Completarea veniturilor salariale ale angajatilor care se incadreaza inainte de expirarea perioadei se somaj, prevazuta de art.72 din Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare
In temeiul art.72 din lege, persoanele prevazute la art.17 alin.(1), carora li s-a stabilit dreptul la indemnizatia de somaj, potrivit legii, si care se angajeaza cu norma intreaga, conform prevederilor legale in vigoare, si, ca urmare a angajarii, le inceteaza plata indemnizatiei de somaj, beneficiaza, din momentul angajarii pana la sfarsitul perioadei pentru care erau indreptatite sa primeasca indemnizatia de somaj, de o suma lunara, acordata din bugetul asigurarilor pentru somaj, reprezentand 30% din cuantumul indemnizatiei de somaj, stabilita si, dupa caz, reactualizata conform legii.
CONDITII DE ACORDARE:
- Angajarea sa fie cu norma intreaga, conform prevederilor legale
- Incadrarea in munca sa fie pe perioada nedeterminata sau perioada determinata mai mare de 12 luni
- Persoanele se incadreaza la angajatori cu care nu au fost in raporturi de munca sau de serviciu in ultimii 2 ani
ACTE NECESARE:
- Cerere conform model – Anexa nr. 10 la norme
- Contractul de munca sau decizie de numire, in copie
- Document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana respectiva
- Adeverinta emisa de angajator din care sa rezulte ca de la data angajarii si pana la sfarsitul primei luni calendaristice de la anagajare, persoana angajata a desfasurat activitate conform contractului individual de munca incheiat.
Depunerea documentelor :
- Personal – la sediul agentiei
- Prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire
- Prin fax sau e-mail