Trebuie schimbata procedura de lucru ca sa fie totul in ordine. Si eu cand am preluat o firma foarte complicata din acest punct de vedere al hartogariei, am stat 2 zile sa inteleg tot ce se intampla, cum se misca lucrurile, ce hartii ies, am incercat eu diferite variante, rapoarte, bonuri nefiscale, rapoarte X intermediare, din toate aplicatiile si casele lor de marcat, pana am reusit sa ajung la acele hartii care imi sunt necesare sau chiar si obligatorii.
Nu exista "de cele mai multe ori". Trebuie mereu facute lucrurile asa cum trebuie.
Probabil trebuie sa pleci la "lupta" cu acea casa de marcat si incasator. De la el pleaca tot. Cum emite acele facturi si bonuri fiscale, si acolo sa introduca numele clientului sau facturii pe bonul de incasare iar pe factura sa scrie achitat cu bon X. Chiar si de scrie de mana daca nu poate introduce electronic, cum ar fi corect. Altfel n-ai cum sa corelezi incacarile totale cu facturile emise.
Iar diferenta dintre Z si facturi emise, mi se pare extrem de grav. Decat daca nu se incaseaza complet facturile emise si raman solduri scadente, iar solutia de mai sus ar fi buna si in cazul asta. Dar macar la bani picati cu Z-ul?
In fine, cum a spus si Otilia si mentionat la inceput, tu trebuie sa ceri ce iti trebuie. Multa vreme s-a mers pe principiul "fac ce vreau, si contabilul o scoate la capat cumva" si mie nu mi-a placut niciodata. Mereu le-am spus clientilor ca mai bine ma suna inainte sa faca ceva nou, ca sa o facem cum trebuie, decat sa iasa o prostie pe care am fi putut sa o evitam si sa ajungem la acelasi rezultat.
Contabilitatea (nu fiscalitatea) mi se pare un lucru logic. Ce trebuie sa faci, ce trebuie sa iasa, la ce ajuta dupa aceea, altfel faci degeaba, doar ca sa fie facut si devine inutil.
Aceasta postare a fost editata de georgyc: 10 March 2022 - 08:05 AM