii operatiunii pe o perioada de 3 zile lucratoare. Suma pentru care s-a dispus suspendarea operatiunii ramâne blocata în contul titularului pâna la expirarea perioadei pentru care s-a dispus suspendarea sau, dupa caz, pâna la dispunerea altei masuri de catre Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, în conditiile legii.
(3) Daca Oficiul considera ca perioada de 3 zile lucratoare nu este suficienta, poate solicita, motivat, înainte de expirarea acestui termen, Parchetului de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie prelungirea suspendarii efectuarii operatiunii cu cel mult 4 zile lucratoare. Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie poate autoriza o singura data prelungirea solicitata sau, dupa caz, poate dispune încetarea suspendarii operatiunii."
9.La articolul 4 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele prevazute la art. 8, care constata ca o operatiune sau mai multe operatiuni care au fost efectuate în contul unui client prezinta indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operatiunii în cauza, vor sesiza de îndata Oficiul, daca exista suspiciuni ca abaterile de la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism."
10.La articolul 5, alineatele (1) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
(1) Oficiul poate cere persoanelor mentionate la art. 8, precum si institutiilor competente datele si informatiile necesare îndeplinirii atributiilor stabilite de lege. Informatiile în legatura cu sesizarile primite potrivit art. 3 si 4 au caracter de secret de serviciu.
..............................................................
(4) Oficiul poate face schimb de informatii, în baza reciprocitatii, cu institutii straine care au functii asemanatoare si care au obligatia pastrarii secretului în conditii similare, daca asemenea comunicari sunt facute în scopul prevenirii si combaterii spalarii banilor sau a finantarii actelor de terorism."
11.La articolul 6, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) Oficiul va proceda la analizarea si prelucrarea informatiilor, iar atunci când se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, va sesiza de îndata Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie, în situatia în care se constata finantarea unor acte de terorism, va sesiza de îndata si Serviciul Român de Informatii cu privire la operatiunile suspecte de finantare a actelor de terorism."
12.La articolul 6, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu urmatorul cuprins:
"(11) Identitatea persoanei fizice care, în conformitate cu art. 14 alin. (1), a sesizat Oficiul nu poate fi dezvaluita în cuprinsul sesizarii."
13.La articolul 6, alineatele (2), (3), (4) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Daca în urma analizarii si prelucrarii informatiilor primite de Oficiu nu se constata existenta unor indicii temeinice de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, Oficiul pastreaza informatiile în evidenta.
(3) Daca informatiile prevazute la alin. (2) nu sunt completate timp de 10 ani, ele se claseaza în cadrul Oficiului.
(4) Dupa primirea sesizarilor, Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie poate solicita, motivat, Oficiului completarea acestora. Solicitarea poate fi efectuata si de parchetele de pe lânga curtile de apel sau de pe lânga tribunale ori, dupa caz, de Parchetul National Anticoruptie, în cazurile repartizate spre solutionare de Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.
..............................................................
(6) Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie sau, dupa caz, Parchetul National Anticoruptie va comunica trimestrial stadiul de rezolvare a sesizarilor transmise, precum si cuantumul sumelor aflate în conturile persoanelor fizice sau juridice pentru care s-a dispus blocarea, ca urmare a suspendarilor efectuate."
14.La articolul 6, dupa alineatul (6) se introduc alineatele (7) si (8) cu urmatorul cuprins:
"(7) Oficiul va furniza persoanelor fizice si juridice prevazute la art. 8, precum si autoritatilor cu atributii de control financiar si celor de supraveghere prudentiala, printr-o procedura considerata adecvata, informatii generale privind tranzactiile suspecte si tipologiile de spalare a banilor si de finantare a actelor de terorism.
(8) Dupa primirea rapoartelor privind tranzactiile suspecte, în cazul în care se constata existenta unor indicii temeinice de savârsire a altor infractiuni decât cele de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, Oficiul va sesiza de îndata organul competent."
15.La articolul 8, literele a)-c) si litera e) vor avea urmatorul cuprins:
"a) bancile, sucursalele bancilor straine, institutiile de credit si sucursalele din România ale institutiilor de credit straine;
B) institutiile financiare, cum sunt: fonduri de investitii, societati de investitii, societati de administrare a investitiilor, societati de depozitare, de custodie, societati de servicii de investitii financiare, fonduri de pensii si alte asemenea fonduri, care îndeplinesc urmatoarele operatiuni: creditarea, incluzând creditul de consum, creditul ipotecar, factoringul, finantarea tranzactiilor comerciale, inclusiv forfetarea, leasingul financiar, operatiuni de plati, emiterea si administrarea unor mijloace de plata, carti de credit, cecuri de calatorie si altele asemenea, acordarea sau asumarea de garantii si subscrierea de angajamente, tranzactii pe cont propriu sau în contul clientilor prin intermediul instrumentelor pietei monetare, cecuri, ordine de plata, certificate de depozite, schimb valutar, produse financiare derivate, instrumente financiare legate de cursul valutar ori de rata dobânzilor, valori mobiliare, participarea la emiterea de actiuni si oferirea de servicii legate de aceste emisiuni, consultanta acordata întreprinderilor în probleme de structura a capitalului, strategia industriala, consultanta si servicii în domeniul fuziunilor si al achizitiilor de întreprinderi, intermedierea pe pietele interbancare, administrarea de portofolii si consultanta în acest domeniu, custodia si administrarea valorilor mobiliare, precum si sucursalele din România ale institutiilor financiare straine;
c) societatile de asigurari si reasigurari, precum si sucursalele din România ale societatilor de asigurari si reasigurari straine;
..............................................................
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;"
16.La articolul 8, dupa litera e) se introduce litera e1) cu urmatorul cuprins:
"e1) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, în cazul în care acorda asistenta în întocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vânzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv în valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si în cazul în care îsi reprezinta clientii în orice operatiune cu caracter financiar ori vizând bunuri imobile;"
17.La articolul 8, litera i) va avea urmatorul cuprins:
"i) Trezoreria Statului si autoritatile vamale;"
18.La articolul 8, dupa litera j) se introduce litera j1) cu urmatorul cuprins:
"j1) asociatiile si fundatiile."
19.La articolul 8 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
"(2) Nu intra sub incidenta prezentei legi persoanele prevazute la alin. (1) lit. e) si e1), cu privire la informatiile pe care le primesc sau le obtin de la unul dintre clientii lor, în cursul determinarii situatiei juridice a acestuia sau al apararii ori reprezentarii acestuia în cadrul unor proceduri judiciare ori în legatura cu acestea, inclusiv al acordarii de consultanta cu privire la declansarea unor proceduri judiciare, indiferent daca aceste informatii au fost primite sau obtinute înainte, în timpul ori dupa încheierea procedurilor."
20.La articolul 9, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) De îndata ce exista o informatie ca prin operatiune se urmareste spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, se va proceda la identificarea clientilor, chiar daca valoarea operatiunii este mai mica decât limita minima stabilita la alin. (2)."
21.La articolul 9, dupa alineatul (5) se introduc alineatele (6) si (7) cu urmatorul cuprins:
"(6) Autoritatile de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind masurile necesare pentru stabilirea identitatii clientilor în cazul operatiunilor desfasurate între persoane care nu sunt prezente fizic la efectuarea acestora.
(7) Autoritatile de supraveghere prudentiala si cele de control financiar al persoanelor prevazute la art. 8 emit, potrivit competentei lor, norme privind standardele de cunoastere a clientelei."
22.Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 11
În cazul în care exista informatii referitoare la clientii prevazuti la art. 9 si 10, în sensul ca tranzactia nu se desfasoara în nume propriu, persoanele fizice si juridice mentionate la art. 8 vor lua masuri pentru a obtine date despre adevarata identitate a persoanei în interesul ori în numele careia actioneaza acesti clienti, inclusiv de la Oficiu."
23.La articolul 12, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
"(3) Cerintele de identificare a clientilor nu se impun daca s-a stabilit ca plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele clientului la o institutie de credit sau financiara din România, dintr-un stat membru al Uniunii Europene ori la un sediu secundar dintr-un stat membru al Uniunii Europene al unei institutii de credit sau financiare dintr-un stat tert."
24.La articolul 12, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
"(4) Cerintele de identificare a clientului nu se impun daca acesta este o institutie de credit sau financiara din România, dintr-un stat membru al Uniunii Europene, o sucursala dintr-un stat membru al Uniunii Europene a unei institutii de credit ori financiare dintr-un stat tert sau, dupa caz, o institutie de credit ori financiara dintr-un stat tert, care impune cerinte de identificare similare cu cele prevazute de legea româna."
25.La articolul 14, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu urmatorul cuprins:
"(11) Institutiile financiare au obligatia de a desemna un ofiter de conformitate la nivelul conducerii executive, care va avea atributii în legatura cu:
a) dezvoltarea de politici interne, proceduri si control, pentru asigurarea de standarde ridicate la angajarea personalului;
B) desfasurarea de programe de pregatire profesionala continua;
c) implementarea procedurilor de control pentru testarea sistemului."
26.La articolul 14, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele desemnate conform alin. (1) si (11) raspund pentru îndeplinirea sarcinilor stabilite în aplicarea prezentei legi."
27.La articolul 16, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 16
(1) Persoanele juridice prevazute la art. 8, precum si structurile de conducere ale profesiilor juridice liberale vor stabili proceduri si metode adecvate de control intern, pentru a preveni si a împiedica spalarea banilor si finantarea actelor de terorism, si vor asigura instruirea angajatilor pentru recunoasterea operatiunilor care pot fi legate de spalarea banilor sau de finantarea actelor de terorism si luarea masurilor imediate ce se impun în asemenea situatii."
28.La articolul 16, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (11) cu urmatorul cuprins:
"(11) Structurile de conducere ale profesiilor liberale vor încheia cu Oficiul, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, protocoale de colaborare."
29.La articolul 17, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Autoritatile cu atributii de control financiar, conform legii, si cele de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 vor verifica si vor controla, în cadrul atributiilor de serviciu, modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, iar atunci când din datele obtinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, de finantare a actelor de terorism sau alte încalcari ale dispozitiilor prezentei legi, vor informa de îndata Oficiul."
30.La articolul 17, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (3) cu urmatorul cuprins:
"(3) Obligatia prevazuta la alin. (1) se aplica si Autoritatii Nationale a Vamilor cu privire la persoanele care trec frontiera de stat a României având asupra lor numerar sau titluri de valoare care depasesc echivalentul în lei a 10.000 euro."
31.La articolul 18, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
"(2) Persoanele prevazute la art. 8 si salariatii acestora au obligatia de a nu transmite, în afara conditiilor prevazute de lege, informatiile detinute în legatura cu spalarea banilor si finantarea actelor de terorism si de a nu avertiza clientii cu privire la sesizarea Oficiului."
32.La articolul 19, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Oficiul are ca obiect de activitate prevenirea si combaterea spalarii banilor si a finantarii actelor de terorism, scop în care primeste, analizeaza, prelucreaza informatii si sesizeaza, în conditiile art. 6 alin. (1), Parchetul de pe lânga Înalta Curte de Casatie si Justitie.
..............................................................
(4) Oficiul este condus de un presedinte, numit de Guvern din rândul membrilor plenului Oficiului, care are calitatea de ordonator principal de credite, ajutat de 3 consilieri."
33.Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 20
(1) Salarizarea membrilor plenului si a personalului Oficiului, nomenclatorul de functii, conditiile de vechime si studii pentru încadrarea si promovarea personalului sunt prevazute în anexa care face parte integranta din prezenta lege.
(2) Membrii plenului si personalul Oficiului au toate drepturile si obligatiile prevazute în reglementarile legale mentionate în anexa la prezenta lege.
(3) Persoanele care, potrivit legii, gestioneaza informatii clasificate beneficiaza de un spor de 25% acordat pentru gestionarea datelor si informatiilor clasificate."
34.La articolul 22, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) si (7) si la art. 4;
B) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 11, art. 13-15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin. (1) lit. B) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei."
35.Dupa articolul 24 se introduce articolul 241 cu urmatorul cuprins:
"Art. 241
În cazul în care s-a savârsit o infractiune de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, luarea masurilor asiguratorii este obligatorie."
36.Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 25
(1) ÃŽn cazul infractiunilor de spalare a banilor si de finantare a actelor de terorism se aplica dispozitiile art. 118 din Codul penal privind confiscarea bunurilor.
(2) Daca bunurile supuse confiscarii nu se gasesc, se confisca echivalentul lor în bani sau bunurile dobândite în locul acestora.
(3) Veniturile sau alte beneficii materiale obtinute din bunurile prevazute la alin. (2) se confisca.
(4) Daca bunurile supuse confiscarii nu pot fi individualizate fata de bunurile dobândite în mod legal, se confisca bunuri pâna la concurenta valorii bunurilor supuse confiscarii.
(5) Dispozitiile alin. (4) se aplica în mod corespunzator si veniturilor sau altor beneficii materiale obtinute din bunurile supuse confiscarii, ce nu pot fi individualizate fata de bunurile dobândite în mod legal.
(6) Pentru a garanta ducerea la îndeplinire a confiscarii bunurilor, este obligatorie luarea masurilor asiguratorii prevazute de Codul de procedura penala."
37.Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 26
În cazul infractiunilor prevazute la art. 23 si 24, precum si în cazul infractiunii de finantare a actelor de terorism, secretul bancar si secretul profesional nu sunt opozabile organelor de urmarire penala si nici instantelor de judecata. Datele si informatiile solicitate de procuror sau de instanta de judecata se comunica de catre persoanele prevazute la art. 8, la cererea scrisa a organelor de cercetare penala, cu autorizarea procurorului ori a procurorului sau a instantei."
38.Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 27
(1) Când sunt indicii temeinice cu privire la savârsirea infractiunii de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism, în scopul strângerii de probe sau al identificarii faptuitorului pot fi dispuse urmatoarele masuri:
a) punerea sub supraveghere a conturilor bancare si a conturilor asimilate acestora;
B) punerea sub supraveghere, interceptarea sau înregistrarea comunicatiilor;
c) accesul la sisteme informatice.
(2) Masura prevazuta la alin. (1) lit. a) poate fi dispusa de procuror pe o durata de cel mult 30 de zile. Pentru motive temeinice, aceasta masura poate fi prelungita de procuror prin ordonanta motivata, fiecare prelungire neputând depasi 30 de zile. Durata maxima a masurii dispuse este de 4 luni.
(3) Masurile prevazute la alin. (1) lit. B) si c) pot fi dispuse de judecator, potrivit dispozitiilor art. 911-916 din Codul de procedura penala, care se aplica în mod corespunzator.
(4) Procurorul poate dispune sa i se comunice înscrisuri, documente bancare, financiare ori contabile, în conditiile prevazute la alin. (1)."
39.Dupa articolul 27 se introduce articolul 271 cu urmatorul cuprins:
"Art. 271
În cazul în care exista indicii temeinice si concrete ca s-a savârsit sau ca se pregateste savârsirea unei infractiuni de spalare a banilor ori de finantare a actelor de terorism, care nu poate fi descoperita sau ai carei faptuitori nu pot fi identificati prin alte mijloace, pot fi folositi, în vederea strângerii datelor privind existenta infractiunii si identificarea faptuitorilor, investigatori sub acoperire, în conditiile prevazute de Codul de procedura penala."
40.Anexa va avea urmatorul cuprins:
"ANEXA: SALARIZAREA membrilor plenului si personalului Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor
Nr. crt.
Functia
Nivelul studiilor
Reglementarea legala în functie de care se face salarizarea
Vechimea în specialitate

1.
Presedinte
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 2
10 ani în functii economice sau juridice

2.
Membru al plenului
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 3
10 ani în functii economice sau juridice

3.
Consilier al presedintelui
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 4
-

4.
Director
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 5
-

5.
Sef serviciu
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 9
-

6.
Analist financiar gradul I
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 18
8 ani în functii economice sau juridice

7.
Analist financiar gradul II
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 23
6 ani în functii economice sau juridice

8.
Analist financiar gradul III
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 24
4 ani în functii economice sau juridice

9.
Analist financiar gradul IV
S
Coeficientul de multiplicare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 177/2002, anexa nr. 1 cap. A nr. crt. 29
2 ani în functii economice sau juridice

10.
Asistent analist treapta I
M
Coeficientul de multiplicare prevazut în Legea nr. 50/1996, anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 13
7 ani în functii auxiliare juridice, economice sau administrative

11.
Asistent analist treapta II
M
Coeficientul de multiplicare prevazut în Legea nr. 50/1996, anexa nr. 2 cap. A nr. crt. 14
4 ani în functii auxiliare juridice, economice sau administrative

12.
Sofer IA
M
Nivelul de salarizare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, anexa V/2
-

13.
Muncitor necalificat
M/G
Nivelul de salarizare prevazut în Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000, anexa V/2
-


NOTA:
Pentru activitatea informatica se pot angaja în functia de analist financiar absolventi ai institutiilor de învatamânt superior de profil informatic."
Art. II
Prezenta lege intra în vigoare la 30 de zile de la data publicarii în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. III
Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea si sanctionarea spalarii banilor, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 904 din 12 decembrie 2002, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o noua numerotare.
Prezenta lege transpune Directiva nr. 2001/97/EC a Parlamentului European si a Consiliului European privind modificarea Directivei Consiliului nr. 91/308/EEC pentru prevenirea utilizarii sistemului financiar în scopul spalarii banilor, publicata în Jurnalul Oficial al Comunitatilor Europene nr. L344/76 din 28 decembrie 2001.
-****-
Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia României, republicata.
p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,

DAN RADU RUSANU

PRESEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VACAROIU


Publicat în Monitorul Oficial cu numarul 618 din data de 15 iulie 2005



#2 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 27 July 2005 - 05:34 PM

:shock:
cine citeste sa ne faca un rezumat :D




#3 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 July 2005 - 05:40 PM

"(11) Structurile de conducere ale profesiilor liberale vor încheia cu Oficiul, în termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, protocoale de colaborare."

Am facut rezumatul 8)



#4 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 27 July 2005 - 06:09 PM

mda... parca vad, alti bhani alta dicstractie
p.s. am auzit ca registru de evidenta fiscala costa 50 RON :cry:
(offtopic, normal:) 8)



#5 ctanela

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1277 Postari:
  • Location:constanta

Postat 27 July 2005 - 06:16 PM

Nu stiu, ca la Constanta inca nu au!



#6 Septimiu

    Peter Pan

  • Members
  • PipPipPipPipPipPip
  • 4882 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Nici unu - am o lene de ma doare !!!

Postat 27 July 2005 - 06:20 PM

prin buvuresti asa se aude :evil:



#7 radugianina

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 47 Postari:
  • Location:constanta

Postat 10 October 2005 - 07:30 AM

legea 230/2005 pentru operatiuni cu numerar modifica legea 656/2002
art. 3 (6) Persoanele prevazute la art. 8 ori persoanele desemnate conform art. 14 alin. (1) vor raporta Oficiului, în cel mult 24 de ore, efectuarea operatiunilor cu sume în numerar, în lei sau în valuta, a cãror limita minima reprezinta echivalentul în lei a 10.000 euro, indiferent dacã tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate între ele.
art.8 k) orice alta persoana fizica sau juridica, pentru acte si fapte savasite în afara sistemului financiar-bancar.
Art. 22. - (1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) ºi (7) ºi la art. 4;
B) nerespectarea obligatiilor prevãzute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 11, art. 13-15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.


(alineat modificat prin art. I pct. 34 din Legea nr. 230/2005)
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin. (1) lit. B) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei. (alineat modificat prin art. I pct. 34 din Legea nr. 230/2005)
(3) Sanctiunile prevazute la alin. (2) se aplica si persoanelor juridice.
(4) Contraventiile se constata si amenda se aplica de personalul desemnat din cadrul Oficiului si al autoritatilor prevazute la art. 17
Art. 17. – (1) Autoritatile cu atributii de control financiar, conform legii, si cele de supraveghere prudentiala a persoanelor prevazute la art. 8 vor verifica si vor controla, în cadrul atributiilor de serviciu, modul de aplicare a prevederilor prezentei legi, iar atunci cand din datele obþinute rezulta suspiciuni de spalare a banilor, de finantare a actelor de terorism sau alte încalcari ale dispozitiilor prezentei legi, vor informa de îndata Oficiul. (alineat modificat prin art. I pct. 29 din Legea nr. 230/2005)
(2) Oficiul poate efectua verificari si controale comune cu autoritatile prevazute la alin. (1) la persoanele mentionate la art. 8.
(3) Obligaþia prevazuta la alin. (1) se aplica si Autoritatii Nationale a Vamilor cu privire la persoanele care trec frontiera de stat a României avand asupra lor numerar sau titluri de valoare care depseesc echivalentul în lei a 10.000 euro. (alineat introdus prin art. I pct. 30 din Legea nr. 230/2005)
asta rezumat ctanela :P
intrebare:
1.daca s-a depasit aportul de 10.000 euro pe un 2asociati cumulat mai intra sub incidenta "raportarii in 24 de ore la oficiul de spalare a banilor" ,
2.daca acest aport este mai demult de cand euro=40.000 iar prin devalorizare euro a ajuns la 35.000 acum,cand ar fi tb raportat in mom in care se atingea valoarea aportului
aport asoc =3.6 miliarde
anul trecut 1euro=40000
acum se depaseste val de 10.000 euro ,acelasi aport
sper ca m-am facut inteleasa



#8 CristianaC

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 53 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti
  • Interests:contabilitate

Postat 10 October 2005 - 07:44 AM

Intradevar atat costa un Registru de evidenta fiscala, adica 50 ron.
CristianaC



#9 aNgelica pop

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BAIA MARE
  • Interests:temei legal

Postat 10 October 2005 - 08:57 AM

Printre noi nu sant juristi,avocati?
nici nu ma pot apuca sa citesc o lege de asemenea dimensiune..... :(
"o vorba BUNA ,nu costa!
un zambet ,nici atat!"



#10 MANUELA

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 214 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:BACAU

Postat 01 November 2006 - 03:33 PM

Fac plati externe. Ma intreb de ce nu mai cere banca DVI si factura externa?Inainte (prin 2005 la inceput) nici nu se punea problema.Duceai toate documentele, iti scria banca frumos pe DVI suma platita, data platii, stampila.
S-au schimbat reglementarile bancare?
Cine stie?
Sa traiti bine!






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL