Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Bon de casa pe post de chitanta incasare partiala - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Bon de casa pe post de chitanta incasare partiala

casa marcat
2 replies to this topic

#1 dual

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 23 February 2022 - 10:20 AM

Buna ziua,

Emitem facturi de chirie pentru persoane fizice, fara sa fim magazin sau unitate cu amanuntul.
Incasarea se face ulterior, cateodata cu mare intarziere. Trebuie totusi sa emitem bon fiscal la incasarea facturilor.

Sunt multe probleme printre care faptul ca un client poate achita o suma fixa, reprezentand o factura si partial din a doua, urmand ca operatiunea sa se repete in perioada urmatoare.

Apare o problema si la TVA, desi in cazul nostru bonurile au exclusiv functia de chitanta, pentru ca pe facturi pot avea atat chirie cat si penalitati (cu TVA=0.0)... Ce cota de TVA inscriu pe bon? Cum pot "repartiza" (!) 300 de lei pe 2 facturi, partial, pe 2 cote de TVA?

Multumesc,
Daniel



#2 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Administrators
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16299 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 24 February 2022 - 11:48 AM

Operatiunile diferite, cu TVA diferit, trebuie setate separat in casa de marcat (cum ai vazut si pe BF de la magazinele alimentare, de ex.), astfel incat sa poti incasa fiecare suma cu TVA aferenta. Desigur ca trebuie sa stii situatia clientului cand ii iei banii.
Nu stiu cum sunteti organizati acolo, cine incaseaza si ce acces are la baza de date contabila, insa, cum TVA este inscrisa pe BF, nu vad alta solutie. Probabil ca inainte de incasare, clientul ar trebui sa treaca pe la contabilitate si sa primeasca un biletel stampilat si semnat de contabil (pt mai multa siguranta, poate fi o stampila deosebita de celelalte din firma, speciala pt asta) cuprinzand suma/sumele pe care le achita si ce reprezinta ea/ele, cu care sa se prezinte apoi la caserie (daca aceasta e separata de conta). Caseria ii elibereaza BF si ataseaza biletelul (sunt patratele de hartie la set, se gasesc de cumparat), la registrul de casa, ca explicatie a incasarii si asa stii ce si cum atunci cand operezi in conta.

Zic si eu ... Chiar am vazut sistemul asta cu biletelul de curand, la o unitate de stat, si functioneaza.
Parca nu as opta pt DIC, gandindu-ma la functiunea ei.
Vedeti cum va organizati ! :smile:




#3 georgyc

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 105 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:Ploiesti

Postat 25 February 2022 - 07:40 AM

Achitarea de sume fixe, multiple pentru o factura sau partial din mai multe, nu este o problema. Decat daca o factura are valoarea de peste 5.000 lei si nu o poti incasa exclusiv numerar, sper ca asta o stii.

Din punct de vedere al TVA, cum a spus si Otilia, depinde cum sunteti organizati acolo. Casa de marcat este legata la un program de gestiune/contabilitate si de acolo se emite bonul, sau se scrie direct in casa de marcat?

Daca este legata la un program de gestiune, problema este atunci simpla. Poti selecta de acolo ce platesti, si se va face automat desfasurarea pe cote de TVA cand se creaza bonul. Cel putin, ar trebui.

In caz contrar, nu poti decat sa te increzi in ce plateste clientul asa cum a spus Otilia sau sa ai tu aceasta situatie pentru fiecare client in parte, si sa le separi tu cand faci incasarea, sa le bifezi in timp real si in situatia ta, atunci cand se face o plata, ca sa stii ce a ramas pentru data viitoare.

Cam astea ar fi solutiile, altele nu ar fi. Daca sunteti platitori de TVA atunci trebuie neaparat sa apara si acestea separat pe bonul fiscal pentru a fi operate si in contabilitate.






Similar Topics Collapse

2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL