Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Alte precizari privind OG 31/2022 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Alte precizari privind OG 31/2022


  • Nu puteti replica pe acest topic
No replies to this topic

#1 Otilia Alupei

    Membru senior

  • Nou venit
  • PipPipPipPipPipPip
  • 16663 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 15 September 2022 - 05:01 PM

https://static.anaf....004.08.2022.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
DGRFP Craiova
AJFP Mehedinti

Ordonanta Guvernului nr. 31/2022 reglementeaza ca actul administrativ fiscal emis in forma electronica si comunicat prin mijloace electronice de transmitere la distanta se considera comunicat la data punerii la dispozitia contribuabilului/platitorului prin aceste mijloace.

Modificari privind emiterea solutiei fiscale individuale anticipate:
- cererea pentru emiterea solutiei fiscale se depune pentru o singura situatie fiscala de fapt viitoare si o singura obligatie fiscala principala;
- contribuabilul/platitorul poate depune mai multe cereri in vederea reglementarii mai multor situatii fiscale de fapt viitoare;
- prevede ca taxa de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate pentru contribuabilii nerezidenti este de 5000 de Euro.
- prevede ca taxa pentru emiterea solutiei fiscale individuale anticipate se restituie:
● in cazul in care contribuabilul/platitorul renunta la cerere in 15 zile de la data depunerii cererii, termen alocat analizei prealabile;
● in cazul in care cererea nu a fost luata in considerare de organul fiscal competent, la finalizarea analizei prealabile, si contribuabilul/platitorul notificat despre acest fapt, opteaza pentru renuntarea la cerere si solicita restituirea taxei.
- au fost introduse norme tranzitorii in cazul contribuabililor care au depus cereri de emitere a solutiei fiscale individuale anticipate care au fost respinse.

Au fost aduse modificari referitoare la atribuirea de catre Ministerul Finantelor a numarului de identificare fiscala pentru persoanele fizice nerezidente, cu ocazia inregistrarii unei societati la Registrul comertului, potrivit legii, sau dupa caz, la cesiunea partilor sociale ori a actiunilor, respectiv la numirea de noi reprezentanti legali sau la cooptarea de noi asociati ori actionari, cu prilejul efectuarii majorarii de capital social, astfel:
- exceptarea de la atribuirea numarului de identificare fiscala, a persoanelor nerezidente care sunt inregistrate fiscal;
- certificatul de inregistrare fiscala nu se mai comunica Oficiului National al Registrului Comertului.

Se reglementeaza ca rezerva verificarii ulterioare se anuleaza numai la implinirea termenului de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale sau ca urmare a inspectiei fiscale ori a verificarii situatiei fiscale personale, finalizata cu raport de inspectie/raport de verificare si decizie emisa potrivit
prevederilor art. 131, 145 si 146, dupa caz;

Se prevede ca termenul de prescriptie a dreptului de a stabili creante fiscale se suspenda pe perioada cuprinsa intre data decesului persoanei fizice la care era in curs de desfasurare o actiune de inspectie fiscala/verificare a situatiei fiscale personale si data luarii la cunostinta de catre organul de inspectie/verificare ca exista sau nu succesori, dupa caz;

Se reglementeaza ca in relatia contribuabilului cu organele de inspectie fiscala pot fi utilizate si mijloacele electronice de comunicare la distanta;

A fost modificata durata de efectuare a inspectiei fiscale la contribuabilii nerezidenti de la 45 zile la 180 de zile;

Se prevede ca, dupa sesizarea organelor de urmarire penala, inspectia fiscala inceteaza numai pentru obligatiile si perioadele fiscale care au facut obiectul sesizarii;

Se prevede ca daca, dupa sesizarea organelor de urmarire penala, procurorul, prin ordonanta, dispune clasarea ori renuntarea la urmarirea penala sau daca, dupa trimiterea in judecata, instanta lasa nesolutionata actiunea civila, organul de inspectie fiscala poate relua inspectia. In acest caz, se
transmite un nou aviz de inspectie fiscala;

Se instituie obligatia organului fiscal central, precum si a organului fiscal local de a publica trimestrial, lista contribuabililor care nu au obligatii fiscale restante;

Se completeaza art. 165, in sensul ca se sting cu prioritate sumele individualizate in deciziile de recuperare a ajutoarelor de stat si/sau de minimis emise, dupa caz, de Comisia Europeana/entitatile ce detin calitatea de furnizor sau de administrator de ajutor de stat sau de minimis/Consiliul Concurentei si dobanzile aferente datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale;

Cuprinde reglementari referitoare la esalonarea la plata:
- nu intra in sfera esalonarii la plata, ajutoarele de stat si ajutoarele de minimis;
- au fost adaugate 3 conditii pentru mentinerea esalonarii, respectiv:
a) sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de stat emisa de catre Comisia Europeana, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei decizii;
b) sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de stat sau de minimis emisa de catre entitatile ce detin calitatea de furnizor sau de administrator de ajutor de stat sau de minimis, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei decizii;
c) sa se achite sumele stabilite prin decizia de recuperare a ajutoarelor de minimis emisa de catre Consiliul Concurentei, inclusiv dobanzile aferente, datorate de la data platii ajutorului pana la data recuperarii sau a rambursarii sale integrale, in maximum 3 zile de la data comunicarii acestei
decizii.
- completeaza art. 204 din Codul de procedura fiscala in sensul ca, esalonarea la plata sa fie accesata de debitorii care trebuie sa achite obligatiile fiscale administrate de organul fiscal central intr-un anumit termen pentru a se mentine autorizatia, acordul ori alt act administrativ similar doar cu constituirea de garantii conform art. 193 alin. (6) lit. a) si/sau b), dupa caz, din acelasi act normativ;
- completeaza art. 209^1 alin. (6) si modifica alin. (11) de la acelasi articol in sensul excluderii din procedura de esalonare la plata, in forma simplificata, a debitorilor care trebuie sa achite obligatiile fiscale administrate de organul fiscal central intr-un anumit termen pentru a se mentine autorizatia, acordul ori alt act administrativ similar.

Se prevede ca valorificarea bunurilor sechestrate se poate realiza la un pret mai mic decat pretul de evaluare in cazul in care, din pretul oferit, se asigura acoperirea integrala a creantei fiscale, inclusiv a accesoriilor si a cheltuielilor de executare silita;

Se reglementeaza posibilitatea declararii starii de insolvabilitate a debitorilor care detin in proprietate bunuri a caror valoare este mai mica de 2% din cuantumul obligatiilor fiscale restante;

Se prevede ca pentru recuperarea ajutorului de stat si de minimis, prin exceptie de la art. 230 alin.(1), executarea silita prin poprire si/sau sechestru asupra bunurilor mobile sau imobile poate incepe oricand dupa comunicarea somatiei, fara a fi necesara implinirea termenului de 15 zile;

Se reglementeaza ca in cazul respingerii contestatiei, se decide, dupa caz, confirmarea totala sau partiala a actului atacat.

Fisiere atasate




  • Nu puteti replica pe acest topic



2 useri citesc topicul

0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL