Certificat de atestare a impozitului platit in Romania de nerezidenti
Intrebare : Ce documente se anexeaza la cererea depusa la organul fiscal competent pentru eliberarea "Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente"?
Raspuns : Conform prevederilor Codului fiscal, orice nerezident poate depune o cerere la organul fiscal competent, prin care va solicita eliberarea certificatului de atestare a impozitului platit catre bugetul de stat.
Potrivit precizarilor de completare a cererii pentru eliberare a "Certificatului privind atestarea impozitului platit in Romania de persoane fizice nerezidente", se anexeaza la cerere copii ale documentelor prin care se face dovada realizarii venitului si a platii impozitului datorat de persoana fizica nerezidenta, solicitate de organele fiscale (de exemplu: facturi, contracte, dispozitii de plata valutare externe, ordine de plata a impozitelor, state de plata si alte documente care pot fi utile organului fiscal pentru atestarea impozitului platit in Romania de persoanele fizice nerezidente), iar in situatia in care s-au aplicat prevederile conventiei de evitare a dublei impuneri se va anexa si copia legalizata a certificatului de rezidenta fiscala al persoanei fizice straine, insotita de o traducere autorizata in limba romana.
In situatia in care cererea pentru eliberarea certificatului este transmisa prin mijloace electronice de transmitere la distanta, certificatul de rezidenta fiscala al persoanei fizice straine se transmite in copie, conform cu originalul, originalul sau copia legalizata a respectivului document aflandu-se la platitorul de venit in cazul impozitelor cu retinere la sursa.
Baza legala :
Legea nr 227 / 2015 articolul 232, alin.(1)
Ordinul ministrului finantelor publice nr 583 / 2016 articolul Anexa 11, lit.B, pct.11